1 horloge voor hem en haar - Advies

Staat bij B & O te koop. En nog veel meer in dit genre.

3 likes

Ja de Tudor Prince Date Day had ik ook al op het oog. Prachtig horloge.

2 likes

De Carrera Date is toch wel een heel mooie en stoere keuze voor aan de pols van een dame. Net wat robuuster en toch ook lady like!

Budget een beetje oprekken naar beneden bijstellen, want ze vindt veel vaak te duur:
Movado Museum.
Horloge met een verhaal :white_check_mark:

Verkrijgbaar in verschillende maten en prijzen.

Ik denk dat ze de Cartier weer te duur zal vinden, ook al krijgt ze hem kado van jou. Spreek uit ervaring :wink:
Maar om toch als ANWB stelletje de straat op te gaan, zou ik zeggen beide een PRX of beide een TH Carrera. Voor haar de quartz, zal ze niet te duur vinden toch en jij de Carrera chronograaf automaat :+1:

3 likes

Omkadering wordt de sleutel tot succes!

Je start bvb met een liedje met passende tekst:

Neem vooral je tijd, en als het liedje gedaan is kun je een duiker met 1200m WR boven halen…

Werkt nog beter op een mooi strand.

Als voorbeeld wij hebben deze:

1 like

1 like

Is een leuke 36mm Ahoi Neomatik in wit niks?

Binnen budget te vinden, bestand tegen het leven van alledag, en direct het idee ontkracht dat horloges zonder al dan niet verzonnen heritage niet leuk kunnen zijn.

3 likes

Je kunt voor de PRX in 40mm en in 35mm een leren band krijgen. Door de quick release van zowel leer als staal heel makkelijk te wisselen (ik heb precies die roze PRX met stalen en leren band).

Wat dacht je van Rado Centrix?
Heb je een bijzondere band met keramiek.
Voor haar een kleinere met evt diamantjes, voor jezelf een automaat.

Toen ik mijn vriendin leerde kennen had ik hier in huis een CWC g10 rondslingeren. Die begon ze vrij spontaan zelf ook te dragen. Ik moest maar een beetje pushen :grin:. Later kocht ik er een g10 airborn bij omdat daar een gevleugeld wit paard op de plaat staat wat het voor haar meer betekenis geeft. Die zouden we beiden dragen als we er zin in hadden. Voor mij bleek de plaat te druk te zijn, dus nu is ie van haar.

Blijft een geweldig ding. Bovenstaande foto betreft een van mijn 2 exemplaren.

Heritage, betaalbaar, 36mm,…

Goeie, deze had ik nog niet op het oog. De Tangente daarentegen wel.

De Ahoi is iets speelser. En 200m waterdicht. Overigens, ik had een AHOI, maar dan donker. Mijn vrouw heeft er nooit naar gegrepen.

Die draagt vrijwel uitsluitend haar Credor Signo en Cartier Tank. Allebei quartz. Ze zijn gewoon van haar, ik heb zelf ook een vergelijkbare Signo en een Santos. Zij wil graag nog een nieuwe Grand Seiko kersenbloesem die in Januari 2027 op de markt komt. Ook quartz.

Haar horloges zijn gewoon alleen haar horloges. Ik vind wisselen ten eerste gedoe wegens polsmaat en dus het re-sizen van de banden, maar de Tank staat mij ook niet, terwijl de Santos te groot is voor haar. We zijn gewoon verschillend.

Mijn oprechte advies is dus dit: Koop gewoon een horloge wat zij cool vindt en graag draagt, en blijf er met je klauwtjes vanaf.

Wij zijn gegaan voor de PRX. In 35 mm voor haar, 40 mm voor mij

2 likes

Bedankt voor de tip, maar ik kan niks beloven…