10 jaar batterij

Heb me deze week een Casio AQ-180W-7BVES aangeschaft een kwarts horloge dat volgens Casio een batterij heeft, die maar liefst 10 jaar mee gaat.
Als dat zo is, ligt dat dan aan het extreem lage energie verbruik van het horloge, of is de batterij zo sterk?
Ben trouwens bang, dat ik met mijn 78 jaar dat niet meer zal kunnen controleren:( , maar dat moeten mijn nazaten dan maar doen!

Groet,
Peter.

Zou heel goed kunnen hoor. Ik heb al een jaar of zeven deze basic Casio

En de batterij is nog niet aan vervanging toe :). bovendien gebruik ik de stopwatch zeer regelmatig met hardlopen.

Ook de Precista Prs-18q heeft een tien jarige batterij interval. Voordeel van deze klok is dat de tijd de enigste functie is, dus zuinig in het verbruik.

lance_explorer Schreef:

Ook de Precista Prs-18q heeft een tien jarige
batterij interval. Voordeel van deze klok is dat
de tijd de enigste functie is, dus zuinig in het
verbruik.

Klopt ik heb ook een PRS-18Q.

De batterij is trouwens wel ongeveer zo groot als een euro munt.

Groeten.

Noël.

kan wel hoor. Deze gekocht in dec. 2010 en anderhalf jaar geleden voor het eerst een nieuw batterijtje. (tu)

Groet
Herman.

Deze heeft ook een accu die 10 jaar mee zou moeten gaan. Heb deze nu bijna 2 jaar, nog 8 jaar te gaan.

Jeroen Hopstaken uploaded this image to

Edit: aankoop december 2001 (dus geen 2010 foutje…)

Zeg Peter, ik herinner mij jouw vrolijke gezicht toen je je op dit forum voorstelde, dat gaat er samen met jouw jonge geest -zo’n Casio is immers niet standaard een horloge dat ik mij bij een 78-jarige voorstel- hopelijk wel voor zorgen dat je langer leeft dan dat deze batterij meegaat. Keep up the spirit!

PS: Nu je ogen misschien wat minder worden is zo’n grote LIGHT knop t.b.v. het verlichten van de wijzerplaat wel handig zeker :wink:

Lithium dan waarschijnlijk?

Nou Peter,

Je bebt de plicht om ons over 10 jaar verslag uit te brengen. En niet afkomen met het flauw excuus dat je er dan niet meer bent. Het is je taak om jezelf te verzorgen, en je Casio.

:smiley:

Over net iets minder dan tien jaar zal ik dan berichten over deze

Orisfan Schreef:

Edit: aankoop december 2001 (dus geen 2010
foutje…)

Ik wilde je al een verontwaardigd berichtje sturen…

Groet,
Peter

BATMAN Schreef:

Nou Peter,

Je bebt de plicht om ons over 10 jaar verslag uit
te brengen. En niet afkomen met het flauw excuus
dat je er dan niet meer bent. Het is je taak om
jezelf te verzorgen, en je Casio.

:smiley:

Over net iets minder dan tien jaar zal ik dan
berichten over deze

http://farm8.staticflickr.com/7376/8899466845_76b2
d4fe1b_c.jpg

Eerlijk gezegd, was ik de mening toegedaan,dat die 10jaar batterij een vrij recente uitvinding was.
Hier zit ik er(weer) eens behoorlijk naast dus!

Ik lees wel meer goede verhalen over Casio uurwerken, dus ik zou het me wel kunnen voorstellen. Anders horen we het wel van je of van jouw nazaten. Die moeten dan ook maar lid worden van ons gezellige forumpje.

Gr Wouter

Orisfan Schreef:

Edit: aankoop december 2001 (dus geen 2010
foutje…)

Ik dacht al, je hebt nog geen recht van spreken :+

Maar chapeau hoor! Want het is niet zo maar een Casio, maar een Waveceptor, dus elke dag een paar keer checken op radiosignalen, is natuurlijk wat anders dan zenden, maar toch behoorlijk knap dat ie het zo lang uithoudt.

Ik heb Tough Solars die het eerder hebben begeven… geen batterijwissel… ammehoela!