Van de mods: Verandervoorstellen

+1

Klinkt wat mij betreft positief, het offtopic gedeelte alleen voor mensen met een hoger trustlevel.

Klinkt goed,

Hoe het off-topic gedeelte uitpakt is natuurlijk gewoon spannend, maar daarom juist prima dat dat voor TL 3 wordt als het doorgaat.

Qua verkoop vind ik de voorstellen ook prima: 1x per week uppen en een archief voor de afgehandelde zaken, en iets aparts voor banden en toebehoor! :+1:t2::+1:t2:

Het zou wel een stunt zijn als ze gewoon weer geassimileerd werden door ze het mod-team van off-topic te laten vormen :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

First things first. Met dank en waardering aan @Henrik voor de vrijgevige pecunia en @mcfr voor alle inspanningen en aan @Jur en alle andere moderatoren voor hun ongoing effort voor dit fantastische forum.

Prima plannen, lijkt me ook goed om het off topic volledig zelfregulerend te laten zijn, zodra je begint met een beetje modereren gaat het niet goed, een beetje heeft geen eind en begin namelijk.
Uppen na een week graag herbezien voor 4 dagen, kun je nog eens voor het weekend wat doen.

Verder :clap: :clap: :clap:

1 like

Goede ideeën allemaal!

Wellicht nog een toevoeging mbt het uppen van advertenties: stel aan het uppen als voorwaarde een prijsverlaging van minimaal x%. Dit is iets wat je ook op sommige andere fora ziet (b.v. Uhrforum) en houdt het eindeloos uppen van advertenties die iedereen al gezien heeft een beetje tegen.

Daarnaast vind ik niet dat leden met een ban terug moeten kunnen komen, zij hebben zich immers behoorlijk misdragen en horen hier dan ook niet thuis.

6 likes

Goed dat er ruimte is voor input van de leden, @Jur :+1:

Ik vind wel dat met meer leden die toegang hebben het vertrouwde karakter van de markt afgenomen is. Zie het recente topic daarover.
Dat je moet opletten lijkt mij evident, ook bij een meer beperkte kring.

Lijkt me sowieso voor de hand liggen. Wel even PB sturen, toch? Is dit niet een probleem sinds level 2 ook kan verkopen?
Je kan mogelijk de horlogemarkt op modereren zetten zodat advertenties toestemming van een moderator nodig hebben voordat ze geplaatst worden. Ik weet niet of de forumsoftware dit ondersteunt.

Ik heb geen probleem met het huidige up-beleid.
Dat mensen eerder kunnen aangeven dat iets is verkocht/gereserveerd is wat mij betreft alleen maar goed. Ook als het om ‘klein grut’ gaat. Het bespaart verkoper en koper ergernis.

Meestal zie je het al aan de topictitel. Gewoon niet openen als je het niet wil zien en anders gelijk op negeren zetten.
Verder zijn het vaak nieuwe leden die dit vragen. Bij hen zie je vaak dat het plaatsen in het juiste subforum niet goed gaat. Ik denk niet dat een apart deel dit gaat oplossen.

Mwah, met voldoende moderatie valt dat wel mee denk ik. Topics die uit hand (dreigen te) lopen zo snel mogelijk sluiten is een makkelijk te nemen actie. Vaak genoeg zie je het wel aankomen dat het uit de hand gaat lopen (lees: politiek en/of geloof).
Beter is nog vertrouwen op de leden. Je zegt het zelf:

Volgens mij moet er flink wat vlaggen geplaatst worden voordat een topic sluit. Je zou even naar de instellingen kunnen kijken.
Alles mag gaat mij wat ver. Bedreigen is wat mij betreft toch echt over de grens. Enige vorm van toezicht door de moderatoren is denk ik wel nodig.

Ah, de Lounge weer open. Snel en simpel te regelen. Gelijk doen :+1:

Je zou ook off-topic kunnen splitsen. Eén voor het gezellige gekeuvel en een ‘Bear Pit’.

Als met al hink je volgens mij nog op twee gedachten. Meer werk (minder mogen uppen en aparte delen voor ‘wat is dit’, bandjes en verkochte items) en minder werk (in off-topic mag alles) voor de moderators. Ik zou een principiële keuze maken (weinig of zwaar modereren) en op basis daarvan beslissen wat je veranderd op het forum.

Succes.

4 likes

Potverdikkie ik open hf en zie als eerste dit topic.
Wat goed om te lezen, goede voorstellen en ideeën en er is conversatie met de leden.
Bedankt mods!

Op zich klopt dat maar:
1: Eea is afhankelijk van hoe scherp je iets op de markt brengt. Soms zet je hoger in en calculeer je prijsverlagingen in; soms bied je iets aan tegen een vaste prijs. Met verplichte prijsverlagingen zullen items standaard duurder worden aangeboden.
2: Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat iemand een advertentie heeft gemist…dat iedereen alles leest en eindeloos scrolt is dus niet waar. Met uppen om de week waarbij ads dus verder wegzakken zal dit helemaal opgaan

Soms gaat het snel…:grinning:

4 likes

Verkocht en bandjes apart zal het zeker wat overzichtelijk maken.
En off topic terug :thumbsup:

Zelf een slotje op een verkooptopic zetten lijkt me overbodig, je zet gewoon “verkocht” in de titel en verplaatst het naar het verkocht gedeelte en dan kunnen de mods een slotje plaatsen zoals het nu ook gaat.

