Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Een ruimhartige introductie!!
Leuk hoor!!
Dank voor het delen.
Orologio Signaturis Temporis
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Een ruimhartige introductie!!
Leuk hoor!!
Dank voor het delen.
Orologio Signaturis Temporis
Welkom. En geniet van wat er op je pad komt.
Hier geen ladder. Eerder een roetsbaan. Tijd om uit te stappen
In het kort:
20-50
1000-2000
200-300
1000-2000
300-400
200-300
500-1000
500-1000
300-400
En dan
Staar je niet blind op die dure. Er zit heel veel plezier bij de goedkopere ook.
Van harte welkom Patrick
Geniet van jouw horlogereis.
Niet vergeten om te kijken, vooruit te mijmeren, maar vooral te genieten van het moment.
En als het even kan in jouw eigen tempo en naar eigen (on)mogelijkheden in plaats van naar wat anderen denken, vinden en/of zeggen dat jij nodig hebt.
De hoogst mogelijke trede is een staat van verlichting waarbij je geen horloge meer nodig hebt en je voorgoed uitlogt op HF
Mijn eerste automaat kwam ergens in 2009 voor 120€. Vond ik veel geld. Daarna zowel goedkopere horloges gekocht als horloges tot 500€. Boven de 500€ kwam niets tot 2018 met een Rolex van 4500€. Nu is mijn topgrens recent op 6300€ gekomen. Daarnaast koop ik regelmatig hommages omdat die leuk zijn om te ontdekken.
Je smaak zal evolueren en misschien ook je geldbeugel.
Prima ladder, een die eindigt bij Seiko. Maar IWC Duits?
. Ik had snel getypt, maar mijn god. Geen idee wat ik hier aan het doen was. Moment van verstandsverbijstering denk ik.
Maar de ladder is nog lang niet beklommen hoor. Wie weet heb ik over een paar jaar geen enkele Seiko. Kan het me niet voorstellen, maar sluit niets uit.
Hoi Patrick, welkom op HF. Mijn ladder ging van quartz met de laatste technieken, solar, coatings, 5 sec. per jaar afwijking, sateliet verbinding etc., naar vintage zonder complicaties, zelfs geen datum.
Voor een volgend horloge tussen de € 1000-2000 zou je ook eens kunnen kijken naar vintage Omega. Prachtige horloges van hoge kwaliteit.
Inderdaad, ik denk dat aan horloge v Hugo Boss, Armani, Michael Kors, enzo.
Welkom Patrick met je ladder, als prima topic binnenkomer Je zou de reacties kunnen samenvatten: de horloge hobby is qua proces als de processie van Echternach (oude versie ) …drie stappen vooruit ,twee achteruit en daarbij voegen wij ook vaak nog de nodige stappen naar links en naar rechts toe en terug . De enige impuls dat de beweging inzet is het criterium dat wat Jij als mooi ervaart ,opgegeven moment.
Dit proces lijkt in tijd gezien traag en soms irrationeel ….maar dat is de bedoeling ook …om er zolang en zoveel mogelijk lol aan te beleven ,ieder op zijn eigen wijze .
Het leuke hier is dat je altijd raad kunt vragen en waar jij de krenten voor jouw pap uit haalt …succes dus en veel plezier met je tocht door horloge land
Je bestrijdt dat het in handen is van de Citizen groep? Interessant. Maar goed, ik begrijp van een IWC fan dat hij de notie van Swiss made (wat dat ook maar betekent, tegenwoordig) te vuur en te zwaard verdedigt.
Ten eerste zou ik aarzelen om een horloge van TS zo neer te zetten. Dat is wat onhoffelijk.
Ten tweede zijn er daar meer van in de horloge-business. Er zijn hele luxe bedrijven opgebouwd met het herkauwen van public domain ontwerpen zoals RLM Fliegers, RAF Pilots en Railroad-watches. Boze tongen beweren zelfs dat die inmiddels hommages van de Zenith Defy verkopen voor 11.000 ballen de neus.
Evengoed, om FC een klein beetje in het zonnetje te zetten:
Er zijn maar weinig bedrijven die in de laatste 80 jaar een 40Hz echappement op de markt hebben gebracht, en ik snap niet dat mensen het hier niet meer over hebben. Toch het ultieme bewijs dat horloge-liefhebbers eigenlijk geen reet van technologie willen weten.
Dat je niet van de feiten houdt wil niet zeggen dat het allemaal niet klopt.
Geneve… toch niet overgenomen door Japan ? ; Manufacture facilities[edit]
Frederique Constant operates a manufacture in Geneva in a 3200 square metres, divided over four floors, with sectors for movement component production, movement assembly, watch assembly, and quality control.
Waar zijn de foto`s van je eigen collectie die de TS eigenlijk zou moeten kopen ?? Want dat zou jij doen toch, in zijn geval
Die 40 of 80 Hz is leuk maar een stuk plastic in mijn horloge hoeft van mij niet, zeker niet in mismatch met Romeinse cijfers… er zijn genoeg ontwikkelingen door bijv Roger Smith, Grand Seiko, en Ulysse Nardin al veel eerder die interessant zijn.
Vrij gekopieerd naar al bestaande horloges uit de jaren 30 die weer gebaseerd waren op zakhorloges met grote cijfers.
Tag heuer carrera 01
Omega seamaster 300 m
Seiko Astron Dual Time
Roland Oostwegel Space
Iwc top gun chronograph
Breitling endurance-pro (erg fijn horloge nog steeds in bezit)
Rolex submariner uit 2022. Nog steeds in bezit.
De rest heeft het niet gered. Spijt heb ik van het wegdoen van de IWC. Mijn gevoel zegt dat dat horloge nog wel eens terugkomt.
Diverse Seiko’s gehad, fijne horloges.
Ik heb in het verleden al een aantal keer met een FC in mn handen gestaan, maar toch telkens een andere gekocht. Niets ten nadelen van het merk, maar elke keer was er gewoon iets leukers te koop. Het Monolith echappement kende ik overigens nog niet en ziet er uit als een prachtig stuk techniek! Waar GS een kwartsgestuurd systeem nodig heeft, hebben ze dit bij FC gewoon geflikt! Helaas vind ik het open heart concept dan weer zeer onrustig aandoen bij een zo mooi en ingetogen horloge… ook deze zou ik wederom laten liggen
Silicium is geen plastic, dus dat scheelt dan weer
okay okay , een kunst stof dan
Ook niet! Het is een element, het meest voorkomende op aarde zelfs. Het wordt gewonnen uit zand
Dan is het dus niet exclusief genoeg.
zoals de meeste hier wel ondervinden, je wordt hier met alles rond de oren geslingerd,
ook ik was een beginnend verzamelaar met een klein aantal horloges,
doch naar mate ik hier ronddwaalde heb ik zowaar alle soorten variaties wel in de collectie
hand - automaat - quartz - eco-drive - nieuw - vintage - analoog - digitaal - groot- klein - dik - dun - radio controled - goedkoop - duur en ga zo maar verder.
ik heb zowaar die “ladder” verschillende keren op en neer gegaan, soms wel met spijt maar ook met veel plezier.
hier heb ik ook mijn beste en mooiste horloges ontdekt waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat als ik hier niet gekomen zou zijn, ik ze niet gekend had.
dus,… bedankt HF