De tijd vliegt!
En wat een jaar was het. Toen ik hier in november van vorig jaar binnenviel, was dit de collectie:
Mijn 1940s Tavannes. De enige. Qua gereedschap was het een samenraapselkit van Amazon:
Gore rotzooi trouwens. Niet eens meer compleet, sommige stukken ervan heb ik in frustratie al weggekeild. De rest volgt wellicht snel, nu ik me er terug van bewust ben dat die hier in een schuif liggen te ruften.
Goed, 1 jaar later dus…
Twee dozen met de werkende horloges. Ik heb mezelf pertinent verboden een derde aan te schaffen. Want ja, behalve de werkende…
… zijn er nog een handjevol projectjes te vinden ook. Ooit, ooit vind ik de tijd. De kennis is er alvast wel wat op vooruitgegaan:
En de werkplaats dito. Een paar zaken zitten nog verborgen in de schuiven en deuren. Nog net dat éne tooltje heb ik nodig he, egwaar, dan stop ik er mee…
De Elma kreeg ik te pakken via HF, de microscoop ook aangekocht na HF tips. Kermit had ik al.
De volgende stap: deze oude heer leren gebruiken.
En intussen ook de geneugten van de niet-polshorloge-wel-horlogemechaniek ontdekt!
Wat nog niet gebeurd is met het verstrijken van de 365ste dag: de upgrade naar TL-2. Stout kindje geweest? Wie zal het zeggen, het ritueel van de promotie is gehuld in de wolken der mysteriën. Houdt het spannend
Maar goed, dat zien we ooit wel. In de tussentijd is het rustig verder lummelen op het forum en volgend jaar misschien nog eens zo’n jubileetje.
Het was een eer en een genoegen uw aller hersenspinsels, wristwatch battles, fotowedstrijden, technische hoogstandjes en NAs te mogen mee beleven het afgelopen jaar. İnşAllah mag ik dat nog een lange tijd blijven doen.