100% origineel! (Calypsomatic)

Behalve de kroon…

So…nog aardig aan de prijs ook…
Ik kan me herinneren dat die een paar jaar terug nog voor goed minder dan de helft verkocht werden.

Staat daar niet een 2 teveel? Gaat toch helemaal nergens meer over.

In mei 2013 ging er 1 weg voor 1000 canada dollar (627 euro)
http://forums.watchuseek.com/f29/fs-rare-titus-calypsomatic-vintage-diver-ref-5913-a-865768.html

…en dat was ook nog een hele lage referentie!

Hij is nog niet verkocht hè!

For sell…dan ben ik alweer weg.

Jii bent natuurlijk in je nopjes met je drie Calypso’s Jeroen :wink:

Ja, maar heb niet de illusie dat ze zonder meer dit opbrengen. De mijne zijn wel alle drie geheel en écht 100% origineel, dat wil zeggen, van twee heb ik de glaasjes laten vervangen, maar de oorspronkelijke plexiglaasjes met vergrootglasdingetje wel bewaard.

Kan me niet voorstellen dat-ie dit ook opbrengt, maar de prijzen gaan wel heel hard. Ik heb er vier gehad en allemaal - op een na - veel te vroeg verkocht. :wink: Het zijn leuke horloges, maar dit heb ik er niet voor over.

1 like

Eentje heb je van mij gekocht… Die 7840 met die flinke patina, toch?

Jaja, maak ons maar weer lekker… :wink:

Maar je hebt ook een Baor variant toch? Wat is het verhaal daar achter?

Klopt, met grijs/zwarte lume. Dat was mijn laatste. Twee andere hier op het forum, de vierde via MWR, toen ze daar nog niet totaal booming waren.

Dacor, bedoel je?

http://www.brandsoftheworld.com/sites/default/files/styles/logo-thumbnail/public/0015/2975/brand.gif?itok=4iMKOwdG

Onder meer hier ( http://militarywatch.over-blog.com/pages/Vintage_divers_watches-5284026.html - smullen site trouwens!)

Is een ref. 7986 (standaard met schroefkroon) die geleverd is voor Dacor, destijds een Amerikaans merk in duikbenodigdheden. Beetje zoals Scubapro etc.

Werden dus als ‘huismerk’ verkocht via de duikhandel, volgens mij veelal vanuit een duik-benodigdheden-postordercatalogus.

In feite een ‘goedkopere’ uitgave met een wat matte wijzerplaat (met prachtig Dacor-logo met duikertje, dat dan weer wel), 17-steens ETA (in plaats van 21-steens (vaak effectief 25-steens) in ‘normale’ Calypsomatics) een plexi zonder vergrootglaasje en, vond ik meest interessant, de enige Calypsomatic met een diepte-rating (20 ATU) op de plaat. Dacor inscriptie als aanvulling op de normale Titus & Solvil caseback-info op de achterkant (mét uniek nummer) en een Dacor gesigneerde gesp op de stalen band.

Overigens heeft de Star Wars sound engineer het ‘hijgje’ van Darth Vader gemaakt door te ademen door een Dacor duikregulateur.

3 likes

Jaaa die bedoel ik! Als ik kon kiezen… :slight_smile:
Gaaf verhaal ook over Dacor, ik ga eens googlen en op Ebay kijken :wink:

Wat onderscheid de Calypsomatics eigenlijk van de rest van de duikers uit die tijd? Behalve de coole looks!

Succes!

Ik heb de Dacor in 2012 gekocht. Was (ik heb Gmail correspondentie er even bijgezocht) een spannende koop vanuit de VS, vooral omdat het pakje ongeveer een maand zoek is geweest. Uiteindelijk toch aangekomen. Toen direct laten servicen door Pikotech.

De prijs (zonder service à ca. € 160,00) destijds… (wil iemand gokken?)

Doe mij er voir dat bedrag 10 a.u.b.

Gave cleane look, hint naar Rolex-design, relatief groot, eigen design stalen band (geen generieke of Gay-Frères band). Verder veel referenties en varianten met veelal subtiele verschillen. Maakt het interessant.

Dat weet je niet. Ik heb de aankoopprijs niet genoemd. € 160,00 is de service door Pikotech :wink:

350 dollar + klaring en de rest?