Starters horloge(s)?

Mooie foto, zowel het horloge als de pols herken ik :joy:
Mee eens hoor, Flying Dutchman vond ik echt een tof horloge! Was mijn eerste ‘echte’ horloge en zowel de kwaliteit als het verhaal sprak mij erg aan!

:+1::+1: ik plukte deze van Google afbeeldingen! Zag pas later dat ie van hier kwam :joy:. Prachtig! Prima pols ook :grin:

1 like

Goed om te weten, dank je wel voor de tip! Ben erg benieuwd:)

Is dit een auto forum of horloge forum.
Overigens bezit ik geen BMW, dat zit niet lekker, ik hou het wel op een trabant

1 like

@vinwat dank voor de kaart en tip!!! Ben erg benieuwd:)

Toen ik nog niet beter wist heb ik Seiko ook altijd onderschat,

En wat dacht je van een https://www.grand-seiko.com/

1 like

Tsja als je argument is dat je met een Seiko geen indruk maakt op de eerste de beste leek, dan is dat anders dan mijn ervaring maar in ieder geval niet hypocriet haha. Het zou wel treurig zijn als dat de leidende factor is in je beslissing welk horloge (of welke auto) je koopt, maar dat moet iedereen zelf weten.

2 likes

Kom daarna anders nog even bij mij langs, handje schudden, ik sta direct achter deze Duitser, een rij ervoor.

Als ze verstandig zijn wel!

2 likes

Takes one to know one :wink:

Wie is er hypocriet dan, iedereen wil zich onderscheiden van de anderen hoor, maakt niet uit of het nu om een auto, horloge, huis, kleren of … gaat.

Je koopt inderdaad iets dat je leuk vind of waar je een fijn gevoel van krijgt, maar iedereen wil anders zijn dan de andere, sommige kopen gewoon enkel wat anderen ook hebben om daar goede punten te scoren in die groep.

Vb vroeger in mijn jeugdjaren moest iedereen een Millet jas hebben, anders hoorde je er niet bij… Wel wou je uniek zijn, dan kocht je net een ander merk. :slight_smile:

Welkom!

Sta je open voor vintage automaten? Zo ja, dan heb je veel keus. Genoeg leuks van Omega (Geneve, Seamaster) en Longines (Admiral?).

Bijvoorbeeld:

Dat is heel juist opgemerkt. Het grootste deel van de wereld heeft dat dus ook gedaan, met name de Nedelandse regering vlak voor de tweede wereld oorlog.
De militaire uitrusting was zo oud en slecht, dat zelfs de flinstones voorkeur had voor knuppels.
De Jappen veroverde Ned. Indië binnen twee dagen, geloof ik.
Kijk naar hun auto industrie en natuurlijk hun horloge industrie.
Top kwaliteit.
Wisten jullie overigens dat Seiko bijna de meeste patenten heeft. van alle horloge fabrikanten.

2 likes

Even een toevoeging op de vrijdagmorgen: o.a. Pie Pan Constellation modellen zijn ook binnen deze prijsklasse te vinden!

1 like

Nog even wat Seiko’s op het vuur gooien… olie mag ook hoor…

Een gesprek tussen 2 horloge liefhebbers:

“Hey wat heb jij vandaag om de pols? " - Ooo mijn Seiko SKX…
” Leuk ding, heb ik ook in mijn collectie en mijn broer heeft de SKX…"

Gesprek voorbij. :joy:

Of

“Hey wat heb jij vandaag rond de pols” - Ooo mijn Brellum Duobox pandadial…

“Je wat? Ken ik niet, vertel me meer…”

En je bent voor uren vertrokken en mist de trein naar huis. :joy:

2 likes

Ik heb een Ball. Dat zijn de gesprekken :smile:

2 likes

Maar ik loop dus niet stapel van hun auto designs hoor… ( Wel qua kwaliteit !! ) Na 2 a 3 weken Thailand ben ik zo blij weer in eigen land te zijn en wat Europese auto’s te zien rond rijden, de verscheidenheid in modellen, de kracht die ze uitstralen het gebrom… :wink:

Welke SKX hebben jullie op voorraad? Ooo we hebben de Pepsi, de batman, de Spiderman, de… allemaal dezelfde maar met een ander kleurtje… moeilijk kiezen man… Lijken wel lolly’s in een snoepwinkel, wat een keuze.

“Mag ik jou Ball eens zien…?”

Kan wel zijn dat je dan in de mannen WC van het station terecht komt en dus ook zo je trein mist natuurlijk. :joy:

Let op : dit gesprek gaat zo tussen 2 auto liefhebbers …
De ene met n BMW, de ander met n Spider uit 1957

1 like

Ik ge het jou nog iets moeilijker maken…

Surf eens naar Chrono24.com, kies alle merken, Europa, automaat en dan een prijs tussen 500 en 1000 euro…

Slechts 7000 stuks om uit te kiezen…