Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Het is een ludiek topic n.a.v. andere topics. En het hoeft hier niet altijd positief te zijn…

7 likes

Daar dacht ik toevallig ook aan, heb enkele Seiko duikers gehad en vielen altijd toch tegen qwa de tijd houden.
En dan lees ik bv van anderen dat ze hem maar1 maal per week op tijd hoeven te zetten omdat het zo accuraat is…
Denk omdat ze 2e hands nog genoeg opbrengen, ze zodra onderhoud nodig is op marktplaats gegooid worden en dan met een paar tientjes bijleggen weer een nieuwe word gekocht

1 like

Hahahahaha. Je zult vast medestanders vinden en anderen hebben een andere ervaring. Tussen mijn seiko’s zitten de exemplaren uit mijn collectie die zowel bij de eersten die ik weg zou doen als de laatsten. Zo zie je maar.

Positief hoeft niet altijd, maar het schuurt wel snel langs onderstaande regel. Misschien niet direct door de starter maar de reacties doen ook een duit in het zakje…

Forumregels:
Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen is niet toegestaan. Ook topics die gaandeweg zijn verworden tot dit soort negatieve topics, zullen worden gemodereerd vanaf dat punt. Hierover worden geen berichten met de Topic Starter (hierna; TS) of poster(s) uitgewisseld, tenzij de TS of poster(s) een officiële waarschuwing krijgt voor het gestarte topic of de geplaatste post(s). Meerdere waarschuwingen kunnen leiden tot het terugvallen qua Trustlevel en serieuze ‘misdragingen’ kunnen zelfs leiden tot schorsing of verwijdering.

1 like

Verre van “schuren”…Ik lees nergens respectloze reacties.

Edit: zo in ongeveer elk topic staat wel een respectloze reactie. Toevallig valt dit op doordat het topic opvalt.

2 likes

TS heeft natuurlijk een punt. Seiko’s laat je onderweg los. Net als je Manfield schoenen, je Hema V-hals truien en je Piet Zoomers pak.

De weg van horlogeliefhebbers is eigenlijk zeer eenvoudig.

Allereerst hebben we de modefase. Men koopt een horloge omdat men nu eenmaal een horloge moet hebben en wil daar niet meer aan uitgeven dan aan een Levi’s 501.

image

image

image

Dan komen we in de betaalbare Japanner fase. De horlogeliefhebber komt er achter dat je voor ietsje meer Yen, ineens een stuk meer horloge voor je geld krijgt en nog mechanisch ook.

image

image

image

Vervolgens krjigt de horlogeliefhebber in de gaten dat je een klassiek/populair design kunt dragen, zonder dat je daar duizenden euro’s voor hoeft neer te tellen. De zogenaamde hommagefase.

image

image

image

Wanneer de horlogeliefhebber is weggehoond en uitgelachen met zijn wannabee-Rolex, volgt het pad zich verder naar wat kleinere merken, met een eigen gezicht: de microbrandfase.

image

image

image

image

image

Een alternatieve route is de dodelijksaaiemiddensegmenterfase

image

image

image

image

Onze horlogeliefhebber in kwestie realiseert zich dat een wat kleiner, maar toch gerenommeerd én onderscheidend merk met rijke historie toch wel lekker is. Dus komt hij in de Drie Duitsers en een Italiaanfase.

image

image

image

image

Nu komt de horlogeliefhebber op een T-splitsing. Hij heeft nog niet de centen voor een Rolex, maar wil wel een groot Zwitsers merk om de pols. De zogenaamde ikwileenRolexofOmegamaarikkannietfase.

image

image

image

image

image

Omdat deze fase meestal vrij lang duurt, is er een risico dat er een zijsprong komt in de horlogeroute, de welbekende ikhebgeenideewatikaanhetdoenbenfase.

image

image

image

Vervolgens breekt de laatste halte aan. De Rolex is er bijna maar dan moet nog nét even die laatste kinderfiets op Marktplaats. Je hoort het tromgeroffel al in de verte. Kortom: de wezijnerbijnamaarnogniethelemaalfase.

image

image

En dan. De grote finale. Eindelijk. Er is geen weg meer terug. De ikhanghemuitdebroekfase.

image

232 likes

Geweldig :joy:

3 likes

“Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko”

Uiteindelijk bn. ‘definitief, in laatste instantie’
In laatste instantie wil je geen Seiko, maar ook helemaal niets meer…ashes to ashes, dust 2 dust.

