10k horloges en een beetje meer of minder

Ja pak die 6265 maar in dan hoef ik verder niks meer.

Alhoewel ik onderstaande altijd al een favoriet heb genoemd en de enige die in goud er mee wegkomt.

Dit iets?

1 like

tsja, misschien ligt het aan mij maar ik had hier geen seconde over na moeten denken; DE ROYAL OAK NATUURLIJK


(nou ben ik misch ook wel een beetje een oak fanboy)

8 likes

Gewoon alles verkopen en één nieuwe GMT pepsi of Blauwe Sub halen… Ben je helemaal klaar :slight_smile: (en een boss)
Mocht je het horloge daarna toch op willen delen is Rolex altijd portemonnee-vriendelijker dan alle andere bovenstaande merken.

2 likes

Waarom geen DSOTM variant??? Je bent ook Speedmaster fan!

Deze is echt waanzinnig mooi met die matte plaat en het sednagoud.

http://www.watchexpress-hamburg.de/index.php/uhren-details/Omega+DARK+SIDE+OF+THE+MOON+Sedna+Black

2 likes

2de hands nautilus geen optie?

of Aquanaut
http://cdn2.jomashop.com/media/catalog/product/cache/1/image/490x490/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/patek-philippe-aquanaut-black-dial-stainless-steel-automatic-mens-watch-51671a-51671a.jpg

1 like

Ja, grapjurken… die Patkjes heb je wel voor 10k ja.

Zelfs gejat zijn ze nog duurder.

4 likes

Een quartz moet lukken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mag 10k ook 15k zijn? Want het wordt steeds moeilijker om tegenwoordig nog een fatsoenlijke (jong gebruikte) Royal Oak te vinden voor 10k.
De JLC vind ik een mooie optie voor rond de 10, een beetje nieuwe Rolex gaat ook al snel die kant op. Vind 't moeilijk…

Patek… Ja gaat nooit lukken. Ik vind het ook teveel glim op kast. De band vind ik ook niet enorm mooi. De aquanaut heeft de mooiste kast. De nautilus de mooiste plaat.
Misschien een mod dan maar :joy:

10k mag ook 15k zijn

De witgouden sub en gmt… Nee. Te blauw, of te paars.

BAM

Te net ?
Doe eens gek

5 likes

40mm DD is ongelooflijk mooi!

1 like

Als je 10k aan een horloge wilt verspijkeren dan verwacht ik toch minimaal één of meerdere complicaties. Ik denk de laatste tijd regelmatig na over deze stelling en ik zou dan toch naar een klokje kijken dat echt van alles aan boord heeft zoals een Breitling uit de 1461 serie (diverse modellen) met chronograaf, volledige jaarkalender en maanfase en dan kun je er van dat geld nog twee kopen ook.

1 like

De fascinatie met dit horloge begrijp ik dus echt helemaal niks van, smaken verschillen gelukkig!

Een DSOTM bijvoorbeeld heb ik dan wel natte dromen over:

2 likes

Deze nieuwe DSOTM Vintage… Even wennen, maar ben er blij mee! :grin:

5 likes

Tja … Paulus

Even tot wat context

Ik ben het eens met de bevoorrechte positie maar wil ook nogmaals duidelijk maken dat wanneer je met deze hobby ruim 10+ jaar bezig bent, het niet raar is dat je uiteindelijk om een colectie uitkomt met een waarde van 15.000 - 20.000 euro.

Dat is 1.500 euro per jaar dus 125 Euro per maand, vergelijkbaar met een persoon die een pakje Malboro rookt per dag
Wat ik er mee bedoel is dat bereikbaarheid grotendeels een kwestie van keuzes is. Blijft natuurlijk overeind dat het gaat om serieuze bedragen.

Ben zelf inderdaad 3 jaar terug gestart met minderen, niet de meest economisch verstandige belsiit geweest omdat ik destijd alleen vintage Omega & Breitling had waarvanm de modellen allemaal in prijs zijn gestegen. Je moet ze natuurlijk nog wel verkocht krijgen maar toch. zie haast alle modellen die ik had langskomen voor bedragen op 1.5 tot 2x het bedrag waarvoor ik ze heb ingeruild/verkocht

Ter illustratie mijn seamaster en chronostop collectie


In totaal zo’n 35 horloges teruggebracht naar 10 en onder deze 10 een vintage Sub 1680 die ik later heb ingeruild op een DJII. Dezelfde 1680 Great White vliegt inmiddels ook door het plafond met vraagprijzen van Euro 6.000+ en zal waarschijnlijk alleen maar verder stijgen

Ik ben na de verkoop van de Sub 1680 gestopt met vintage en heb een leuke eenvoudige sportieve auto gekocht
Wat mij aansprak was de relatie naar de Spyder 550 en James Dean, kortom goede marketing van Porsche dus

In de afgelopen 2 jaar heb ik nog steeds vaak gewisseld met circa 6 van de 10 horloges … met name toch gericht geweest op IWC nog voordat ik me echt had verdiept in manufactuur versus ETA based … Twee weken gelden besloten om gewoon te gaan voor 1 horloge en geprobeerd om alles bij Burger ingeruild/verkocht te krijgen.

