007 incognito

Er kwam vandaag een mooie Super Jubilee-band binnen van Strapcode. Prachtig met die massieve tussen- en eindstukken.
Gelijk op een (reeds lichtelijk verbouwde) 007 gezet, met het volgende resultaat.

Wel nog even een Seiko-sluiting erop gezet, om het af te maken…:wink:

Groet,

Dick

Verkoop je hem al weer?

Oh jee, verkeerde forum…
Sorry moderators, willen jullie het bericht naar Algemeen verplaatsen? Ik zal beter opletten…:frowning:

Ok, ik koop hem… :wink:

Nu is in principe altijd alles te koop, mits voor de juiste prijs, maar dat is in dit geval toch echt niet de bedoeling…:wink:

Het is net een zoekplaatje, let op de wijziging…!

http://s4.photobucket.com/user/Zetter/media/Horloges/7420BB61-AF52-4F12-898E-E3CACE0B7121.jpg.html

En nee, niet de datum, niet het forum…:#
De winnaar mag zich Seikoloog noemen…

Dick

Dat is nou precies de mod die ik net wou gaan voorstellen!

Dial met glimmende markers! Misschien zit er ook nog saffierglas op?

Prachtig zo! Andere wijzers en de bezel glimmend polijsten, dan is hij af!

Andere plaat, volgens mij skx131 ofzo … Geen rood font en indexen met zilver…

Ja Frenk, bijna…SKX171. Close enough…X((tu)

Dick

Dick V Schreef:

Ja Frenk, bijna…SKX171. Close
enough…X((tu)

Dick

Idd, enkel de plaat, want de 171 heeft een zwarte datum schijf. Had een omslachtige 007 mod. Van alles gemod, waaronder wijzerplaat vervangen, datumschijf vervangen terwijl een 171 met 007 bezel d’r op sneller was geweest :smiley:

Op je eerste foto vond ik 't maar zo zo die jubilee band. Met de geprinte indexen zou ik zeggen om em met een oysterband te combineren voor een meer tooluitstraling. Maar met de 171 plaat misstaat de jubilee em niet. Mocht je em zo laten, zou ik overwegen om die ‘facet’ rand op de bezel te polijsten totdat ie net zo glimt als de rest. Maakt em een heel stuk meer dress.

Wow super mod dit! Eens wat anders

Gave mod. De band staat er goed bij, alleen zou ik ook inderdaad de bezel polijsten.

Dick V Schreef:

Het is net een zoekplaatje, let op de
wijziging…!

http://i4.photobucket.com/albums/y149/Zetter/Horlo
ges/7420BB61-AF52-4F12-898E-E3CACE0B7121.jpg

Dick

Is deze wuijzerplaat er ook voor een SKX009 heeeel donker blauw? Ik vind de opgezette indices met het chrome randje echt super mooi en zou dol graag een 009 willen hebben. Anders moet ik wellicht toch naar de 007 uitwijken dit is een hele mooie wijzerplaat.

Dan moet je toch echt de Seiko SKX171 kopen. Dat is de 007 met deze wijzerplaat. De kast is identiek, alleen de bezel is anders. Maar die is simpel om te zetten…:wink:

Overigens, hoor ik de vraag naar een Super Oyster?
U vraagt, wij draaien…

Dick

Dick V Schreef:

Dan moet je toch echt de Seiko SKX171 kopen. Dat
is de 007 met deze wijzerplaat. De kast is
identiek, alleen de bezel is anders. Maar die is
simpel om te zetten…:wink:

Overigens, hoor ik de vraag naar een Super Oyster?

U vraagt, wij draaien…

ges/D9ABB1C3-72FC-4703-B122-8867372C3EF0.jpg

Dick

Errug fraai! Op de oude wijzerplaat zou ie totally tool zijn, maar deze volledig de witte print geeft em een coole uitstraling.

En met de imho mooiere bandaanzet stijgt ie in mijn ogen kwa uitstraling. De bandaanzet van de jubilee vind ik wat goedkoop ogen. Maar dat heb ik wel vaker bij endlinks die de schakelstukjes proberen te imiteren.

koningcaris Schreef:

Dick V Schreef:

Het is net een zoekplaatje, let op de
wijziging…!

ges/7420BB61-AF52-4F12-898E-E3CACE0B7121.jpg

Dick

Is deze wuijzerplaat er ook voor een SKX009 heeeel
donker blauw? Ik vind de opgezette indices met het
chrome randje echt super mooi en zou dol graag een
009 willen hebben. Anders moet ik wellicht toch
naar de 007 uitwijken dit is een hele mooie
wijzerplaat.

Hij is er inderdaad, voor zover ik weet, alleen in het zwart/grijs. Hierbij de mijne. Nu ik em weer terug zie… voorheen had ie een opgelegd Seiko logo. Balen dat ik daar volgens mij geen foto van had genomen… :frowning: