Ultrasoon reiniger bij de Aldi

Ps dank voor de tip. :+1:

2 likes

Je NATO kan gewoon in de wasmachine. :wink:

2 likes

Het is inderdaad handig om metalen banden, brillen, trouwringen ed in te reinigen.

Ha…laat ik die nou net niet hebben. Maar dat wist jij wel…:grin:

1 like

Mooi apparaat. Zou dit gewoon werken van je stalen banden?
20 euro is schappelijk.

1 like

Komt vaker langs

2 likes

Je moet er alleen ook wel het juist reinegingsmiddel in doen volgens mij.

1 like

Ik heb een soort gelijke van de Lidl, klein jaar geleden gekocht ook voor €20.
Weg handig apparaatje, raad wel aan om een milde ultrasoon reiniger erbij te gebruiken daarmee krijg je vuil net wat beter eruit nog. Vorig jaar op de rikketik 1l. fles voor €5 gekocht, en de fles kan nog wel een jaar of 10-15 als ik zie hoeveel er nu pas uit is…

2 likes

Ik heb er al jaaaren eentje en gebruik deze voor alles wat los en vast zit. Behalve werkende horloges, alleen losse onderdelen zoals banden en kast-onderdelen :wink:

Koud water met een druppel afwasmiddel is all u need…

2 likes

Interessant om even te lezen qua vloeistof:

4 likes

9 van de 10 keer komt ie niet ongeschonden uit de strijd …:joy::joy:

Ff zonder dollen ik heb al een jaar of 4 zo,n ding. Werkt perfect , druppeltje afwasmiddel erin en alles tot in de puntjes schoon. Soms bij hardnekkig vuil tussen de schakels doe ik het reinigen een keer extra, dus 2 keer . Je kan ook warm water gebruiken dan werkt het nog beter tussen de schakels.

2 likes

Gelijk vanmorgen maar ff langs de Aldi grweest. :grin:

15 likes

Op een van de foto’s is een compleet horloge in het mandje te zien.
Ik hoop maar dat dat mensen niet op ideeën brengt.
Een 40°C sopje met Dreft werkt trouwens prima.

2 likes

Kan dat niet dan? Is toch een duikhorloge? :rofl:

5 likes

Ik maak altijd zelf ultrasoon vloeistof. Werkt uitstekend

Voor 5 liter

  • Halve liter Ammonia
  • 1 eetlepels zout
  • 1 eetlepel groene zeep
  • scheutje allesreiniger
  • Aanmengen met water
4 likes

Ik zie ook trouwringen erbij staan, let wel op dat gezette edelstenen die verlijmd oid zijn los kunnen raken in de ultra soon. Verder heb ik ook zo iets maar dan van Ali, die echter ook verwarmd en dat is echt perfect voor banden, kettingen ed afwasmiddel, 60 graden en gaan. Daarna nog een keer met schoon water na reinigen, perfect!

Mooi, ik heb er ook een gekocht :slight_smile:

Voor 2 tientjes kun je je er geen buil aan vallen.

Mooi dinkie hoor! Dank voor de tip trouwens. Werkt perfect met een druppeltje Dreft.
Wat een vuil kan er in een stalen horlogeband zitten! Schrok er van.

2 likes

Ik heb altijd het idee dat er ook veel olie meekomt waarmee de pennen vastzitten of zo. Is dat zo, en kan het niet schadelijk zijn voor de band om dat niet meer te hebben?

1 like