Show me yours: oude duikhorloges! :)

Aangezien de Show me yours topics zo populair zijn, kon deze ook niet uitblijven. Op het horlogegebied ben ik het meest geïnteresseerd in vintage duikers merk ik. Zeker als ze een wat geleefd karakter hebben. Dat laat zien dat ze gebruikt zijn waarvoor ze ontworpen zijn en dit succesvol hebben doorstaan. De horloges hebben vaak heel wat meegemaakt en dat vind ik een gave gedachte. Duikerts zijn het leukst imho, omdat deze met een specifiek doel in ogen ontworpen zijn. Ze moesten robuust, betrouwbaar, duidelijk afleesbaar, mooi en duidelijk afleesbaar (onder water) zijn.

Anyway, dit is een plaatjes topic, dus hierr dan wat plaatjes. Het mogen overigens ook duik chronografen zijn :slight_smile:

Tussen de foto’s door zitten ook wat ex-horloges.
Seiko 7549-7010 uit Israël.

Vetta Sub met een 300m waterproof case.

De Squale is niet meer in bezit. De Elix is gaaf, heel groot en met acrylic bezel. Volledig Frans horloge en 200m waterdicht vroegah.

Twee Aquastar project horloges. Komen ooit weer up and running. Deze zijn ergens uit de jaren zestig. Uiteraard ook volledig stainless steel.

Mijn originele 6306-7001 welke never meer weg gaat.

De inmiddels verkochte Gigandet (Wakmann) duikert.

Dè ultieme toolwatch uit de jaren zeventig. 300m waterdicht, mega sterk en kan alles aan. Oorspronkelijk ontworpen voor mensen die sporten beoefenden waarbij veel schokken voorkwamen, als boksen etc. Heb 'm helaas nog niet terug van de service.

Een Lip Nautic Ski, niet meer in bezit.

Nog een Lip, ook al verkocht. Erg leuke kleurrijke duikerts.

Een klein beetje spijt dat ik deze chrono verkocht heb, zeker als ik deze foto zie…

Deze twee helaas niet meer in mijn bezit. @acour_jeroen heeft de Tissot, de ultieme toolwatch van dit merk uit die tijd imho. 300 waterdicht oorspronkelijk. De 6105 is aan de pols van iemand in Duitsland.

Maar van deze heb ik het meest spijt dat ik 'm verkocht heb. De Miramar met geweldige wijzers.

En nu jullie plaatjes! :slight_smile:

Edit: blijkbaar kan je liggende foto’s niet goed meer uploaden(?) aangezien de mobiele forumsoftware deze automatisch omzet naar een staande foto waardoor de foto’s volledig vervormen. Als je op de foto klikt zie je 'm in het juiste formaat

19 likes

Alleen deze nog (@Brench heeft mijn andere duiker afgepakt):

20 likes

een van mijn favoriete vintage duikers… :wink: :wink:

12 likes

Ik scharrel straks eens wat fototjes. :wink:

1 like

Al 2 dagen aan de pols zelfs, deze doorleefde duiker uit 1976.

8 likes

Leuk ding. Zag ik ook bij de laatste ‘Talking Watches’ op Hodinkee voorbijkomen.

7 likes

Een Tissot duiker

10 likes

Jaa die is mooi!

Leuk topic! Ik doe mee.

11 likes

Indrukwekkende collectie @mooieklokjes!
Ik heb een foto gemaakt van mijn groepje… Niet helemaal vintage volgens de regels hier maar ik vind ze oud genoeg :wink:
De Ancre weet ik niet zeker maar er staat een duiker op het deksel dus ja, er ook bij gedaan :smile:


5 likes

Twee Vostok Amphibia’s:

7 likes

Ik weet niet of deze oud genoeg is, voor mij in ieder geval wel. :grinning:

9 likes

Mijn rete-ouwe Sub begin 70-tiger jaren, lelijk en mooi.(not for sale)

20 likes

Mijn collectie vintage Seiko duikers met achtereenvolgens een 6217-8001 uit 1966, een 6105-8000 uit 1968, een 6105-8110 uit 1975, een 6306-7001 uit 1978, een 6309-7049 Suwa uit 1981 en een 6309-7040 non-Suwa uit 1985.






9 likes

Zeker oud genoeg! Leuk ding zo’n Arnie :slight_smile:

Prachtig! Je mist alleen nog een mooie Tuna :wink:

2 likes

Ik heb er een aantal, maar leek me leuk deze weer eens te tonen; Precimax super compressor

10 likes

Eentje uit 1994

2 likes

25 likes

10 likes