Beste HF leden,
Ik ben relatief nieuw op het forum en in de horlogewereld vandaar deze, wellicht wat lange, introductie en eerste topic. Allereerst moet ik zeggen dat echt genieten is elke keer als ik op het forum ben met alle verschillende verhalen en foto’s van geweldige horloges!
Mijn eerste horloge dat ik zelf kocht was, voor wellicht velen, een ‘fashionwatch’ zoals dat volgens mij heet . Een Pulsar chonograaf met zon- en maanaanduiding. Onderhand is dat al weer bijna 20 jaar geleden en heb hem eigenlijk nooit meer om maar ik heb hem nog en doet het nog steeds (wel paar keer de batterij vervangen uiteraard en de subdails werken niet echt meer
)
In de afgelopen jaren ben ook ik niet aan het uiteindelijke horlogevirus ontkomen en heb ik nu een zeer bescheiden aantal horloges van Zwitserse komaf waar ik nog steeds elke dag van kan genieten.
Net als veel van jullie droom ik ook om bijvoorbeeld ooit een prachtige speedmaster, submariner, of iets met dergelijke kwaliteit en historie te bezitten. Echter heb ik niet de middelen om zomaar een meerdere duizenden euros plat te slaan op een horloge. Ook lijkt het me leuk om stappen te kunnen maken in kwaliteit/verzamelwaarde/historische waarde en zo meer merken te leren kennen en waarderen, noem het maar een ‘horloge-ladder’
Ik ben benieuwd naar tips voor bijzondere horloges in mijn volgende stap op de ladder (tussen bijvoorbeeld €1000/2000). En uiteraard ben ik ook benieuwd naar hoe jullie ladder eruit ziet of heeft gezien!