1 G to rule them all

Beste mede-forummers,

Dankzij dit forum ben ik enige tijd geleden ook aan de G-shock geraakt. Ik heb een DW-6900 en draag deze vooral in mijn vrije tijd. Nu ben ik toe aan een upgrade. De DW-6900 gaat eruit en er moet een veelzijdiger horloge voor terug komen. In tegenstelling tot sommige mede-forumleden wil ik me beperken tot 1 g-shock… (althans ik ga dat proberen :))

Wat me stoort aan mijn huidige G t.o.v van een mechanisch horloge is dat je afhankelijk bent van een batterij, vandaar moet het i.i.g een tough-solar worden. En als we dan toch al aan tough solarren zijn dan ook maar gelijk mutiband 6. Min of meer alles d’r op en d’r aan dus.

Wat ik ook belangrijk vindt is dat het horloge een iets “nettere” uitstraling heeft dan de DW-6900, deze vindt ik erg “utilitair” ogen. Het moet ook weer niet te net zijn, wel herkenbaar als g-shock.

Ik kwam zelf na lang wikken en wegen op de volgende twee modellen uit, graag jullie mening en eventuele ervaringen met deze horloges.

GW-2500B-1AER :

Mooi horologe. Ana digi is voor -en nadeel, vanwege afleesbaarheid. Ook verkrijgbaar met metalen band, maar ik wil op een g-shock perse kunstof.Ik ben ook niet kapot van de LED verlichting.

GW-6900BC-1ER :

In deze kleur,display en bandcombinatie komt het horloge op de foto goed op mij over. De BC band staat mij aan en geeft de klok in mijn ogen een " nettere" uistraling. Indien iemand ervaring met de BC band en de neg. display heeft hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank voor jullie input !

Gr. Thomas

Zonder rekening te houden met eventuele prijsverschillen, ik vind de bovenste (GW-2500B-1AER) echt een super-G, ik heb zelf een G met neg. display en ik heb soms problemen met de leesbaarheid, hij is een kado van de vriendin anders lag hij er allang uit…

Geen ervaring dus ik kan alleen mijn mening geven op basis van de getoonde foto’s.

De GW-2500B-1AER vind ik er net netste uitzien. Meer ingetogen en ook de wijzers maken 'm net wat stijlvoller (en ook wat minder G-shockerig).

De GW-6900BC-1ER vind ik een echte G. Uitstraling vind ik wat utilitair (zoals jij het keurig verwoordde). Maar wel een stuk minder dan de DW-6900.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar over het algemeen vind ik G-shocks wel zeer goed betaalbaar. Kun je niet de DW-6900 houden en er gewoon een nette G-shock bij kopen?

Aangezien je het hebt over G-shock. Voor mij is de onderste een “echte” G-shock en zou dan daar ook voor gaan!

Hoi Thomas,

Ik heb zelf de GWM-5600BC die dezelfde band heeft. De band is erg comfortabel maar persoonlijk houd ik meer van de ouderwetse resin banden. De negative display is erg mooi. Hij is minder goed afleesbaar als een “normale” maar dit went echt snel. De full auto EL functie is geweldig. Dit is de grootste verbetering van Casio vind ik. Het is qua functies inderdaad de beste G-Shock die je kunt wensen. Hij staat ook altijd met een standaard op mijn buro zodat ik hem kan gebruiken om al mijn andere horloges te synchroniseren. Je zult zeker geen spijt van de GW6900 hebben.

De GW-2500:
Minpunt vind ik de rubberen band. Pluspunt hij heeft duidelijke wijzers en is goed afleesbaar. hij oogt vrij rustig en Solar power is milieu verantwoord haha!

De GW-6900:
Als er één model herkenbaar is als G-Shock dan is dit hem, helemaal goed! En degelijke ijzeren band

Als je echt niet kan kiezen zou ik ze óf allebij nemen óf kijken naar de grootte en vooral de dikte. En dan de dunste van de twee nemen. Is het meest comfortabel.

