Man Man Man.. Deze hobby heeft zoveel fases!

Dus dan nog een horloge te vinden…

Een mooi bruggetje naar een leven lang " op tijd vertrekken "

4 likes

Ha leuk topic :grin: Fases die ik heb gehad:

De “ik heb er echt te veel en ga terug naar drie horloges fase”. Dat ging makkelijker dan ik dacht :slight_smile:
De “nou één die ik echt heeeel mooi vind en één beater/toolwatch moet lukken fase”

En nu ga ik richting de “okee de horloges die ik heb wil ik zelf bij de dealer/AD gekocht hebben fase”

En zo gaat het maar door :grin:

1 like

Ik ben dus bij de “ben ermee gekapt en kijk af en toe nog op het forum” en dat doe ik nu al een paar maandjes :slight_smile: heerlijk

Deze is nog altijd vrij accuraat:

20 likes

Bijna 5 maanden “rust” met mijn grail.

Nog wat shitters verkocht.

Ja en dan behalve een Mondaine horloge, nog een mooie pet en een Zwitsers fluitje er bij😀.

13 likes

Haha, maar treinen vertrekken op tijd. Heb je toch een horloge nodig, maar welke! :joy:

2 likes

Omega!:grinning:

3 likes

Heel mooi. Haha

2 likes

Ik heb gisteren de hele dag alleen maar met vertraging gereden :sob: wel mooi de tijd om even wat plaatjes te schieten als je toch stil staat :hugs:

15 likes

WAT dacht je van deze?

:smiley::smiley::smiley::smiley::smiley::smile::smile: GOEDEMORGEN! :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Tja, nog niet goed wakker he, zag hem nadien p:rofl:as.

2 likes

Het begon allemaal met:
“ik heb een horloge welk op mijn hartslag loopt” - fase
"Ik heb kinderpolsjes, vintage is voor mij de beste keuze" - fase
"1 klatser is wel genoeg" - fase
"Bang voor krassen, misschien toch maar 1 erbij" - fase
"1 dresser, 1 vintage, 1 flieger en 1 duiker" - fase
En nu zit ik in mijn “kleurtjes” fase heb al wit, geel, blauw en rood :sweat_smile:
Echter zit ik alweer te denken aan een 3-piece collectie…gek wordt je er van :smile:

5 likes

Zelf ben ik vaak te gehaast, dan lees ik niet meer alles dat erna kwam en dan komt mijn opmerking als mosterd na de maaltijd.
:smirk:

Ijk ben niet de enige gelukkig :grin:

3 likes

ik zit in de “komopDHLschieteensop” fase…

6 likes

Horloges ik ben er al sinds 1994 mee bezig… de laatste jaren doet de zogenaamde marketing van de grote merken mij niks meer. Al die zogenaamde veel te duur geprijsde “limited” modellen van merken zoals Omega, IWC etc. De grote Rolex sportmodellen leugen, die stelselmatig in stand word gehouden door Rolex en zijn eigen dealer netwerk. De prijsstijgingen van dure merken die nergens op gebaseerd zijn behalve op imago en marketing. Zogenaamde topmerken die basis uurwerken toepassen die ook worden gebruikt door de onderkant van de markt maar wel met prijsverschillen oplopend tot duizenden euro’s. De gekte op forums waar mensen denken dat ze het Alfa mannetje zijn als ze een veel te dure status klok hebben gekocht maar in dagelijkse leven zijn ze een No go No Show persoontje. De pijperij van elkaar als weer eens het zoveelste sportmodelletje voorbij komt. Kortom 90 procent van de industrie is totale marketingshit om status in stand te houden…

Wat ik wel echt kan waarderen is iemand die een nieuwe Lange koopt. Of een underdog high end merk. Of een 30 jaar oude Patek. Of een day/date vol met diamanten gewoon omdat het kan. En mensen die snappen dat je tussen de 500 en 1000 euro en uitstekend afgewerkt Zwitsers horloge kunt kopen.

Kortom in die fase zit ik :slight_smile:

24 likes

Hear HEAR
:+1:

1 like

Ben in de tweede “alles-moet-super-quartz-zijn-en-dan-max-3-ervan”-fase :roll_eyes:

4 likes

De “er zijn nu even belangrijkere zaken dan horloges maar ik blijf het in de gaten houden” fase.

5 likes

Ik blijf maar hangen in de ‘Die wil ik ook’-fase…

2 likes