Dit is heel erg herkenbaar!
Na een paar, impulsieve, aankopen waarvan je nu denkt ‘hmm wat was daar de reden ook al weer van?’ ben ik nu in de fase aangekomen van 'oude meuk er uit voor er nieuw wordt aangeschaft!'
Dit komt in mijn geval door de ervaring(leeftijd) en door het HF waarop te zien is dat er nog zoveel moois te koop is.
Daardoor ben ik meer gericht aan het zoeken en lezen geslagen en nu dus op zoek naar een mooie dresser.
Ik zit al een tijdje in de fase ‘ach het gaat goed met de zaak dus ik heb het verdiend’
Maar de fase ‘ik moet er toch een paar uitgooien om een keer die Royal Oak te kopen’ staat ook wat vaker op de deur te bonzen…
Maar tot die tijd ben ik gewoon lekker aan het rondkijken en shoppen. Ik moet wel zeggen dat de weg ernaar toe vaak leuker is dan de uiteindelijke bestemming. Met dat in het achterhoofd kun je nog veel meer genieten van het zoeken naar je volgende horloge.
Dit zijn ook wat pakkende quotes die ook gelden voor de zoektocht naar je ultieme horloge(s):
“Some beautiful paths can’t be discovered without getting lost.”– Erol Ozan
“Stop worrying about the potholes in the road and enjoy the journey.” – Babs Hoffman
“Discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.” –Marcel Proust
Hahaha, voor de meesten dus heel herkenbaar. Voor mij niet minder .
Ik zit nu in de fase dat ik zo’n beetje alle fases wel gehad heb en weer vrolijk van vooraf aan lijk te beginnen. Dus helaas is er ook nog geen licht aan het eind van de tunnel
Erg herkenbaar allemaal
De aan iedereen uitleggen hoe cool/vfm grand seiko/moser wel niet is,
Zit nu in de:
“heb veel te veel horloges, zal ik eens iets wegdoen fase”
“Rolex boeit me echt niet meer fase”
“koop nog één horloge en dan stop ik ermee fase”
“verslaafd aan Grand Seiko fase”
Momenteel toch al een heel aantal maanden in de ‘offer-ik-mijn-OmegaSmpc-op-voor-een-rolexOP39-Whitedial’ - fase. Hardnekkig aanwezig. Ping pong tussen 'het bezit van de zaak is ‘t einde van het vermaak’ en ‘is dat nou echt nodig’ en ‘waarom zo moeilijk doen!?’.
ik heb er genoeg nu …… och kijk, die wil ik ook nog,
en nu is het genoeg! …… och, die neem ik ook nog even,
nu moet ik echt gaan stoppen, …… hé, da’s een mooie, laat ik hem maar nemen,
ik wordt voor gek verklaard, …… het is niet waar hé? wat een mooie, moet hem hebben
ik ga in ieder geval stoppen voor dit jaar! …… nadat ik deze heb gekocht
ik denk dat ik toch een grotere kast moet gaan kopen
icm met :
Heerlijk. 95 % van alle horloges hier valt af, want ik wil ook alleen maar staal (moeilijk doen om bandjes? Dacht het niet )
Zit hier in de “zal ik twee NOS klokken inruilen op een DayDate” fase en die wisselt continue met mijn “wil ik eigenlijk wel een DayDate” fase.
Ik zit in de fase van ik vind het wel even best zo. Ben momenteel blij met wat ik heb. Nieuwe horloges kopen kan altijd, maar daarvoor ga ik wel kritisch kijken wat er voor het veld moet ruimen en of ik het dat waard vind. De afgelopen maanden ben ik steeds tot de conclusie gekomen nee mijn huidige opstelling is goed zo. Na een lange fase van kopen kopen kopen buy and sell en upgraden nu eindelijk al paar maanden rust in de tent.
De “ik ben tevreden met mijn huidige collectie” fase
Of toch niet ??
Heeeeeeel herkenbaar…
#de ik wil diversiteit in de box fase en vervolgens erachter komen dat 90% niet aan de pols komt omdat die 10% echt je ding is.
Een Railmaster natuurlijk.
Ω Kijk, dat lijkt erop!
Net “lid” geworden worden hier en zit in de “gelukkig ben ik niet de enige met deze tik fase”…
Precies. Ik kan wel een JLC reverso of Cartier Tank kopen. Beide fenomenale horloges. Maar die gaan echt niet zo veel pols tijd krijgen. Sterker nog in de zomer met een lederen band helemaal nul komma nul.
Een Omega Railmaster zou en mooie toevoeging op je collectie zijn en je beide hobbies combineren…
In Nijmegen nu standaard al met een hele mooie korting nieuw.
En bij Jaap een mooie jonggebruikte
Geen woord van gelogen. De horologische ladder perfect weergegeven. Chapeau!!!
Als enige aanvulling na Rolex gaat de lader nog verder met Haute Horology en Patek Philippe en Audemars Piguet