NA: Dryden field watch (lang)

Ditmaal een poging gedaan een weloverwogen beslissingen te maken bij de aanschaf. Ik neem jullie even mee op weg naar mijn NA.

Afgelopen maand had ik wat meer tijd om de collectie even goed onder de loep te nemen.

Twee horloges verkocht waaronder de Timex Hodinkee edition.

Erg leuk horloge, maar droeg altijd net iets te hoog en groot voor mij.
Ik was echter altijd erg gecharmeerd van de wijzerplaat van deze Timex.
Waarvan ik inmiddels weet hoe ze dit noemen.

Ik was op zoek naar een stoer horloge met grain dial, minstens 100 wr en een mooie bol saffier glaasje erop. Het liefst een field watch.

Deze zoektoch bleek lastiger dan verwacht, gezien het feit dat de meeste field watches, maar 50 meter wr zijn. Helaas.

Kleine uitstapje om uit te leggen hoe ik uiteindelijk bij het merk Dryden ben uitgekomen.

Het tweede horloge wat ik afgelopen week verkocht had was mijn Raven Trekker.

Was erg te spreken over de kwaliteit van dit sympatieke merk, maar horloge was mij net iets te bling.

Eigenaar van Raven, Steve Laughlin,
Schakelt soms de hulp in van andere microbrands in de buurt om zijn horloges te assembleren.

Waaronder de hulp van het merk Dryden watch company. Mijn logische beredenering was.

Als Steve zijn Raven aan Dryden toevertrouwd moet het wel iemand zijn die er verstand van heeft.

Beetje door de website van Dryden wezen scrollen en
daar zaten verdomd leuke modellen tussen

De reviews zijn ook niet mis

Dryden did far more than create a fantastic field watch, it created the perfect go-everywhere-do-anything watch with plenty of options to choose from.

However, the Heartlander is a great watch in its own right. For $500, you get a design that is both original and familiar (we all noticed the Ranger-type handset) with solid specifications and great dimensions.

I’ve enjoyed the time I spend with the watch quite a bit and I can honestly say it’s hard to find something not to like. The Heartlander delivers on what it promises in practically every way. It’s not trying to be anything it’s not, and that’s why I find it so appealing

Het is duidelijk is welke fase van de horloge ladder ik mij momenteel bevind :grin:

Dan nu het horloge.

Neem de wijzers van de Tudor Ranger, de wijzerplaat van de Rolex explorer en een flinke hand gravel. Gooi dit in een mixer en voilà.

Dryden Heartland

Kreeg er zelfs 2 gratis bandjes bij.

Specs van de website

Watch Dimensions:
38mm excluding crown
46mm lug-to-lug
Thickness: 11.2mm including domed crystal
20mm lug width tapers to 16mm at the clasp
6.5mm screw down crown

Technical Specs:
American Assembly & Regulation
Dial: Textured fume fading from red to black
Crystal: Double domed sapphire with anti-reflective coating
Bezel: Fixed brushed bezel
Hands: Gold brushed
Movement: Miyota 9039 (no date) - 28800 bph with 42 hour power reserve
Water resistance: 100 meters / 330 feet
Lume: Swiss Superluminova Old Radium C3

Eerste indruk

Ben erg onder de indruk van de kwaliteit van het horloge. De 2 bandjes die ik erbij gekregen heb zijn van goeie kwaliteit.

Perfect formaat, ligt heerlijk op de pols.

Kortom;

Veel waar voor je geld. Erg leuk horloge dat net even anders is dan de gemiddelde field watch van een erg sympathiek merk.

Blij!!

32 likes

Mooie aanwinst! Ziet er meer dan prima uit :ok_hand: Gefeliciteerd!

1 like

Bedankt voor deze goede review.

Dryden is echt OK. Mooie horloges, goede prijzen, niet te dikke kasten.

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Leuke review van een mooie NA. Proficiat! :+1:

1 like

Heel toffe aanwinst :+1: nog niet eerder van het merk gehoord.
Ik ga zo gelijk even Google raadplegen.

1 like

Voor mij onbekend en nieuw, dus dank voor de goede onderbouwing. Ziet er tof uit, zeker ook de wijzerplaat en de kleur ervan. Gefeliciteerd, geniet van deze NA :+1:t2:

1 like

Leuk en mooie aparte kleur! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd! Leuk horloge! Inderdaad wel wat bekende design features. Maar toch een aantrekkelijk horloge. Wijzerplaat is heel bijzonder, in positieve zin!

1 like

Mooie combinatie. Afmetingen, kleur, uitstraling. Ik begrijp je keuze wel. geniet er van!

1 like

Erg mooi, ik had nog nooit van het merk gehoord. Geniet ervan :+1:

1 like

Dankjulliewel :grin:

Zal er binnekort een paar andere straps op doen om de verschillende looks te laten zien.

Gefeliciteerd, mooi verhaal :+1:t2:

1 like

Met foto’s erbij was dit voldoende geweest :rofl: gefeliciteerd met je aanwinst

1 like

mand-korter

1 like

Ik twijfelde even om die erbij te halen ja :joy:

1 like

Leuk verhaal, de reis is vaak net zo mooi als de bestemming.
Microbrands zijn een echte toevoeging aan de horlogerie. Geniet ervan goeie specs en een stoer ding.
Mijn NA welliswaar geen microbrand maar big business is Glycine ook niet.

2 likes

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!

Mooie aanwinst hoor!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dryden is dik ok en ook een aardige gast.
Deze een aantal jaren geleden gehad. Enige nadeel, aflezen vd tijd was te lastig(voor mij)


Geniet van je aanwinst.

1 like

Leuk en eigenzinnig. Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd

1 like