Voor beginners

Ontzettend bedankt! Ik ga zeker speuren en rondkijken op het forum.

Goed om te beginnen met een Vostok Amphibia en een Seiko 5. Veel plezier voor weinig geld en risico. Ik weet dat veel mensen er anders over denken, maar vóór je horloges boven 2500 gaat kopen is het misschien verstandig éérst een Chinese hommage (= een replica met een andere merknaam dan het origineel) te kopen om te kijken of het model je bevalt.

3 likes

Interessant punt en zeker waardig aan zijn eigen topic; replica’s.

Echter ben ik zelf niet zo’n fan van replica in het algemeen, maar heel eerlijk gezegd heb je me wel geïnspireerd om dit wel te doen voor dat ik een Omega, Rolex of Hublot aanschaf o.i.d

Bijvoegende aan dit onderwerp:

Wat zijn luxe merken die de gemiddelde persoon zonder horloge kennis niet kent?

Die wel hoog in het vaandel staan van menig horloge enthousiast.

Welkom op HF!

Ja en dit zou ik dus niet doen. Koop gewoon origineel/echt. Er zijn zoveel redenen om geen replica te kopen. En daarnaast zijn er ook heel veel betaalbare goede en heel mooie horlogemerken. Ik noem er maar een paar: Sinn, Squale, Nomos of Doxa.

Zie hierboven. Maar waarom ‘luxe’? Vind ik een lastige. Ik wil, als horlogeliefhebber gewoon een kwalitatief heel goed en daarnaast heel mooi horloge en liefst ook met wat geschiedenis. Wat door een ander als ‘luxe’ wordt ervaren boeit mij niet zo. Nou ja, dat is hoe ik erin sta.

2 likes

Oké dan. Hier komt ie dan hoor. Horlogemerken 101.

Met dank aan ome Candide.

3 likes

Is dit de originele @gedraaid ofwel @anon34385602?

Geen idee wie dat is, ben net nieuw op het HF. :slight_smile:

Nee

Dan zal het toeval zijn. Welkom

1 like

Luxe ervaar ik persoonlijk als iets wat houvast heeft en als kwaliteit kan worden ervaren.

Denk aan uitstraling, maar ook gewicht, feel en een wow-factor vind ik persoonlijk ook wel leuk.

Als een account op Anon is gezet komt de oorspronkelijke naam weer vrij denk ik. Beetje onhandig in dit geval.

Misschien moet TS even aan de mods vragen om de accountnaam te wijizigen want ik voorzie wel wat problemen hiermee. Klokkengek heeft nu bijvoorbeeld al uitstekende verkoopervaringen. :joy:

@Jur moeten Anon accounts niet geblokkeerd worden voor toekomstig gebruik?

2 likes

Wat is er aan de hand met de user @klokkengek? Is dit een beruchte naam binnen het HF? :grimacing:

Haha hilarisch! Herkenbaar voor zo ver. Ik begon met een Versace horloge (submerk hiervan), toen Seiko en nu op weg naar een Rolex.

Ik sla wel een paar fases over als je het niet erg vindt!

1 like

Dit was een door velen zeer gewaardeerde liefhebber en jarenlange gebruiker van HF. Om redenen waar we niet op in hoeven gaan is zijn account hier omgezet naar een anoniem account . Hij heeft echter heel veel horloges verkocht en gekocht en ik voorzie dat jij hier in de toekomst nog wel eens wat berichten over zal krijgen. Ik zou dus overwegen om je accountnaam te wijzigen.

2 likes

Je voelt je al lekker thuis ‘als beginner’ …
:arrow_down:

4 likes

Jij hebt echt geen vertrouwen in de mensheid meer. :joy:

2 likes

mijn reputatie is mij vooruit gesneld :thinking:

3 likes

Bandjes, vele bandjes.
Push-pins en banden tooltjes.

Verder heb je niks nodig.

1 like

Ik zou mijn onderzoek op YouTube starten. Veel plezier! :joy:

4 likes