Ik heb niet echt een ladder gehad,. Eerste was een qarts chonograaf en toen ik een betere baan kreeg was ik voor de volgende tree klaar.
Dat werd een zenith chronomaster moonphase en voor mij is dat de laatste tree ook.
Ik wil geen ladder maar een opstapje, want dan ben je meteen klaar
Hoewel ik de zenith kocht voor de rest van mijn leven heb ik hem bijna nooit meer om, draag bijna geen pakken meer en vind hem op sportieve kleding te klassiek.,
Ho eens even. Ik vertel TS dat zijn FC en Pulsar interessanter zijn dan hij zelf aangaf, jij kraakt het af als derivatief, en nou probeer jij het zo te flippen dat ik dingen opdring?
Rare jongens, die Ron-W’s.
Ik merk al weer dat je geen materiaal-wetenschapper bent. Lekker heerlijk reactionair weer.
Je moet van de Bauhaus look houden, maar voor mij is Nomos een mooie stap op de ladder. Eigen uurwerken, onafhankelijk bedrijf, mooie kwaliteit. Echt een serieus cool merk.
Pulsar had naast die LCDLED maar 2 horloges die het onthouden waard zijn, en die waren alleen voor het Britse MoD/RAF bestemd , nog steeds in gebruik aldaar !, de Gen 1 & 2 pulsar YM92 - X170. rete cool en voor een paar honderd GBP kun je zo`n issued quartz chronograaf oppikken die echt heeft gevlogen in een Tornado of een ander gaaf ding . Je moet wel die L hebben op de plaat !!
begrijp ik geen ruk van, siliconen maar dan niet voor boobs…?? wat heb je daar nu aan ?? Silicium is gewoon zand of glas toch ? UN en GP wisten er al iets van te maken in 2012 - 2014 maar ik zie ze niet meer dus mogelijk zijn ze er al weer mee gestopt
Tja, veertig herz echappementen, anti-magnetische echappementen, beter isochronisme, en al die dingen meer. Metaal in z’n klassieke vorm is, kort en goed, best wel kut om tijd te meten.
Jazeker wel, maar tegengas ook.
Citizen is echt goed bezig, maar ook met name in de JDM sferen. Super coole horloges, dat is zeker andere koek dan de 100-300 Euro varianten die bij de Nederlandse juwelier in de etalage liggen.
Mijn hobby restart was gelijk een Root Beer. Daarna werd het echt niet duurder meer. Sterker nog, ik weet dat m’n daily sweet spot véél lager ligt om me comfortabel te voelen. En quartz. En niet te groot. En afleesbaar. En met datum. Veel dingen die de ‘echte’ ladderlopers geloof ik anders doen, met als doel het liefst een horloge wat héél duur is met zo min mogelijk wijzertjes
Sinds ik “actief” met horloges bezig ben, ben ik nog niet boven de €500 uitgekomen en ben nog steeds tevreden. Sterker nog, sinds ik onlangs wat relatief goedkope Vostoks heb ontdekt, is de behoefte om steeds duurder/prestigieuser te gaan er nog steeds niet.
Ho ho… ze hebben bij GS ook een dual impulse echappement gelanceerd voor een stel akelig goeie hi-beat uurwerken. Een vergelijk met GS is gewoon vaak niet eerlijk omdat die in elke technologische categorie superlatieve uurwerken bedenken en maken. Maar monolith blijft volledig uniek.
Dit zou ik geschreven kunnen hebben.
Los van mijn air king, die ik al lang had voor ik mij
Is er geen enkele behoefte om duur te gaan.
Ik zou niet weten hoe die mij meer plezier kunnen verschaffen dan, bijvoorbeeld, mijn Vostok’s
Edit, reactie op de post van @Galf