Succes en we zien graag de foto’s als Sint/Kerstman hem heeft afgeleverd! :slight_smile:

Spijt!

dreski Schreef:

Hoi Thomas,

Ik heb zelf de GWM-5600BC die dezelfde band heeft.
De band is erg comfortabel maar persoonlijk houd
ik meer van de ouderwetse resin banden. De
negative display is erg mooi. Hij is minder goed
afleesbaar als een “normale” maar dit went echt
snel. De full auto EL functie is geweldig. Dit is
de grootste verbetering van Casio vind ik. Het is
qua functies inderdaad de beste G-Shock die je
kunt wensen. Hij staat ook altijd met een
standaard op mijn buro zodat ik hem kan gebruiken
om al mijn andere horloges te synchroniseren. Je
zult zeker geen spijt van de GW6900 hebben.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/a
tomic1.jpg

dreski Schreef:

Hoi Thomas,

Ik heb zelf de GWM-5600BC die dezelfde band heeft.
De band is erg comfortabel maar persoonlijk houd
negative display is erg mooi. Hij is minder goed
snel. De full auto EL functie is geweldig. Dit is
de grootste verbetering van Casio vind ik. Het is
standaard op mijn buro zodat ik hem kan gebruiken
om al mijn andere horloges te synchroniseren. Je
tomic1.jpg

Hallo Andre,

Is het gewoon een kwestie van looks dat je meer van de resin band houdt of is er ook een praktische overweging ?

Gr. Thomas

ddmus Schreef:

dreski Schreef:

Hoi Thomas,

Ik heb zelf de GWM-5600BC die dezelfde band
heeft.
De band is erg comfortabel maar persoonlijk
houd
negative display is erg mooi. Hij is minder
goed
snel. De full auto EL functie is geweldig. Dit
is
de grootste verbetering van Casio vind ik. Het
is
standaard op mijn buro zodat ik hem kan
gebruiken
om al mijn andere horloges te synchroniseren.
Je

tomic1.jpg

Hallo Andre,

Is het gewoon een kwestie van looks dat je meer
van de resin band houdt of is er ook een
praktische overweging ?

Gr. Thomas

Het is meer de looks. De resin band is natuurlijk het oerbandje. Voor de rest is de schakelarmband zeer comfortabel. Ik houd ervan om hem een beetje los te dragen.

Traveller69 Schreef:

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken,
maar over het algemeen vind ik G-shocks wel zeer
goed betaalbaar. Kun je niet de DW-6900 houden en
er gewoon een nette G-shock bij kopen?

Als ik voor de GW2500 ga is dat wel een overweging, maar ik denk dat de DW6900 dan weer niet wordt gedragen en dat is ook zonde. Kan ik beter voor een leuk prijsje een ander forumlid proberen te besmetten.

ddmus Schreef:

GW-2500B-1AER :

Vind het een heel compleet kaliber, alleen baal ik ook van de LED verlichting. Liever had ik luminova. LED is handig als noodzaklampje te gebruiken, maar je kunt het display er niet mee aflezen. En laat ik dat nou net belangrijker vinden.

GW-6900BC-1ER :

Valt me op dat je resin wilt, maar deze een metalen band heeft. Inverse display vind ik erg gaaf bij zo een zwart horloge.

Conclusie: die ana-digi valt door z’n LED voor mij af. Bovendien, voor een G-shock vind ik een full-digi toch net wat praktsicher in gebruik. De wijzers staan dan niet het schermpje ofzo. En sommige zijn bij de full digi net wat completer dan bij een ana-digi (bijv. timer met als extra auto repeat enzo). Weet niet of dat hier ook het geval is.

Kijk eens naar de awg-100. Solar powered, atoomtijd, analoog en digitaal en een redelijke prijs.

GW-6900BC-1ER :

Valt me op dat je resin wilt, maar deze een
metalen band heeft. Inverse display vind ik erg
gaaf bij zo een zwart horloge.

Zover ik heb kunnen nagaan is de BC-band een combi van metaal en resin. Dat is ook de reden dat ik op die band val. Volgens mij zijn alleen de middelste schakels van metaal.

Gr. Thomas

Roelof Schreef:

Kijk eens naar de awg-100. Solar powered,
atoomtijd, analoog en digitaal en een redelijke
prijs.

Prijs/optie verhouding is goed, maar ik vind 'm te “lief”

Gr. Thomas