Voor beginners

Wat is er aan de hand met de user @klokkengek? Is dit een beruchte naam binnen het HF? :grimacing:

Haha hilarisch! Herkenbaar voor zo ver. Ik begon met een Versace horloge (submerk hiervan), toen Seiko en nu op weg naar een Rolex.

Ik sla wel een paar fases over als je het niet erg vindt!

1 like

Dit was een door velen zeer gewaardeerde liefhebber en jarenlange gebruiker van HF. Om redenen waar we niet op in hoeven gaan is zijn account hier omgezet naar een anoniem account . Hij heeft echter heel veel horloges verkocht en gekocht en ik voorzie dat jij hier in de toekomst nog wel eens wat berichten over zal krijgen. Ik zou dus overwegen om je accountnaam te wijzigen.

2 likes

Je voelt je al lekker thuis ‘als beginner’ …
:arrow_down:

4 likes

Jij hebt echt geen vertrouwen in de mensheid meer. :joy:

2 likes

mijn reputatie is mij vooruit gesneld :thinking:

3 likes

Bandjes, vele bandjes.
Push-pins en banden tooltjes.

Verder heb je niks nodig.

1 like

Ik zou mijn onderzoek op YouTube starten. Veel plezier! :joy:

4 likes

:bangbang: TER VERDUIDELIJKING :bangbang: Dit is niet mijn oom Klokkengek. Degene die we allemaal kennen van het forum en hier zeer bekend is (Harry). Sinds december vorig jaar is hij van het forum af :bangbang:

Ik zou adviseren een andere naam te nemen om verwarring te voorkomen.

@Jur Zouden de topics van Klokkengek (Harry) in de rubriek (Ervaringen met verkopers) gesloten kunnen worden? Dit om te voorkomen dat nieuwe recensies in het verkeerde topic terechtkomen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Robin

1 like

Ik heb laatst erg genoten van Klara and the Sun, van Kazuo Ishiguro. Erg goed te lezen voor beginners.

Ik zou het niet weten, ik verzamel geen klokken.

Dat is niet het juiste forum.

Wat horloges betreft zou ik zeggen dat het er sterk vanaf hangt wat je interesse heeft. Zijn er specifieke merken, onderwerpen die je boeien, gaat het om techniek, geschiedenis, ontwerp of wil je gewoon een onzinboek op de koffietafel?

Zelf heb ik twee goeie horloge kisten gekocht om ze op te bergen, vind ik dat alles op internet te vinden is, en heb ik een Bergeon 6767 gescoord voor het wisselen van banden.

https://www.vintagewatchstraps.com/waterproof.php

https://wornandwound.com/?s=chronography

4 likes

Jullie kennen elkaar?

Nee, kende wel de vorige klokkengek als forumgebruiker, ietwat verwarrend inderdaad :thinking:

1 like

Inderdaad verwarrend zo. Ik kan er zo een andere naam van maken. Ervaringen verwijderen lijkt me ook eigenlijk wel nodig.

Ik heb er een andere naam van gemaakt. Ben er eindelijk achter hoe dit moest.

1 like

Wacht even, kun je zelf je forumnaam veranderen? Dat is nieuw voor mij.
Dan wil ik graag ook de mijne veranderen in ‘LekkerDing’.

Edit: niet echt hoor! :grimacing:

Edit 2: zou wel toepasselijk zijn, natuurlijk. :blush:

Edit 3: @gedraaid Wilde ik ook nog even zeggen: vintage horloges kunnen ook interessant zijn. Je koopt er een van een

voor de prijs van een nieuwe Seiko. Houd echter wel rekening met kosten voor onderhoud, die erbij (kunnen) komen.

Ik ben ook als kontenwasser begonnen maar raakte in een identiteitscrisis na pb’s van strenge verpleegkundigen🤣 nu ben ik Broederbill die nog steeds konten wast en de pil van Bill uitdeelt. En ja no shame, citizen, vostok, timex, seiko 5.

2 likes