10 k gouden bulova horloge uit 1952

Hallo,

Ik heb een Bulova horloge gekregen van mijn moeder ,en nu ben ik erachter van wanneer dat ie is ,maar ben toch ook wel een beetje nieuwschierig wat ie waard is .Kwam per toeval op jullie site uit misschien dat er mensen zijn die me er iets meer over kunnen vertellen .De horloge is compleet van 10k goud inclusief het polsbandje.Ik wil er graag foto,s opzetten als iemand me even uitlegt hoe ik dat moet doen:).

Groetjes Jolanda

Als je hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340 klikt kun je zien hoe je een foto moet plaatsen.

Inderdaad dus rolled gold.

Een soort van zware vergulding.

De waarde is vrijwel alleen emotioneel.

ok bedankt ,heb er geen verstand van ,was alleen even nieuwschierig .Wegdoen doe ik hem toch niet.

groetjes Jolanda

Ps:daar gaat mijn droom als miljonair hahahaha

Jojo18474 Schreef:

ok bedankt ,heb er geen verstand van ,was alleen
even nieuwschierig .Wegdoen doe ik hem toch niet.

groetjes Jolanda

Ps:daar gaat mijn droom als miljonair hahahaha

:wink:

Helaas. Dan moet je echt een zeldzaam (heren-)horloge in een oude la vinden…
Bij voorkeur van Patek Philippe.

Maar dit soort dingen zijn gelet op de emotionele waarde vaak toch onbetaalbaar :wink:

Heb nog wel een bulova liggen van mijn opa (nu we toch bezig zijn) met swiss onder in het nummerplaatje geschreven ,maar die zal ook wel geen knoop waard zijn:)
.

groetjes Jolanda

Jojo18474 Schreef:

Heb nog wel een bulova liggen van mijn opa (nu we
toch bezig zijn) met swiss onder in het
nummerplaatje geschreven ,maar die zal ook wel
geen knoop waard zijn:)
.

groetjes Jolanda

Heren Bulova’s zijn algauw 200 euro of meer waard… :wink:
Gaat de goede kant op.

whahahaha wil je een foto ??lol wie weet toch nog de Jackpot :smiley:

Jojo18474 Schreef:

whahahaha wil je een foto ??lol wie weet toch nog
de Jackpot :smiley:

Kom maar op met die foto :wink:

OK komt ie tadaaaaaa

Leuke lugvorm!

Zeker in de States zijn er mensen die specifiek naar Bulova’s zoeken.
Je zou eens hier kunnen kijken naar vergelijkingsmateriaal:
http://forums.timezone.com/index.php?t=threadt&frm_id=5

Hoi Jojo,

Ik kan me wel vinden in hetgeen Bernard al heeft gezegd.
Zelf heb ik ook een stuk of 8 Bulova’s en ik kan je vertellen dat ze over het algemeen niet veel materiële waarde vertegenwoordigen, enkele uitzonderingen daargelaten.
Misschien kun je ook een foto plaatsen van de achterdeksel misschien is deze aan de buitenkant te dateren. Tot 1948 plaatste men een symbool op het uurwerk om het horloge te dateren en vanaf 1948 deed men dit op de case back.
Zelf denk ik dat het een horloge uit de jaren 40 is.
Overigens welkom op dit forum!

mvg, Frans

Ik stuur nog wel even een foto ,maar voor zover ik kan zien is de achterkant blanco.Foto stuur ik later even ,moet namelijk even 1 van mijn kids afhalen .laterssss

Hoi Jojo,

Zoals ik al dacht is het hoogst waarschijnlijk een jaren 40 Bulova.
Je zou hem op eBay kunnen zetten daar er vermoedelijk wel interesse uit de VS zou kunnen zijn maar ook ik ben bang dat je er geen miljonaire door zal gaan worden :wink:

mvg, Frans