1 horloge voor de rest van je leven?

Ik zou hier prima mee volstaan als het moest

4 likes

Zonder twijfel een Marathon… onverwoestbare perfectie

2 likes

Nope, Grand Seiko vind ik nergens voor nodig en zeker geen kwartshorloge. Wat mij betreft niet duurzaam.

1 like

100% de 1016

1 like

Dan moet je je toch echt beter gaan verdiepen in een quartz van Grand Seiko.

3 likes

Huh? Als het om onderhoudsintervallen gaat???

Bovendien worden de uurwerken in horloges als de SKX007 vaak helemaal niet geserviced maar gewoon vervangen. Minder duurzaam dan een GS kwartsuurwerk dus.

1 like

Als ik me beperk tot mijn huidige collectie: mijn Seiko Samurai. Robuust, 20atm en veelzijdig. Wellicht niet voor iedereen maar dit horloge krijgt op dit moment de meeste draagtijd. Op een sterke tweede plaats mijn Casio Pro Trek, wederom robuust en 20atm. Deze heeft meer technologische snufjes, maar is minder veelzijdig en daardoor een tweede plaats.

1 like

Even geen mogelijkheid voor een foto, maar voor mij is dat de Rolex OP 39 black.

1 like

Ik wilde dat ik het wist, dan kocht ik hem… :thinking:

2 likes

Mijn NA:

• 200 meter waterdicht
  • antimagnetisch
  • schokbestendig
  • perfecte maat van 38,5 mm diameter
  • geen reflectie door dubbele AR coating
  • datum complicatie
  • zuiver uurwerk, minder dan +2 in meer dan twee dagen.
3 likes

En anders deze :wink::

5 likes

Veel leuke keuzes voorbij zien komen!

1 like

Uit eigen collectie… absoluut deze:

1 like

Das beste oder nichts

2 likes

Heb sinds kort ook een hierboven veel genoemde Sub maar die zou ik niet als enige horloge houden want kan niet bij alle gelegenheden vind ik. Ik zou voor de Zenith El Primero gaan, waanzinnig mooi horloge en omdat het met een ander bandje een compleet ander horloge te maken is. Hier mijne op een blauwe tropic.

9 likes

Ik ben eruit.
Dit topic komt maar voorbij en voorbij en ik kan me maar geen voorstelling maken van 1 horloge voor altijd.

Elke keer start mijn gedachte bij 1 van mijn stukken.
Gekke is, ze is zeker niet de meest draagbare van het stel, wie weet niet eens de mooiste, zeker niet de meest voor de hand liggende keuze.
Dus daarom twijfel ik keer op keer.

Maar ik geef het op, het horloge wat keer op keer meteen opkomt is.mijn chronomat.
Waarom?
Ik vind het serieus een super gaaf horloge ondanks ze niet overal draagbaar bij is.
Daarnaast is de voor mij emotionele waarde van deze absoluut de grootste. Het is tenslotte mijn trouwring en mijn eerste horloge ooit.

Dus mijn keuze als er maar eentje bij mij mag blijven voor de rest van mijn leven is absoluut 100% mijn glimmende chronomat!

15 likes

Ik ben er ook uit. Het is de Tudor geworden.

• titanium;
  • verstelbare band;
  • fantastisch mooie blauwe kleur;
  • 70 uur gangreserve, of ergens daar in de buurt;
  • waterdicht tot 500 m.;
  • en lekker veel tekst op de plaat.

3 likes

Nice, een squale voor onda water

4 likes

Mijn smaak is tot nu toe te vaak veranderd. Ik ben daarom ook bang dat mijn smaak nog wel weer zal veranderen. Als ik dan toch echt een horloge moet kiezen, zou het nu de Speedmaster 57 zijn.

1 like

Die heb ik al heel lang:

7 likes