10 Jaren plan, realiseerbaar of

Tijdens het promoveren verdien je inderdaad niet zo veel, maar daarna “vliegen” de deuren voor je open ! Ik weet dat het wel uitmaakt wat voor studie je doet, maar in de rechten/ advocatuur werk je met een brede glimlach als je gepromoveerd bent…

Even t.a.v. het topic zoals de heren in de berichten hierboven al hebben aangegeven: niet doen, smaken verschillen naarmate je ouder wordt , heb ik ook , enkele jaartjes geleden wilde ik een bijv. een dikke Breitling Bentley , nu hoeft dat voor mij niet meer ( netjes uitgedrukt, haha) . Wat Hans al zei : koop gewoon om de 1 a 2 jaar een zeer waardevast horloge ( vb. Rolex , indien je daarvan houdt) , per jaar leg je daar dan een paar honderd euro op toe =slechts een paar tientjes per maand ! , en koop je ieder jaar een iets duurdere dan bouw je toch nog vermogen op , maar dan niet in de vorm van geld, dus geen rente , maar dat is toch minder dan 2 % . Wat ook werkt : heel vaak naar het horloge kijken (foto), na een paar maanden heb je het misschien al gezien…

Ging laatst proefrijden in mijn droomauto (kan hem nog niet betalen) , wat denk je ? kom ik na 3 kwartier scheuren en racen weer bij de dealer, denk ik : " laat maar zitten, heb het eigenlijk alweer gezien …! " . Krijg je toch weer een hoop “lucht” (ik hoef daarvoor dus geen geld meer opzij te zetten, kan ik weer veel andere leuke (kleine) dingen doen.

Bedenk wel dat als je die Patek honderd keer om hebt gehad hij toch vrij " normaal" wordt, intussen hebt je er wel een paar duizend euro op afgeschreven…

Ik zou gewoon leuke dingen kopen en die steeds inruilen en via die weg sparen, heb je veel meer lol, denk ik ?

groeten,

het is minder dan 200 p/m : rente op rente , investeringen enz tellen ook nog mee, maar het blijft toch een aardig bedragje. Probleem is ook nog de prijsstijging van die Patek de komende 10 jaar…

Gewoon kopen en als het mee zit kun je hem over tien jaar voor hetzelfde bedrag gewoon verkopen
in al die tijd is de waarde zeker verhoogt dus nu plezier later als je geld nodig hebt kun je eigen geld terug beuren
(mits het horloge 40 waard is en hoeft er maar 25 voor te betalen)

Begin gewoon met sparen en kijk hoe ver je komt. Wat door andere al is aangehaald is dat je op 33e een andere smaak zult hebben als op je 23e.
De kans bestaat dus dat je halverwege een ander horloge op de eerste plaats van je wenslijst hebt staan.

Uit nieuwsgierigheid hoe vaak zou je dit horloge dragen per maand/jaar. En wat draag je op de andere dagen

Ed,

Wat was het voor een auto??

Bram

Ik wilde ook eens 10 jaar sparen voor mijn droom auto, maar dat lukte al in 5 jaar! Ik denk zeker niet dat het onzin is om 10 jaar te sparen, maar dan moet het echt een droom zijn! JW als je het echt graag wil komt het ook bij jou sneller, maar vergeet niet te leven!

Bram

Dat was een Carrera. Maar dat “op uitgekeken raken” moet men natuurlijk niet al te absoluut opvatten, het was maar ter illustratie…natuurlijk, als je er eentje hebt blijf je het iedere dag toch geweldig vinden. Ik bedoelde maar aan te geven dat het “went”. Ik kijk ook tegen “emotieauto’s” vrij nuchter aan, zo blijkt wel. Uiteraard doe ik geen enkele auto tekort- zeker een Ferrari niet-, het ligt slechts aan mijn perceptie daarvan.
Maar goed, er zijn wellicht al genoeg van deze autotopics geweest…

groet

BEdankt allen voor de reacties tot dusver. Ik denk dat ik er ondertussen uit ben wat voormij het beste (en snelste) kan werken.

Ik ben van plan om op mijn 25e mezelf een mooie horloge te geven waar ik tot die tijd voor heb gespraard. Als ik goed spaar kan dat iets zijn a la Royal oak, Blancpain of Vacheron. Hierna kan ik gewoon weer verder gaan met sparen om zo na 2 a 3 jaar weer een ander horloge te kopen en de vorige aanwinst in te ruilen/te verkopen zodat ik ook daar weer geld voor terugkrijg. Een btje het plan zoals door forummers hier is geopperd. Zo blijf ik toch wel lekker bezig met het kopen en dragen, en ben ik niet voor heel lange tijd uit de running. :smiley:

Wat lee ik nu Jaap-Wim??? :deze IWC moet weg omdat ik besluit mijn horloge-hobby te beeindigen
Je kunt niet zomaar stoppen met een verslaving?!?!?

Ja, dat las ik ook… Jan-Willem blijft de WIS gemeenschap verbazen.

Maare… JW, dat MEEN je toch niet, dat je helemaal stopt met je hobby??? :S :S :S

Nivelacuso Schreef:

Maare… JW, dat MEEN je toch niet, dat je
helemaal stopt met je hobby???

Jullie kennen JW toch onderhand? Volgende week dinsdag begint ie gewoon weer…

Als je 10 jaar moet sparen voor een Horloge hoe ga je het dan doen met het onderhoud hiervan kost voor een iwc +/- €2000?.
Is het zelfde als dikke auto rijden en de lasten niet kunnen betalen !
Gr Harry.

Kost dat 2000€ - overal? Kun je dat niet ergens bij een echte/goede horlogemaker laten doen (er zijn er hier een paar meen ik zo te hebben begrepen)?

over welke iwc heb je het dan ?

joost

Waar je 10 jaar op spaart dat is minstens een da vinci, maar onderhoud is zo duur,en niet iedere horloge maker kan aan dit soort uurwerken werken ! ik geef geen horloge van zoveel geld aan een amateur af.
Als ik een horloge van zoveel geld kan betalen dan maakt het onderhoud ook niets meer uit.