Hoe is nu eigenlijk te zien of je tl3 bent?
Op mijn profiel staat bij trustlevel normaal, de badge regular is niet actief maar heb ik wel ontvangen.

Klinkt goed, zowel de voorstellen als bovenstaande reacties.

Zelf zou ik inderdaad zoals dit eerder door anderen is aangegeven een prijsfilter “op prijs stellen” :smile: Ik denk dat voor veel leden met een bepaald budget dit handig is, maar ook in algemene zin.

Ik weet niet of met de nieuwe forumsoftware de zoekfunctie inmiddels is verbeterd anders zou dat nog een punt/toevoeging zijn.

Succes in elk geval met het implementeren :thumbsup:

Prima voorstellen Jur. Goed dat er ruimte voor verbetering wordt geboden👍🏻
Als het verkoopgedeelte wordt aangepast dan zal het een stuk overzichtelijker worden. Daarnaast blijkt dat er toch een zekere behoefte is aan een off-topic gedeelte. Daar kun je bijna de hele community een plezier mee doen, eventueel met de voorwaarden die je stelt.

Je kan topics ook op negeren zetten als je ze niet interessant vindt. Kan veel tijd besparen heb ik gemerkt. Ze komen dan niet meer terug in je ongelezen topics.

2 likes

Goed idee om offtopic terug te laten komen al lijkt alles toegestaan niet verstandig. Niet voor leden die zich niet kunnen inhouden, maar ook niet als forumeigenaar waar je een bepaald doel voor ogen hebt.

Uppen van advertenties elke 4 dagen is nutteloos. Het is hier geen UF waar honderd advertenties per dag geplaatst worden. Elke 7 dagen of nog langer :smiling_imp: is voor de huidige omvang meer dan voldoende.
Als de status consequent naar gereserveerd of verkocht veranderd wordt en de verkochte advertenties met regelmaat gearchiveerd worden blijft de markt mooi schoon.

Te korte periode om te uppen is sowieso verschrikkelijk. Kijk eens naar de markt op WUS en probeer het daar eens bij te houden…je bent eerst elke dag alle ups aan het lezen voordat je het nieuw aangeboden spul ziet.
Gezien de huidige aanwas van nieuwe leden lijkt me dat een mooi beleid mocht het aantal advertenties per dag toch flink stijgen.

1 like

Positief over de voorstellen ook hier! Tevens dat dit niet zomaar wordt doorgevoerd maar er een dialog is met de gebruikers! Chapeau! :slight_smile: De volgende opmerkingen nog:

  • 1 keer per week uppen is te weinig. Als je dan een keer dag of twee druk bent en geen tijd hebt voor het forum heb je grote kans iets volledig te missen als je niet alle topics door wilt spitten, en daardoor dus achter het net te vissen. 4 dagen is al beter. Overigens zou het veel beter zijn om dit rechten technisch af te dwingen via de forum SW waardoor de optie van eerder uppen niet bestaat. Dat scheelt een hoop mod werk.

  • Verder zou ik zelf graag willen zien dat het editen van een post/titel niet tot een ‘up’ zou leiden en daar tegenover te zetten dat je nog 4u oid je post kan editen tov de huidige periode, uitzondering zou eventueel het verkoopgedeelte kunnen zijn. Dit is meer in lijn met andere grote fora. Ik heb toch regelmatig dat ik nog iets wil wijzigen/toevoegen aan mijn posts en dat niet kan.Dit zorgt vervolgens voor onnodig uppen door extra posts en extra mod werk.

  • Daarnaast zou het aardig zijn wanneer er een functie is waarbij je vanuit het profiel van de gebruiker direct naar de koop/verkoop ervaringen van de gebruiker zou kunnen gaan. Dus om op de gebruikersprofiel pagina een directe link toe te voegen. Ik verwacht dat dit lastig is binnen de forum SW en eventueel ontwikkelwerk vraagt maar ik benoem het toch maar… :slight_smile:

2 likes

Voorstellen zien er top uit :clap: Een kanttekening, wellicht het nieuwe offtopic toch enigszins door iemand laten modereren oid? En geen politiek/religie, dat zijn toch de onderwerpen die volgens mij het meest uit de hand liepen.

Verder chapeau!

Inderdaad - wel de huidige regels blijven hanteren binnen (het voormalige) offtopic, maar vervolgens via zelfregulering. Dat lijkt mij prima. Geen regels is totale anarchie, dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling.

Deze mag je eens uitleggen. Hoe zijn er bij eens per 7 dagen uppen meer advertenties te lezen dan bij eens per 4 dagen?

1 like

Als ik een keer een paar dagen druk ben met werk en geen tijd heb voor het forum ga Ik vervolgens niet alle topics van de afgelopen paar dagen doorspitten op interessante verkooptopics. Hierdoor zal ik deze dus later krijgen te zien. In het ergste geval mis ik de up na een week dan ook en zie je een een advertentie helemaal niet. Bij een meer frequente ‘up strategie’ heb je een grotere kans om een verkooptopic te zien voor mensen die niet iedere dag de gehele dag op het forum rondhangen maar soms ook een dag of twee niet.

1 like

Je hoeft alleen maar de horlogemarkt categorie aan te klikken…je zoekt een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.