"Vacheron Constantin"

Ik haak ook af! :sunglasses:

3 likes

Wij willen ook wel leren goud en zilver voor een habbekrats te kopen.
Misschien kunt u uw expertise met ons delen?
Dan wordt het ook wat minder een eenrichtingsverkeer :grinning:

Dit gaat niet over een VC, dus ik pas de titel maar even aan. Zonde van de tijd anders, voor velenā€¦ ā€¦ik heb nog een Breitling chrono in elkaar te zetten, dus dat ga ik dan maar weer doen straks. O, 't is een echte. :wink:

1 like

Las vandaag dat Breitling is verkocht aan een groepje geldwolvenā€¦

Prima, ik wil u best laten weten hoe ik dat doe. Maar eerst het volgende, volgens mij heb ik mij netjes gedragen op dit forum maar als ik van sommigen rare opmerkingen/antwoorden krijg dan laat ik even weten dat ik daar niet voor kom.
Als niemand kenbaar maakt dat dat niet de manier is zoals sommigen antwoorden dan zullen zij zich zo altijd blijven gedragen want niemand zegt er wat van.

Nu hoe ik goud en zilver koop voor een habbekrats. Ik ga naar veel goede doelen winkels en jaarlijkse rommelmarkten die gehouden worden door de plaatselijke kerken. Ik ga altijd bij de sieraden kijken meestal is het troep maar soms zit er iets tussen dat meteen opvalt door de kwaliteit, bij zilver is het vaak iets dat zwart is, is het zwart en heeft het daarbij alle kleuren van de regenboog dan is het meestal verzilverd.
Goud word al heel lang gemerkt, dus dat is bijna altijd terug te vinden in de schakel net naast het slot bij een ketting, bij een ring staat het over het algemeen aan de binnenkant in het gladde gedeelte.
Vind je iets van zilver met een goudkleur aan de binnenkant is het bijna altijd echt zilver van hele goed kwaliteit.

Goud uit het buitenland is soms niet gemerkt, b.v. uit indonesie of suriname dit herken je vaak aan de kleur het is wat donkerder. Is iets van goudkleur erg licht tegen citroengeel aan dan is het nep.
Een klein magneetje is ook handig, goud en zilver is niet magnetisch als het wel aantrekt dan is het niet echt. Nooit met een magneet proberen bij het slotje want er zit een veertje in van metaal dan denk je dat het nep is maar dan is het alleen het slot wat aantrekt. Tot slot als iets van edelmetaal is dan zijn de oogjes altijd dicht gesoldeerd, zijn ze open is het bijna altijd namaak, verguld of verzilverd.
Ik ben geen expert heb dit door schade en schande geleerd maar heb al aardig wat goud en zilver gevonden met deze kennis. Een gouden ketting met hanger, 3 paar gouden oorbellen in een koop, een gouden ketting uit indonesie, talloze zilveren ringen, asbakken van zilver, roomstellen, kandelaars enz. Ik ben en word er niet rijk van maar het geeft steeds weer een kick als je iets koopt voor 1 of 2 euro en het blijkt 150 of soms tot 300 euro waard. Het is een leuke tijdbesteding.

2 likes

Ik denk dat je het maar bij sieraden moet houden en horloge gerelateerde zaken over moet laten aan anderen.

3 likes

Je hebt je gedragen zoals het hoort en gewoon een lekenvraag gesteld. Niets mis mee. Zeer welkom.

3 likes

Ik lees hier met plezier hoe sommige forumleden beschrijven over het wel en niet zien resp. beoordelen of een horloge een echte is of een namaak. Welnu, hier geef ik een methode hoe het wel kan, zelf kijk ik hoe de onderdelen zijn afgewerkt in het uurwerk en dat doe ik met een sterke loep, steenloep 10x, en indien nodig met een microscoop. Aan de afwerking van oppervlakte van een echt onderdeel is goed te zien of het echt is of niet. Bij de namaak uurwerken kan je goed zien dat de oppervlakte ruw is afgewerkt, bij de echte zijn alle onderdelen superglad en soms nog eens gepolijsd. Ook de oppervlakte hardheid van de onderdelen is veel beter. Kortom kijk goed naar de oppervlakte van de onderdelen o.a. als eerste de platine, daar kan je al snel zien dat het niet klopt als het ruw is, dan weet je zeker dat het geen echte is. Dan hebben sommige topmerken ook nog een verborgen merkteken, dat overigens bij weinig mensen bekend is.

1 like

Vertel?

1 like

Wat is dan de ā€˜Kim Feenstraā€™ onder de horloges? :thinking:

Dit.

2 likes

Brrrrrrā€¦

Ik dacht , laat ik een mooie dame, van wie zelfs postzegels zijn uitgebracht, als voorbeeld nemen.

Je hebt zeker gelijk maar heb jij standaard een microscoop op zak? En lang niet iedereen staat het toe dat je de kast open maakt, als je daar al het gereedschap voor bij je hebt. Daarnaast zijn sommige echte horloge horloges nou ook weer niet briljant afgewerkt. Low budget horloges van Breitling en Tag Heuer uit de jaren tachtig bijvoorbeeld.

doe maar een

1 like

Dat of meer fotoā€™s van lekkere wijven want dan heeft het tenminste nog enige inhoud. :sunglasses:

4 likes

Beetje plat weer astonmartin .
Wat voor auto rijdt u ook al weer?:innocent:

Wat heeft mijn auto daar nou weer mee te maken?

Meer dan u denkt!

Lekker zinvol weer Hendrik