1 jaar HF 🎂

De tijd vliegt!

En wat een jaar was het. Toen ik hier in november van vorig jaar binnenviel, was dit de collectie:

Mijn 1940s Tavannes. De enige. Qua gereedschap was het een samenraapselkit van Amazon:

Gore rotzooi trouwens. Niet eens meer compleet, sommige stukken ervan heb ik in frustratie al weggekeild. De rest volgt wellicht snel, nu ik me er terug van bewust ben dat die hier in een schuif liggen te ruften. :slight_smile:

Goed, 1 jaar later dus…

Twee dozen met de werkende horloges. :see_no_evil: Ik heb mezelf pertinent verboden een derde aan te schaffen. Want ja, behalve de werkende

… zijn er nog een handjevol projectjes te vinden ook. Ooit, ooit vind ik de tijd. De kennis is er alvast wel wat op vooruitgegaan:

En de werkplaats dito. Een paar zaken zitten nog verborgen in de schuiven en deuren. Nog net dat éne tooltje heb ik nodig he, egwaar, dan stop ik er mee… :see_no_evil:

De Elma kreeg ik te pakken via HF, de microscoop ook aangekocht na HF tips. Kermit had ik al.

De volgende stap: deze oude heer leren gebruiken.

En intussen ook de geneugten van de niet-polshorloge-wel-horlogemechaniek ontdekt!

Wat nog niet gebeurd is met het verstrijken van de 365ste dag: de upgrade naar TL-2. Stout kindje geweest? Wie zal het zeggen, het ritueel van de promotie is gehuld in de wolken der mysteriën. Houdt het spannend :slight_smile:

22n

Maar goed, dat zien we ooit wel. In de tussentijd is het rustig verder lummelen op het forum en volgend jaar misschien nog eens zo’n jubileetje.

Het was een eer en een genoegen uw aller hersenspinsels, wristwatch battles, fotowedstrijden, technische hoogstandjes en NAs te mogen mee beleven het afgelopen jaar. İnşAllah mag ik dat nog een lange tijd blijven doen. :smile:

104 likes

Tuurlijk :+1:

1 like

Goeiemorgen zeg, jij hebt niet stilgezeten het afgelopen jaar….!

Prachtig om te zien, maar niet verstandig dit tempo te handhaven….:+1:t2:

1 like

Meine gute, dat is hard gegaan in een jaar tijd! Leuk om zo veel enthousiasme te zien!

1 like

Volgend jaar heb jij je eigen horloge merk denk ik, in dit tempo. Mooi man :slight_smile:

1 like

Kan niet anders zeggen dan : goed bezig :grinning: ga zo door!

1 like

Gefelicitaart! :partying_face::+1:

Over pak em beet, 3 jaar toe aan een groter pand :grin:

1 like

Mooi verhaal :grin::+1:

1 like

Mooi om te zien Lennert! :+1:
En zo’n werkplaats heb ik na 11 jaar nog niet eens. Ik dacht echt dat je al veel langer lid was.
Lekker doorgaan. :blush:

1 like

thanks voor het delen van je mooie verhaal!

1 like

Dat zijn enerverende 365 dagen geweest.
Het kan hard gaan blijkbaar.
Veel plezier gewenst met de hobby en verdere ontwikkeling!

1 like

Leuk Lennart! Gefeliciteerd!

1 like

4 likes

Wauw, je bent all in gegaan. Tof man! :+1:t3:

1 like

Lekker bezig Lennert.

Je neemt de hobby letterlijk en serieus.
Trots op jezelf mag je zijn :muscle:t3:. Leuk verhaal :pray:

2 likes

Gefeliciteerd, en wat een jaar is het geweest! Ben benieuwd naar de ontwikkeling in jouw tweede jaar.

1 like

OMG! :dizzy_face: En mijn vrouw vindt dat ik horlogeverslaafd ben! :laughing:
Gefeliciteerd en nog vele mooie HF-jaren! :partying_face: :beers:

1 like

Grote handen zeker :joy:
Gefeliciteerd en een herkenbaar traject :+1: Gewoon doorgaan Lennert!

1 like

Kom op, hoeveel heeft m’n vrouw je betaald om dat te posten? :grimacing:

Concurrentie voor @stefanketelaars? Daar zal nog wel een jaar of 10 voor nodig zijn vrees ik. :sweat_smile:

Daar zeg je zowat. Een extra buro voor triebniet en anderen zou wel handig zijn, en de draaibank staat nu op de kluis. :grimacing:

Aha, time spent, niet time elapsed. We zullen het wel merken. :smile:

Als ik alles in een grote boodschappentas laad kan ik het met één handje dragen. Telt dat nog? :innocent:

5 likes

Proficiat met je piket paaltje :+1: Vol gas binnen de mogelijkheden ,mooi …op naar de volgende fase :ok_hand:

1 like