10 jaar clean & sober: 2x NA

Vandaag mag ik vieren dat ik 10 jaar clean ben van drugs, drank en gokken. 20 jaar heeft het gebruik (en veelvuldig misbruik) van middelen mijn leven, dat van mijn vrouw en in mindere mate dat van mijn kinderen beheerst.
Van bijna gescheiden zijn naar mijn leven en huwelijk weer helemaal op de rit hebben. Van zoveel mogelijk van huis zijn om te kunnen gebruiken naar een lieve en betrokken vader en man. Van dagelijks gebruik naar 3 maanden kliniek van december 2016 tot maart 2017 naar wekelijks een meeting met gelijkgestemden bijwonen (jazeker ook nu nog, een terugval ligt altijd op de loer). Van geen geld hebben behalve voor drugs naar een leuke horlogecollectie te hebben opgebouwd en leuke dingen met mijn gezin kunnen doen.

Hiervoor heb ik best een lange en vaak moeilijke weg af moeten leggen, maar het was het toch echt dubbel en dwars waard. Blij dat mijn vrouw mij destijds die kans heeft gegeven (ze had de scheidingspapieren al in huis).

En om deze mooie mijlpaal te vieren heb ik twee horloges voor mijzelf gekocht. Eigenlijk alleen de eerste maar soms komt er gewoon wat leuks voorbij en dat was nu toevallig het geval :grin:.

Als eerste de Grand Seiko. Al jaren helemaal verliefd op dit merk. En dan vooral op de Spring Drive. Hier had ik mijn zinnen dan ook op gezet. Maar door omstandigheden toch niet zoveel geld opzij kunnen leggen om een Spring Drive te kopen. Daarom uitgeweken naar een quartz.

Maar koop ik dan een nieuwe of een hele mooie gebruikte. Ik had besloten om voor dit laatste te kiezen. Gewoon omdat ik niet per se alle geld ineens hoefde (en wilde) uitgeven.

Grand Seiko - full set
Model: SBGV021
Leeftijd: oktober 2017
Uurwerk: quartz 9F82
Diameter: 40mm
Lug to lug: 46,8mm
Dikte: 10mm

Zaratsu polishing en AR coating aan de binnenkant van het glas. Het horloge heeft +/- 10 seconden afwijking per jaar. Door Van Hell juweliers onlangs op maat laten maken en laten voorzien van een nieuwe batterij.

Omdat ik een mooie gebruikte Grand Seiko heb gekocht had ik nog wat geld over voor nog een horloge. Ik heb een zwak voor de Squale 1521 maar die viel helaas buiten het budget. Toevallig kwam ik deze Murex tegen. Ook zwart met oranje. Wel wat goedkoper qua uitstraling maar voor een dagje zwembad en voor volgend jaar zomer kan deze er echt prima mee door.

Murex - full set
Model: Ocean MUA655 SBX 34
Leeftijd: nieuw
Uurwerk RW24 - 28.800
Gangreserve: 42 uur
Diameter: 42mm
Lug to lug: 50mm
Dikte: 12mm

De Grand Seiko is dus echt speciaal voor mijn 10 jaar clean gekocht en de Murex kwam toevallig op mijn pad.

Bedankt voor het lezen van deze lange NA! Ik ben een trots en blij man!

228 likes

Gefeliciteerd, mag je zeker trots op zijn. :muscle:

1 like

Wauw, wat een verhaal. Respect!

Wat de horloges betreft, top gedaan. Heel veel draagplezier gewenst. :+1:

1 like

Gefeliciteerd, dat doe je goed! :muscle:t3:

1 like

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Altijd goed om jezelf te verwennen met mooie horloges vooral met dit soort prestaties.

Geniet van je horloges en je gezin!

1 like

Gefeliciteerd! Zeker een mijlpaal en iets om trots op te zijn! :muscle::muscle:

1 like

Respect! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd man! 10 jaar knokken verdiend respect en een beetje zelfliefde. Dat je deze trots vertaald in een mooi horloge waar je hard voor gespaard hebt, kunnen we hier natuurlijk erg waarderen met zn allen

1 like

Respect !!!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie prestatie en natuurlijk beide aanwinsten.

1 like

Ik maak een diepe buiging voor je…

1 like

Gefeliciteerd en respect dat je jouw verhaal hebt gedeeld en vooral ook dat je volhoud! Op naar de volgende mijlpaal!

Geniet van je twee NA’s!

1 like

Waanzinnig knap Reinier!

image

En je mag vooral en met name je vrouw dankbaar zijn. Pas goed op elkaar.

1 like

Respect!

1 like

Dank voor het delen Reinier. Gefeliciteerd met deze mijlpaal en je nieuwe aanwinsten!

1 like

Respect! Een mooi horloge is eigenlijk slechts een luxe ding, maar als herinnering aan het overwinnen van een verslaving en een fantastische draai aan je leven geven ook een mooie dagelijkse beloning. Geniet ervan!

1 like

Proficiat! Geniet nog van het samenzijn met vrouw en kids. Heel mooi horloge voor een belangrijke mijlpaal. Volhouden

1 like

Goed bezig man…:+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze enorme mijlpaal!! En heel veel draagplezier gewenst met de nieuwe aanwinsten!

1 like

Wat een verhaal! Wat heb je jezelf terug geknokt voor je gezin. Heel dapper!
Beklonken met 2 heel mooie horloges!

1 like