Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Zelfs jouw dure Japanner is quartz. Jij houdt gewoon niet van mechanica. :wink:

2 likes

Mooi maar volgens mij klopt het laatste gedeelte niet.
Moet zijn Rolex daarna uiteindelijk Omega

5 likes

Wat een compleet onzinnig (stompzinnig) antwoord. Je mag dus alleen liefhebber zijn als je de duurste merken/uitvoering kan betalen.

3 likes

Dit beantwoordt het precies!

Mooie serie topics dit. Zijn een beetje de stuiverromans van dit forum: “Ooit wil je alleen maar een Rolex”, “Er komt een moment dat je geen Seiko meer wilt”. Ben razend benieuwd naar de sequal, spannend!

4 likes

Uiteraard. Het was namelijk een gebbetje ouwe reus. :wink:

Ik zou zelfs het tegenovergestelde durven beweren: echte liefhebbers hebben niet het duurste of meest gerespecteerde horloge nodig om van hun liefhebberij te genieten. :upside_down_face:

Dus iemand in een oude Paseo - vind ik een mooi karretje, vandaar dat ik hem opvoerde - neem ik als liefhebber misschien wel serieuzer dan iemand in een fonkelnieuwe C-klasse coupé. :sunglasses:

7 likes

Die Jappen zijn weer begonnen met het opeten van walvissen, dat alleen al is een reden :rofl:

Hendrik, die vorig jaar bijna was geramd door zo n prachtig dier.

1 like

Mijn welgemeende excuus, griep doet kennelijk wat met mijn vermogen humor te zien :wink:

1 like

Als ik zo naar die foto’s kijk klopt je verhaal als een bus en ben ik het volledig met je eens.

4 likes

Mocht je nog een spring drive hebben liggen dan wil ik je er best vanaf helpen :stuck_out_tongue:

En als je t allemaal voor een appel en ei weg doet, niet vergeten mij te pb en. Genoeg appels en eitjes, elke dag vers!

Om op het topic te antwoorden : nee, dat heb ik niet.
Ik ben me niet bewust van genoemde QC problemen bij Seiko.

Je krijgt gewoon waar je voor betaald.

In de klasse onder de 1000 euri krijg je bij Seiko heel veel horloge voor je geld (afwerking soms iets minder maar daar betaal je ook niet voor)
Boven de 1000 tot GS krijg je wat minder horloge maar een (veel) betere afwerking. Kost ook geld.
Bij de GS-en krijg je top kwaliteit voor een redelijke prijs.

Bij de midden en top klasse Zwitsers betaal je relatief tot absurd veel geld niet voor je horloge maar voor het merk, dus voor de winst voor de fabrikant. Die winst wordt dan gedeeltelijk weer besteed aan marketing / betalen van celebreties etc. om de mythe in stand te houden…

10 likes

Heel kort topic doorgelezen maar hier mijn mening

Volgens mij zijn er niet veel merken waar je voor zo weinig geld zo een ‘echt’ horloge krijgt. Er zijn er zat die er mooi uit zien, het is een echt horlogemerk met historie en kwalitatief is het volgens mij goed.

Persoonlijk krijg ik er ook niet het ‘exclusieve gevoel’ bij wat ik wel bij bijvoorbeeld een mooie oude Omega krijg, maar dat is denk ik iets wat tussen je oren zit… Maarja de hobby is nou eenmaal niet zo rationeel :slight_smile:

5 likes

Dan heb ik veel haltes overgeslagen als dit klopt :speak_no_evil:

3 likes

Zijn vreemde routes en Rome lijkt ook niet meer op wat het eens geweest is. :wink:

3 likes

Beetje in het verlengde van dit topic, hoe staat men in de volgorde van deze lijst? Grappig om Tudor zo hoog te zien staan

edit: grappig moet niet worden opgevat als steek richting Tudor

1 like

:joy: Moet wel zeggen dat ik dan graag blijf hangen in de : ikwileenRolexofOmegamaarikkannietfase

Daar zitten 2 van mijn favoriete merken in die ik graag in mijn collectie heb zitten.

1 like

IWC en Panerai?

1 like

Mijn beste,

“Het hart heeft nu eenmaal redenen die de rede niet kent”!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

10 likes

Yep, spot on!

2 likes