1 Halios Laguna, 5 banden voor de afwisseling!

Hallo allemaal,

zoals jullie wellicht hebben gezien ben ik sinds kort de gelukkige eigenaar van de Halios Laguna, een modern duikhorloge met een vintage uitstraling. Het is het meest comfortabele horloge dat ik momenteel in mijn collectie heb zitten. Door de mooi gebogen kast en de korte lugafstand van 49mm zit het horloge mij als gegoten.

Het design heeft mij helemaal gegrepen, dusdanig dat ik ook nog een Artego 300m Diver voor een mooi prijsje op de kop heb kunnen tikken, deze zit nu ergens boven de oceaan op weg naar mij, deze dus:

Voor de Halios ben ik de laatste tijd op zoek geweest naar verschillende soorten banden om het horloge geregeld van uitstraling te kunnen wisselen. De afgelopen dagen zijn de banden binnen gekomen, dus ik heb nu in totaal 5 banden voor de Halios:

1. Standaard stalen band: erg comfortabel, wel zwaar en stug. Ik heb 5 schakels verwijderd en nog weegt het horloge ruim 205 gram. De schakels zijn echt heel nauw en strak met elkaar verbonden waardoor de soepelheid van de band niet optimaal is. Maar hij is wel ontzettend fijn om te dragen,lekker dik.

1. De Isofrane rubberen band, alhoewel je het volgens mij geen rubber mag noemen. Erg soepel, je hebt totaal niet in de gaten dat je de band om hebt, erg zacht met een beetje stretch. Ik vind persoonlijk de buckle te groot voor mijn kleine polsjes.

1. Een Maratec Zulu, gezien het gewicht van het horloge heb ik gekozen voor de dikkere Zulu-band i.p.v. een NATO. De Zulu-band is 1,7mm dik en uitgevoerd met brushed hardware. Deze zit erg soepel, vergelijkbaar met de Isofrane en zal waarschijnlijk de “vakantieband” worden.

1. Een dikke handgemaakte band van zadelleer met beige stitching geeft de band weer een totaal andere uitstraling. De band is 4,5mm dik en is gezien de dikte redelijk soepel om te dragen. Dit zal met de tijd nog wel wat beter gaan worden. Ik heb er voor gekozen om hier een “normale” buckle op te zetten i.p.v. de Panerai style buckle die er eerst op zat, wederom te groot voor mijn polsen.

1. Een 4mm dikke shark mesh strap van WJean, echt een topband. Hij was heel makkelijk op maat te maken, de band is uitgerust met geschroefde schakels waardoor je de band kunt instellen van 13 cm tot ruim 20 cm lengte. Echt heel soepel en op dit moment mijn favoriet. Hij is een stuk lichter dan de standaard stalen band en en stuk flexibeler.

Ik zal dus geregeld met mijn gereedschap aan de slag gaan om weer eens te wisselen van band, leuk die verschillende banden. 1 horloge en dan toch heel veel verschillende uitvoeringen, voor iedere gelegenheid wel eentje te bedenken.

Bedankt voor het kijken en geniet van het weekend!!

Eric

prachtig… vooral met de mesh een super combi(tu) (foto’s zijn ook geweldig)

Hoi Arie, bedankt voor het compliment, doet een oude man goed!

De mesh is inderdaad helemaal top, en dat voor die prijs. Inclusief verzending was de mesh nog geen € 40,-…(tu)(tu)

Eric

Mooi hoor, geniet ervan.

EricPP Schreef:

Hoi Arie, bedankt voor het compliment, doet een
oude man goed!

De mesh is inderdaad helemaal top, en dat voor die
prijs. Inclusief verzending was de mesh nog geen €
40,-…(tu)(tu)

Eric

ach ja… als ouwe mannen onder elkaar had ik je nog een pm gestuurd;)

En een pm terug…:slight_smile:

Eric

Fantastisch!

:~