Man Man Man.. Deze hobby heeft zoveel fases!

Een Railmaster natuurlijk.

1 like

Ω Kijk, dat lijkt erop!:grinning:

Net “lid” geworden worden hier en zit in de “gelukkig ben ik niet de enige met deze tik fase”…:joy:

2 likes

Precies. Ik kan wel een JLC reverso of Cartier Tank kopen. Beide fenomenale horloges. Maar die gaan echt niet zo veel pols tijd krijgen. Sterker nog in de zomer met een lederen band helemaal nul komma nul.

Een Omega Railmaster zou en mooie toevoeging op je collectie zijn en je beide hobbies combineren…:sunglasses: :+1:

In Nijmegen nu standaard al met een hele mooie korting nieuw.

En bij Jaap een mooie jonggebruikte

https://www.ten2two.nl/product/omega-seamaster-railmaster/

1 like
8 likes

Geen woord van gelogen. De horologische ladder perfect weergegeven. Chapeau!!! :sunglasses::+1:

Als enige aanvulling na Rolex gaat de lader nog verder met Haute Horology en Patek Philippe en Audemars Piguet

1 like

Mooie collectie, wat is de dresser?

Ik heb er al zoveel maar wil (kan) er geen verkopen, afstand van doen fase.
Ik kom niet toe aan mijn bucketlist fase.
Rolex doet mij helemaal niets fase.
Pareltjes onder de € 100 fase (Invicta 1953).
Vintage G-Shock fase.

Ik heb te weinig tijd en te weinig geld fase.

1 like

Dank je wel, erg mooi en een leuke prijs! Heb helaas in de achterliggende weken m’n horlogepotje aangesproken :joy:, was eigenlijk alweer voor een Moonwatch.

Toen het Elite deel van HF nog bestond had ik daar het hele lijstje in. Dit is de plebseditie voor in het voor iedereen toegankelijke HF gedeelte.

3 likes

Heel herkenbaar allemaal. De “ik wil iets nieuws dus ik zoek een horloge dat ik kan rationaliseren, wel wetende dat ik het allicht amper zal dragen” fase. Daar kom ik regelmatig in, maar ik heb tot nu toe steeds kunnen weerstaan.

De redenering van het niet dragen is als volgt: ik maak mezelf tijdens deze fase wijs dat ik zuiniger wil zijn op mijn Explorer en dat de PO te dik is om elke dag te dragen. Dan begin ik te dromen van horloge X (nu was het een dress watch), zoek ik iets uit dat ik wel mooi vind, binnen budget ligt, … Om dan te zeggen: ik ga dit dus letterlijk vijf keer in mijn leven dragen, dit haalt het nooit van de Explorer of de PO.

En een maand of twee later zit ik terug in deze routine :slight_smile:

Blij met deze topic. Soms vraag ik me ook af waar ik mee bezig ben als ik zoveel tijd (en geld) in deze hobby aan het steken ben. Dan neem je even afstand en zeg je tegen jezelf “het is eigenlijk maar een accessoire” en heb ik het idee dat ik niet meer spoor terwijl ik anders zo rationeel ben, zeker op financieel gebied. Ik peinsde over een paar honderd Euro meer of minder bij de aankoop van een TV die het hele gezin gebruikt, terwijl ik een horloge van enkele honderden Euro’s een koopje vind want een Rolex kost wel het 10 voudige. De waardevastheid van sommige stukken is wat het voor mij nog een beetje rechtvaardigt.

Daarom leuk om te lezen hoe anderen er in staan. Ik ben gelukkige niet de enige die zich dat weleens afvraagt

2 likes

Inderdaad herkenbaar, ik zit in de fase van weer een automaat, weer elke keer gelijk zetten, soms uit pure luiheid doe ik dan de automaat maar om de pols zonder gelijk te zetten, die fase dus😉

Leuk om te lezen.
Voor een groot deel herkenbaar allemaal.
Ik heb ook een tijdje de “ik wil een rolex voor mijn wederhelft aanschaffen, maar horloges boeien haar niet” fase gehad.
Godzijdank boeien horloges haar niet.

2 likes

herken ik dit zeker. Vooral in de “ik ga nu echt eerst eens wat verkopen voor er weer wat bijkomt. Hey, een meevaller, wat zal ik eens kopen.” fase, lijkt die nuchterheid toch wel mee te vallen.

2 likes

Op het moment in de “die wil ik en die wil ik en die wil ik maar ik moet het geld in m’n zak houden voor de studie” fase.:laughing:

1 like

Ik zit in de fase waarin mijn nieuwbouwhuis over een paar weken wordt opgeleverd. Dus de fase waarin ik weet dat ik het geld beter in het huis kan (en moet) steken.

En iedere ochtend schrik ik weer wakker. Voor het geld van de erker (meerwerk!) had ik een Submariner kunnen kopen. :joy:

1 like

Haha ; alle fases die je treffend beschrijft doorlopen :joy:

Met zo’n collectie zou ik ook wel even klaar zijn. Mooi hoor!

1 like