En toch wens ik eenieder een fijn weekend!
Met mss wel een Seikootje om de pols. En de meer gefortuneerden een Grand Seiko :slight_smile:

3 likes

Denk dat je toch wel veel waar voor je geld krijgt bij de GS.
Nooit Seiko gehad dus kan ook niet oordelen

1 like

Of…en dat is ook gewoon een optie…je koopt gewoon wat je mooi vindt. Zelf 2 Seikos en meer dan tevreden over, zou ook niet weten waarom ik ze weg moet doen.
De weg die ik als horlogeliefhebben bewandel, is mijn keus.
Beetje denigrerende reacties hier en daar, neigt toch wel erg naar snobbisme mijn inziens. Of, moet ik een Rolex, Omega of noem maar een high end merk gehad hebben om mijzelf een liefhebben te noemen?

10 likes

:joy: Geweldig in beeld gebracht! Daar valt weinig meer aan toe te voegen.

Ik ben dan van de ikwileenRolexofOmegamaarikkannietfase terug gegaan naar de betaalbareJapannerfase dus toch nog een beetje tegendraads. Gelukkig maar want als jij mijn liefhebberij zo even in een notendop opsomt… haha wat een werk man. Als die logo’s bij elkaar zoeken. Chapeau!

2 likes

Dat is nogal een open deur. Ja, natuurlijk.

Neem jij iemand die zich autoliefhebber noemt en in een Toyota Paseo rijdt, serieus dan?

image

5 likes

Leuk, kek Japans coupéétje met een fijn 100pk benzinemotortje in en best een leuke pk/kg verhouding.

Is toch al een stap vooruit ten opzichte van de modale Berlingo diesel denk ik dan :stuck_out_tongue:

5 likes

image

Ondertussen acquisitiebellen. Hoezo kunnen mannen geen twee dingen tegelijk. :sunglasses:

5 likes

Hoe noem je dan iemand die geen horloge draagt maar de hele dag op een horlogeforum rondhangt? :grin::thinking:

3 likes

Ja Toyota,s van die tijd waren top, maar hoe kom je er op Paseo zag je toen al zelden :grinning:

3 likes

Bullshit, natuurlijk. Baarlijke onzin.

Al mijn betaalbare Japanners waren quartz. Ten eerste omdat je met een kaars moet zoeken naar automatische Japanners bij de gemiddelde Seiko of Citizen verkopende juwelier, ten tweede omdat ik destijds mechanisch onbetrouwbare meuk vond. En misschien vind ik dat nog steeds wel, ergens.

Uiteraard ook onzin. Nooit gedaan, en velen met mij.

Ook een beetje onzinnig om een aantal redenen: Het middensegment is alles behalve saai (in zoverre een obsessie voor een stuk metaal met een achterhaalde functie ueberhaupt niet saai is). Ten tweede gaat dit lang voor iedereen niet op.

Ho ho, is Squale geen middensegment micro-brand? En is Sinn geen middensegment? Althans, de meest geziene Sinns hier? Damasko zeker wel in ieder geval, als je middensegment tussen 500 en 1500 Euro vindt.

Ach, het is allemaal persoonlijk. Ik kwam op Seiko quartz uit omdat ik een Speedy een nerveus, breekbaar en onpraktisch rotding vond.

Da’s geen fase, Henk. Dat weet jij ook.

hqdefault

Hahahaha… Da’s natuurlijk ook flauwekul, in die zin dat Rolex daar niet de eindbaas is. Credor is het woord wat je zocht. Of Patek. Of FP Journe. :slight_smile:

Zo eindigen wij allemaal, Henk. Kunstgebitje, rollator, luier, en een uit de broek hangende.

6 likes

Heb al een paar dagen helemaal geen horloge om.
Is eigenlijk ook best prima.

2 likes

Haha, goeie. Wellicht heeft forumfilosoof @Fate_Amenable_To_Change daar een mooie term voor.

3 likes

Gewoon een mooi, sociaal voelend mens die zich graag in het gezelschap der groten begeeft.

Een soort Jane Goodall.

5 likes