10 duurtste ter wereld

Top 10 duurste horloges 2005
bron: www.forbes.com

1 de Tour de l’Ille van Vacheron Constantin: $1,5 miljoen
2 de Blancpain 1735 van Jean-Jacques Blancpain: $839.000,-
3 de Opera Three van Girard-Perregaux: $532.000,-
4 de Toric Corrector Quantième Perpétual van Parmigiani Fleurier: $477.000,-
5 de Excalibur EX 08 van Roger Dubuis: $450.000,-
6 de Royal Oak Tourbillon van Audemars Piguet: $379.000,-
7 de Gyrotourbillon I van Jaeger-LeCoultre: $310.000,-
8 de Grande Complication van IWC $300.000,-
9 de Classique Grande Complication van Breguet: $252.800,-
10 de Bentley Mulliner Tourbillon van Breitling: $215.000,-

Ben ik vandaag tegengekomen. Ik weet niet of het klopt want Forbes kijkt meestal niet verder dan de neus lang is.
Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat er geen Patek Philippe opstaat, maar ja ik ben ook niet zo thuis in dit segment.
Weet iemand of er nog andere tussenhoren? Ook al zullen deze horloges nooit werkelijkheid worden voor mij, het is heerlijk om ernaar te kijken.

Richard Mille: vanaf zo’n 450.000 euro.

uhhhmm de antoine preziuso 3volution! Dit horloge heeft 3 flying tourbillons en kost 1000000 euro ( ! ) das wel ff iets meer dan de forbes lijst die in dollars is…

Greubel Forsey tourbillon 320.000 euro

Gerald Genta Tourbillon, kost ook een miljoen dollar.
Richard Mille heeft idd klokjes die zoveel kosten, maar ze beginnen al bij 40k

Er wordt hier ook een Patek vergeten

En dat zijn dan alleen de nieuwe horloges. Een aantal vintage Pateks gingen dit jaar op veilingen voor fors meer dan 1 miljoen…

En de Zenith Grande Class Taveller Répétition Minutes van een half miljoen euri.

Kortom: er zijn zo veel krankzinnig dure klokjes waar wij misschien zelfs nooit van gehoord hebben dat dit soort lijstjes niet zo zinvol zijn. Verder dan het opsommen van een paar dingen die je wel kent kom je niet; je zult nooit weten wat je niet kent, tenslotte…

Gerard

Er is ook ooit een horloge gemaakt ter waarde van € 5.000.000,- genaamd de Kalista. Waarschijnlijk gekocht door de Sultan van Brunei. Zou die beste man ook dochters hebben??

Ongeveer een miljoen (als je er eentje MAG kopen).
Laatst scheen er een tweedehandsje bij een dealer in TX, USA te liggen voor 1,2 miljoen.

Maar voor die extra foepies hoef je dan geen jaar te wachten!

Groet
Mark

George Schreef:

Zou die beste

man ook dochters hebben??

Ja, er ligt er nu toevallig eentje naast me. Hoezo? :smiley:

Ach ja, ik ben heel monogaam. Heb oook maar 1 horloge. :smiley:

Je kan beter een duur klokkie kopen dan de goedkoopste dochter van de Sultan…die dames maken in één weekend meer op dan een fraaie klok van een miljoen :slight_smile:
Rene