Welke van de 2 Tudor Black Bay

Door al dat “gepraat” over

Heb ik me meer erin verdiept en ben ik aangestoken.
Black bay heeft een face lift gekregen en nu met in-house movement tov van ETA.

Voor welke versie zal je gaan en waarom?

Links is nieuwe versie en rechts de oude.

1 like

Minpuntje is dat de kast van de linker is iets dikker is door het nieuwe in house uurwerk. De band, de rechte tekst op de dial en het logo is dan weer een pluspunt.
De linker dus :thumbsup:

2 likes

Oude model. Ik vind de gebogen tekst en de roos mooier dan de nieuwe versie… Ook de rivet bracelet vind ik niet zo mooi. Ik zou dan wel weer graag het in-house uurwerk willen :thinking:

Mijn stem: oud.

2 likes

We staan lijnrecht tegenover elkaar merk ik :joy:

2 likes

Ik heb hier zelf ook over nagedacht. De voordelen van de oude zijn voor mij dat 'ie:

  • een iets mooiere (niet-rivited) band heeft
  • een iets mooiere dial heeft (ik vind de smiley text en het roos logo cool)
  • in de toekomst vast zeldzamer is (nog geen jaar op de markt geweest)

Toch zou ik voor de nieuwe gaan. Het in-house uurwerk vind ik supercool, en een soort van volwassenheid van het merk.

3 likes

Nieuw… 100!

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ja, dat zijn precies mijn overwegingen om voor oud te gaan. MaAr dat in house movement met 70 uur gangreserve, de seconde wijzeren ook COSC Is ook heel aantrekkelijk

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mee eens, vooral de uitlijning van de tekst op de nieuwe vind ik minder. In mijn ogen te modern voor de stijl van het horloge. Inhouse movement vind ik wel gaver! De gang reserve is echt een verbetering.
Moet ik kiezen? De nieuwe dan maar (de ‘oude’ heb ik al :stuck_out_tongue_winking_eye:). Zonder gekkigheid, qua looks de oude, qua exclusiviteitsgevoel de nieuwe. Ik denk dat ik gevoeliger ben voor de looks. De oude dus.

1 like

The Rose!

1 like

Oud!! The Tudor Rose anytime!

2 likes

De oude.

Mooiere bracelet
Mooiere plaat qua logo en tekst
Iets minder dikke caseback

Maar de nieuwe zou wel één voordeel kunnen hebben voor mij. Door de dikkere caseback zou ik misschien wel een perfecte passing kunnen vinden. Want de oude zat net te los of net te strak.

Ach f**k it. Tudor MOET gewoon snelverstelling aanbieden op de BB!

Uurwerkje van de nieuwe is natuurlijk wel kicken :slight_smile:

Al met al een kut antwoord :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

De linker, ben niet zo fan vh oude logo. Liefst weer met n eta erin en dunnere kast. De rivet band vind ik dan wel weer leuk gedaan.

1 like

Vind de oude ook iets mooier, vooral de tekst op de wijzerplaat. Het in house uurwerk is wel een groot plus punt dus zou dan toch voor de nieuwe gaan.

1 like

Voor mij ook de oude, om alle genoemde redenen!

En inderdaad @bouke Tudor moet inderdaad een snelverstelling aanbieden! Ondanks het feit dat dat niet Heritage is moet het toch!

2 likes

Voor sommigen (waaronder ik) heeft een inhouse uurwerk met COSC specs wel degelijk een meerwaarde. Ik stel echte ambacht zeer op prijs en verkies dat boven de meer massa geproduceerde uurwerken. Natuurlijk zijn er ook allerlei gradaties in inhouse uurwerken, maar het is voor mij zoiets als quartz versus mechanisch.

2 likes

Je hebt gelijk. Zoveel maakt nauwkeurigheid niet uit. Het is alleen maar het merkje, dat een pluspunt geeft.

Tudor Rose idd…veel mooier👌

Linke, in house uurwerk, ik vind de band ook mooier. Wijzerplaat is met gebogen schrift een no go voor mij.