1 horloge voor hem en haar - Advies

Mijn vriendin begint steeds meer interesse in horloges te krijgen (wat aangestoken door mij). Nu vindt ze het alsnog vaak veel te duur, dus ze zal niet snel iets aanzienlijks kopen. Ze draagt nu een Seiko tank die ze van mij heeft gekregen en ze is daar enorm blij mee.

Omdat ze steeds meer interesse in specs en heritage van merken begint te krijgen leek het me leuk om een horloge te kopen dat zij ook kan dragen. Het is een cadeau voor haar, maar ook een beetje voor mij.

Ik zat te denken aan iets van 36mm maximaal. Of natuurlijk de eerste gedachte: een Cartier Tank, al twijfel ik dat dan voor haar te veel lijkt op haar Seiko. Wat denken jullie?

1 like

Cartier Santos voor hem en ladies size voor haar lijkt mij het perfecte antwoord hierop.

1 like

TS vraagt om één horloge, toch? Wel een mooie suggestie in lijn met HF traditie - gelijk opschalen :grimacing:

4 likes

Een mooie Ronde de Cartier (dit is de WSRN0013) is met zijn 36mm perfecte middle ground en alle kanten op te stileren met bandjes en eventueel zelfs een bracelet. Automaat, fijn uurwerk, heel veelzijdig, en als je hem gebruikt koopt redelijk waardevast.

2 likes

Tissot prx 35 mm zou een leuke optie zijn

Een leuke roze bv

2 likes

Ik heb haar een Explorer gegeven. Draagbaar, heritage, onverwoestbaar (belangrijk in haar geval)

6 likes

Je wilt een horloge voor jezelf kopen wat je partner ook kan dragen en dat is een cadeau voor haar. Lees ik dat goed? Beetje de partnervariant van het horloge voor het zojuist geboren kind. Love that!

Anyway. Als je een horloge voor haar wilt kopen, lekker vragen wat ze mooi vindt. Cartier voor dames altijd spot on.

Als je een horloge wilt kopen voor jezelf, lekker kopen wat je mooi vindt :wink:

Cross-over tussen small size mannen, oversized vrouw; OP 36 wellicht?

1 like

Wat is je budget? En wil je alleen voor nieuw gaan of is vintage een optie?

2 likes

Zie zou het wel weten…kom er maar in @Rba

1 like

Een Cartier Santos Medium. (Naar gelang budget al dan niet in staal/goud versie want two tone staat de Santos erg goed. (Indien je partner ook gouden sieraden draagt is dat fijn combineren.) De Medium is mooi draagbaar en aangezien 36mm voor een ronde kast voor haar acceptabel is zal een Santos in medium size dat waarschijnlijk ook zijn.

Kleine toevoeging: het budget is rond de 3000 euro.

1 like

Ik vind het een leuk idee, maar een stalen band maakt het dan met verschillende polsmaten weer wat lastiger om te delen. Dus een leren band is het makkelijkst denk ik.

Rond de 3000 euro, vintage is een optie.

1 like

Het is in eerste instantie met haar in gedachten, maar ik dacht: zou mooi zijn als ik er zelf ook nog af en toe van kan genieten. Ze draagt nu af en toe mijn 36 mm vintage Seamaster al weleens, dus ik vind het leuk dat ze er wat enthousiaster over wordt.

1 like

Tag Heuer Carrera 36mm? Heel andere uitstraling dan de Seiko die ze al heeft. Net iets duurder maar via de grijze handel mogelijk best in budget te krijgen. Kan natuurlijk ook op leer.

1 like

Je hebt helemaal gelijk, had ik even niet bij stil gestaan

Ik weet natuurlijk niet wat haar smaak is, maar hier thuis is goud populair. Met dat budget kan je ook kijken naar zoiets als dit, dat vind je niet nieuw in de winkel.

Thanks @Warroo voor de Tag

Ik heb wel een super mooi setje liggen :grin: Lassalle deze sluit helemaal aan bij je wensen en wellicht ook bij die van je vrouw. Iedere keer als ik het setje zie ben ik nog steeds verliefd… Alleen ja de vrouw is verliefd op haar smart watch :wink:. Het is ook op basis van Seiko, alleen de luxere serie vanuit de jaren 80/90. Laat maar weten of het bij je wensen aansluit. Ze staan ook in het blauwe gedeelte.

1 like

Cartier Ballon Bleu vind ik wel een mooi horloge voor zowel dames als heren

3000 euro zou moeten lukken

1 like

Budget beetje oprekken - HF traditie - voor een 114270
https://www.chrono24.nl/rolex/explorer--id39339156.htm?SETLANG=en_NL&SETCURR=EUR