100.000.000 G-Shockjes verkocht !

Casio Has Just Sold the 100th Millionth G-Shock
Making it the bestselling watch model in history.

.

.

Produced at the Casio factory in Yamagata, located in northeastern Japan, the 100th millionth G-Shock was one of the top of the line MR-G models, the “Akazonae” (ref. MRG-G1000B-1A4), pictured at top. It’s made entirely of titanium and features red accents on the dial, inspired by the red lacquered akazonae armour often worn by elite samurai. The case back was engraved 100,000,000 to commemorate the occasion. And according to Casio, the 100th millionth watch has already been sold.

-> Artikel

9 likes

Wow…dat is pas een mijlpaal. Well done Casio! :thumbsup:

2 likes

Ik wacht nog steeds op hun release van f-91w verkoopaantallen. Zou zo maar eens in de buurt hiervan kunnen liggen…

2 likes

100 miljoenste g-shock en dan ziet hij er zo uit. Nu ja over smaak valt te twisten. Bijzonder is het wel.

1 like

Ik las ergens rond de 20 miljoen. Mar dat is dus echt puur van 1 model.

1 like

Ze doen er expres vaag over. Het meest gehoorde getal is 3 miljoen per jaar. Als dat klopt, zijn het er inmiddels wel
meer dan 20 miljoen en eerder in de buurt van het aantal g-Shocks (…en inderdaad voor 1 model in plaats van de ~4000 verschillende g-shock modellen).

1 like

Nerdy hoor Red, haha :grin:

1 like

en hoeveel van die honderd miljoen zwerven er rond op het HF ?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom eigenlijk?

Die grafiek is (gewoon in commercieel opzicht) wel indrukwekkend. In mijn beleving was er na de G-Shock-hype van de jaren negentig (ik haatte ze, zó lelijk vond ik ze :smile: ) gewoon een consolidatie en bestendiging van hun marktaandeel. Had er een paar jaar terug iets over gelezen en nu even gezocht wat dat samenvat:
"The hype of the Nineties is over and has been replaced by steady growth, and it’s that stable growth that inspires confidence. "
(http://www.0024watchworld.com/unbreakable-casio-g-shock-shockingly-ambitious/)

Maar deze grafiek laat wat anders zien: Al 30 jaar doorzettende groei.