1001 Polshorloges

Het boek “1001 Polshorloges van 1925 tot nu” (A4-formaat) kende ik al.
Gisteren heb ik echter ook het boek “1001 Polshorloges” (A5-formaat)

ontdekt en voor slechts €6 bij De Slegte gekocht. Met heel veel mooie plaatjes :slight_smile: een echte aanrader!

dus eigenlijk: “niet slegte” :slight_smile:

Bij gelegenheid zal ik ook eens gaan kijken.

Bedankt

Herman

Mijn beste,

Bedankt voor de tip!!
Met dit winterse weer is het immers genoeglijk om heerlijk te snuffelen in een boek vol overgave aan die wondere wereld der horloges.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Is het formaat het enige verschil?

Ben bang van wel! Heb hem toevallig vandaag gekocht bij selexyz en het formaat is anders en de voorkant is leuk opengewerkt zodat je een uurwerk ziet.
Ik heb de boeken even pagina voor pagina opengeslagen naast elkaar (alleen het eerte hoofdstuk) en ze waren identiek aan elkaar.

Dus als het grote formaat al hebt is het zonde om deze te kopen. Om iemand anders kennis te laten maken met dit boek is het ene hele mooie prijs natuurlijk…

Dank je Marco(tu)

Scheelt weer een bezoek aan De Slegte.
Al is het altijd wel leuk om tussen boeken te snuffelen.

Hans

Bij elke Slegte?
Welke vestiging heb jij met een bezoek vereerd?

Boeken blijken wat inhoud betreft inderdaad identiek :(.
Kun je nagaan hoe lang ik er al niet meer in heb gekeken. Ach, het is wel een handzamer formaat (:D.

Mocht iemand interesse hebben … € 6 excl. verzendkosten. :wink:

Ik heb het zaterdag in Maastricht gekocht.
Voor de Kerstmarkt hoef je niet te gaan, maar was een goed excuus om ook even bij Burger en Steiner te gaan kijken :D.

Zag het boekje ook, en best een leuk overzicht. Ben fan van alarmhorloges (mech of course :P), en daar staat een mooie verzameling in weergegeven.

Ik zag het boekje ook liggen bij een witte boekenwinkel in de buurt.
Toch maar gekocht hoewel ik ook de grote versie heb.
Deze is toch wat handzamer en makkelijker op de bank te lezen…

Leuk boek om een keer door te bladeren, maar verder niet echt heel veel aan. Voor het geld echter zou ik het niet laten om aan te schaffen! :slight_smile:

Ik heb het 1e boek dat je noemt, echt kwijlen soms bij de foto’s.

Het kleine exemplaar is onderweg naar de nieuwe eigenaar. :wink:

Ook ik heb dit stukje literatuur mogen ontvangen…:):):):slight_smile:

Gisteren bij de Slegte het kleine formaat aangeschaft voor €5,99
Ik vind het een leuk bladerboek met een keur aan afbeeldingen (sommige wel dubbel). Leerzame begeleidende teksten die wel wat rommelig over de diverse pagina verspreid staan. Veel technische achtergronden maar helaas daarover weinig tot geen afbeeldingen om de boel te verduidelijken maar dat zal een bewuste keuze van de auteur staan.
Al met al door de lage kosten een aanrader. Ik weet niet wat in 2007 de prijs was maar ik zou een euro of twintig, vijfentwintig wat teveel van het goede gevonden hebben.

Bladerend langs de verschillende merken komt mijn voorkeur (wederom) bij IWC uit. Wat een fraaie collectie klokken is dat toch, jammer van de hoge prijzen. Gelukkig nog steeds blij met mijn 9 jaar oude Fortis Flieger Automatic.