Tips voor mooie horloges rond €150-€250

Er staat er hier een te koop:

(foto van het web)

@Slin heeft dat ding eind 2016 gekocht, bijna nooit aangehad en hij doet 'm voor een fatsoenlijk bod weg. Da’s met stalen band en de oorspronkelijke lederen band. Met alleen leer is ie al duurder bij Bol dan deze met zowel staal als leer.

Voor een jong figuur is dit ding bomb-proof: Radio controlled, dus altijd op tijd. Eco-drive, dus de komende 20 jaar onderhoudsvrij. Dan 100m WR, dus je kan er een pilsje overheen gieten bij je examenfeest / studie / keet.

En het horloge is nog eens mooi van maat, goed afleesbaar en aangezien het een gemiddeld sportief ogend horloge is zonder teveel bezels en toestanden ook casual en netjes te dragen.

Hoppa.

Hier overigens nieuw met alleen leer:

https://www.bol.com/nl/p/citizen-promaster-evolution-5-world-timer-horloge-leer-43-mm-zilverkleurig-zwart-solar-uurwerk/9200000026791230/?Referrer=ADVNLGOO002038-G-44071069578-S-313151443823-9200000026791230

:slight_smile:

3 likes

Er staat een Seiko Turtle SRP775 nieuw voor €259,- op marktplaats.
Mijn keuze!

Amazon is je vriend. Heb je 'm alleen zonder saffier. Ook geen punt, de mijne heeft nog geen krassen. Hardlex is beter dan mineraal, en je kunt in geval van krassen altijd de modderaars op het forum lief aankijken voor een vervanging door saffier.

Merci voor de reclame🖒😊

1 like

Hier nog even “my two cents”; ik zou voor dat bedrag kijken naar een mooie Citizen met eco-drive (solar-powered). Tal van opties. Die @Fate_Amenable_To_Change hierboven aangaf is inderdaad erg mooi, maar een tikje boven je budget zie ik. Wat vind je van onderstaande foto? Citizen Bj7010-59E

Solar, GMT-aanduiding, fantastische lume (net zoals de Citizen getipt door Fate), 200m waterdicht (ik heb hem gisteren omgehouden in het zwembad), opgelegde indices, wel een beetje een drukke wijzerplaat maar met een coole functie (die je waarschijnlijk niet gebruikt, maar toch) en een hele mooie stalen band.

Nadelen; mineraalglas (krast aardig snel) en de lugholes (gaatjes waar het pinnetje in gaat waarmee je een andere band vast kan zetten) zijn dusdanig kort op de kast dat je beperkt bent in je keuzevrijheid als je een leren band wilt.

De eerder aangeraden Orient Bambino moet wel passen bij je garderobe. Draag je ietwat “net” dan is het een mooie klok. Ben je meer casual, dan een minder klassieke klok.

Dit is mijn advies, doe u er uw voordeel mee.

2 likes

Ik gooi een Deep Blue Nato knuppel in het Seiko SKX007/009 hoenderhok:

Of anders een Orient Bambino als alternatief voor een Seiko 5?

Of een Citizen NH8350:

De Military Industries 1970’s duiker is ook een mooie keus:

De Tissot Classic T is mooie quartz:

Net als de Tissot Everytime:

En toevallig net de Seiko 5 Retro op Massdrop: https://www.massdrop.com/buy/seiko-5-retro-automatic-watch

2 likes

Wat n bang forum bucks zeg, wist niet dat er zo’n 5-je was in 42mm!

1 like

Nee, hij had een price drop naar exact 250 gedaan, en als je dan 225 biedt heb je 'm met een kop koffie. :slight_smile:

2 likes

Ja en hij is 10 ATM dus je kan er ook mee zwemmen :sunglasses::+1:

Ik wilde het seiko sngz13 horloge bij monsterwatches kopen, maar het horloge was uitverkocht. Toen had ik maandag gemaild naar rob over het horloge. Hij reagerde. Toen heb ik dinsdag gemaild maar nog steeds geen reactie gehad. Weet iemand hoelang het duurt voor dat hij reageerd?

Dit gaat leuk worden :+1:

5 likes

Haha.

Als je hem onder de kerstboom wil leggen, heb je (misschien) net geluk.

2 likes

Er staat hier op t forum een goede/mooie srp777 turtle met staal te koop voor 250 Euro… eh ja… die van mij :smirk:

Uhm…Rob is niet de snelste…en dat is zo’n beetje the understatement of the year :joy:

Je kunt wellicht beter verder zoeken…succes!

1 like

Leesvoer : Monsterwatches

Zo die Seko5 is best leuk ! :wink:

1 like

Zou ik niet doen met een horloge zonder schroefkroon. Better be safe than sorry…

1 like

Kom op koekoek, 10 ATM is 10 ATM.
Die van mij is al vele malen te water geweest en geen centje pijn.
Maar okay, het is geen duikhorloge, daar is hij ook niet voor gemaakt.

Ik heb een kennis die heeft een Diesel 3ATM, duikt hij zo mee het
zwembad in.
Ik riep nog, wat doe je nou?!
Hij zegt er staat toch 30 meter op?
Met de Diesel was niks aan de hand, geen condens, niets.

Balen zeg :frowning:

2 likes