00/24 en Horloges Magazine gaan samen in 00/24 Horloges Magazine vanaf het volgende nummer. Lijkt mij een logische stap met 5 tot 6 gedrukte horlogetijdschriften in het Nederlands.
Deze twee magazines waren ook inhoudelijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden, dus lijkt me inderdaad een logische stap.
Ik vind het spijtig van al de nederlandstalige tijdschriften er alleen een opsomming gebeurt van wat er nieuw op de markt komt en is.
Techniek ontbreekt volledig.
Het is één grote reclamefolder en daarmee is ALLES gezegd.
Dat ze eens een voorbeeld nemen aan duitse tijdschriften.
Freddy Schreef:
Ik vind het spijtig van al de nederlandstalige
tijdschriften er alleen een opsomming gebeurt van
wat er nieuw op de markt komt en is.
Techniek ontbreekt volledig.
Het is één grote reclamefolder en daarmee is ALLES
gezegd.
Dat ze eens een voorbeeld nemen aan duitse
tijdschriften.
HELEMAAL MEE EENS!!!
Altijd maar lovende verhalen, zonder ooit eens kritisch te zijn, bah!
Ik haal zo ongeveer meer info uit de Heel gidsen dan uit een jaargang Nederlandse tijdschriften.
Hmmm… Dat wordt dus twee keer niks…
Ben het helemaal met Freddy en Bernard eens… De nederlandse horlogebladen zijn kritiekloze doorgeefluiken voor de marketingafdelingen van enkele fabrikanten. Er zal geen kritisch woord gedrukt worden, want stel je eens voor dat ze dan de volgende keer een advertentie mislopen.
Duitse bladen zijn stukken beter, alhoewel die ook vaak een een/tweetje hebben met de fabrikant (advertentie gekoppeld aan redactioneel stuk). Alleen zijn er dan in het redactionele stuk ook wel kritiekpunten te lezen.
Al een hele tijd geleden heb ik mijn abonnement op Horloges Magazine opgezegd om redenen die hierboven al uitvoerig genoemd worden. De foto’s zijn mooi, maar de teksten zijn niet alleen slecht geschreven, maar zijn inderdaad ook volslagen kritiekloos.
Ik kan niet meer warm of koud worden van dergelijke horlogebladen. Als die twee samengaan, zal er niet veel veranderen lijkt me. En de vraag is dan: wie zit daar nou op te wachten? Ik in ieder geval niet.
Mijn beste,
Een goed Nederlandstalig horlogemagazine is in mijn opinie nog steeds het blad ‘Watching’.
Er staan soms best leuke artikelen in. En men besteed ook aandacht aan de wat minder pronkende merken.
Dit in tegenstelling tot de magazines: ‘Horloges’ en ‘00/24‘. Deze magazines zijn veel te ‘flashy’ en er staan voorts maar sporadisch artikelen in die interessant te noemen zijn. Over het algemeen echter brengen ze weinig nieuwe, relevante informatie.
En nu maar afwachten of het (nieuwe!!) 00/24 Horloge Magazines zich iets zal aantrekken van de meningen welke men hier op het forum tegenkomt??
Immers:
“Weten wat je niet weet is waardevolle kennis“.:#:#:#
Orologio Signaturis Temporis.
Mee eens,
van de Nederlandse horloge-tijdschriften is Watching de enige die ook leesvoer verstrekt en niet alleen reclame
gr Ron
Vond de 00/24 beter dan de Horloges. Ik kocht hem soms los. De 00/24 was nog goedkoper en meestal dikker ook en er zaten nog wel eens leuke bijlagen bij (o.a. een vrij uitgebreide over Seiko). Zal er wel op neerkomen dat 00/24 gewoon verdwijnt. Zal ik hem dus niet meer kopen.
Watching blijft ook voor mij nog het leukste NL-blad met een aantal leuke items (hoewel die helaas niet consequent elke uitgave meekomen…). Een kritisch vergelijk tussen horloges, zoals buitenlandse bladen wel doen, zou welkom zijn.
Elke keer als er weer een horlogeblad uitkomt koop ik het, of het nu Horloges, 00/24 of Watching is. Telkens sta ik bij de bladenman om te kijken of er weer een nieuwe uit is en zo ja, koop ik het.
Over de inhoud ben ik het grotendeels wel eens met wat al gezegd is: Het is allemaal heel erg zoetjes… Ik mis bijvoorbeeld leuke vergelijkende tests, en kritische verhalen.
Onlangs heb ik me ook geabonneerd op het Amerikaans Watch Time, ik verwacht binnenkort het eerste exemplaar thuis, ben benieuwd.
Welke Duitse tijdschriften bedoelen jullie, en waar kopen jullie die? Lijkt me ook wel interessant!