1 jaar HF 🎂

Hoho, in de independent watchmaking wereld doen we niet aan concurrentie, Collega’s.

Veel plezier toegewenst met deze hobby!

2 likes

Dat gaat hard zeg, op naar jubileum nummer 2 :partying_face:.

1 like

Geweldig leuk verhaal, volgend jaar nog een langere versie ?

1 like

Goed bezig. :grin:

1 like

Dat is snel geëscaleerd! Zelden iemand in 1 jaar zo besmet zien worden :grin:

2 likes

Waanzinnig leuk verhaal en binnen een jaar🥳

You’re in the fastlane :racing_car:

1 like

Is inderdaad een beetje

:grin:

Ik gok: omdat het kussentje te groot is om dat horloge, met stalen band, rechtop omheen te doen.

2 likes

Gefeliciteerd met deze mijlpaal :+1:

Als het aan mij lag was jij (en een héél aantal andere prominente TL1-leden) allang TL-2

Mensen die onder een veel gemakkelijker regime aan TL2 zijn gekomen blijven dit ondanks dat ze niet of nauwelijk actief zijn en het gevaar bestaat dat actieve nieuwe leden ontmoedigd raken omdat ze zich buitengesloten voelen.

4 likes

Dat inderdaad. Geen zin om de arme Seiko te forceren :wink:

Hier niet het geval, wel nieuwsgierig natuurlijk.

4 likes

Prachtig om dit zo te lezen. Bedankt voor het delen.

1 like

WoW :star_struck::muscle:

1 like

Gefeliciteerd! Zoals eerder gezegd, er is voorzigtigheid gebonden aan een hobby, moet niet een obsessie worden!

1 like

Leuk verhaal over je horologische omzwervingen. Plaatjes erbij maakt het nog leuker :+1:t2:

Ik hoop dat er “rust” in je tweede jaar komt en je met volle teugen van je mooie hobby kan genieten door er gewoon mee bezig te zijn.

1 like

Haha, wat een herkenbaar verhaal! Vooral dat ECHT niet NOG een horloge erbij;) . Maar ook dat gereedschap. Hier ook een Elma, timegrapher , triebniet, glazen pers, microscoop…En dan ben ik nog niet eens aan mijn eerste verjaardag op dit forum toe! Sterkte met deze - onschuldige - verslaving!

1 like

Gefeliciteerd! Ook een lekkere stapel boeken, je bent lekker bezig.

Wellicht staat daar een Kalender mooi bij?

3 likes

Kijk, dat klopte dus. 365 dagen actief :slight_smile:

image

En nu eens kijken wat die Offtopic nu precies inhoudt. :sunglasses:

3 likes

Dit na 1 jaar? Ik ben benieuwd hoe het er volgend jaar bij staat :wink:
Het horlogevirus is duidelijk overgeslagen!

2 likes

Vandaag TL-2 ontvangen! :partying_face: Ben er blij mee. 365 dagen lid en ook 365 dagen actief. In een jaar tijd de nodige horloges gekocht. Beetje verslaafd denk ik… :wink:

2 likes

Leuk verhaal en het kan zeer snel gaan. Ik mis nog wel één horlogemakers boek binnen jouw boekencollectie:

https://www.amazon.nl/Watchmaking-George-Daniels/dp/0856677043/ref=asc_df_0856677043/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=481590905924&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=11135059668673905915&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010751&hvtargid=pla-525277661424&psc=1

Dit kan je enorm helpen met het leren begrijpen van de horlogemakers draaibank.

1 like

Danke ome Amazon!

En inderdaad, het ziet er een heel nuttig boek uit. Bedankt voor de tip :slightly_smiling_face: en op aanraden van onder andere @PeterLC ook deze klepper kunnen op de kop tikken, vrijwel nieuwstaat.

Een sterkere werklamp voor boven de werkbank, bredere oogstukken voor de microscoop en een paar kleine hulpstukken voor de draaibank zijn nog onderweg. En dan mag het écht wel eens stoppen voor een tijdje of ik zit straks met een werkplaats zoals @stefanketelaars maar dan zonder de kennis om er iets nuttigs mee te doen. :see_no_evil:

5 likes