Idee was de AP Royal Oak die hij te koop had staan :wink:

Uitendelijk was de Grand Seiko niet voldoende courant dus die heb ik nog. Heb de keuze gehad om gewoon serieuze som geld in de zak te stoppen en er zeker 45 minuten over getwijfeld om dat gewoon te doen, hup op de spaarekening van de kids zodat het ook echt “weg”. Die stap was nog te groot … dus uiteindelijk met een Rolex Deepsea D-Blue de winkel uitgestapt wetende dat de eerste stap naar buiten Euro 1000 tot Euro 2.000 zou kosten zo niet meer.

Probeer nu de Grand Seiko bij een liefhebber te krijgen zodat ik uiteindelijk “slechts” 4 horloges over houd:

  • Breitling Crosswind (Huwelijkscadeau van mijn vrouw toen ik Breitling nog “The Bom” vond)
  • Speedmaster Mark II (Heb een soortgelijke gekocht voor mijn broer toen hij 40 werd voor zijn/mijn zoon)
  • Staudt Praeludium (Vond het leuk om aan de start van een jong nieuw bedrijf mee te werken)
  • Rolex D-Blue
  • Grand Seiko SBGR083: Wacht op nieuwe liefhebber






als Alfred ook mijn Grand Seiko had ingenomen was het waarschijnlijk de AP Royal Oak geworden

Ben niet klaar met de “hobby” maar voorlopig wel met het uitgeven van serieus geld hieraan
Heb de D-Blue nu sinds vrijdag om de pols, is nog niet af geweest
Heb even moeten wennen aan de hoogtre/dikte/grootte/zwaarte en het feit dat het een echt Rolex Statement Watch is

Denk dat ik voorlopig rust heb en volg de “hype” van de stijgende prijzen waarbij zelfs nieuwe Rolexen en Speedy’s (Snoopy) voor prijzen boven de verkoopprijs worden aangeboden en verkocht maar even op mijn gemak.

Zal naar de toekomst toe zeer waarschijnlijk nog wel eens wijzigen maar ga me wel houden aan het maximum van 4 (of 5) met de zekerheid dat de Breitling, Mark II en de Staudt (gepersonaliseerd) niet meer weggaan.

Terug naar Paulus

Wanneer je de twee Rolexen en de twee Speedy’s hebt verkocht is het budget groter dan Euro 10K
Zou dan ook de AP Royal Oak heel hoog op het lijstje hebben staan
Deze dus, hoewel wellicht de donkere wijzerplaat mooier is

Denk dat je uiteindelijk meer een “sport’s watch” man ben dan een kerel voor klassieke dresser :wink:

Succes met je proces … geloof me het werkt bevrijdend :wink:

10 likes

Ook voor mij de Royal Oak, maar dan wel een offshore. Past beter op mijn dikke pols. En graag op staal. :smiley:

Met 15k moet je er wel komen voor een jong gebruikt exemplaar.

Vervolgens leg je hem in de kluis omdat je er niet mee over straat durft, en ga je weer op zoek naar een daily beater :wink:

4 likes

En sta je met een Seiko buiten.

:grin:

Elf.

4 likes

Moest ook direct aan een VC Overseas denken. Die AP Royal Oak zou bij mij ook zeker in aanmerking komen. Een PP nautilus gaat voor 10k, zoals hierboven ook al gezegd, idd niet lukken. Ondanks dat het merk me totaal niet aanspreekt vind ik dit altijd wel een mooi horloge. De Glashutte Original Seventies Chronograph Panorama Date:

Leuk topic, ben benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen. Ik zoek zelf iig nog wel even verder :blush:

5 likes

Als ik €10k kon spenderen aan een nieuw horloge, werd het een Rolex GMT Master II.

Ik zou me ook kunnen vinden in een Royal Oak, zolang het maar geen Offshore is. Maar liever nog spaarde ik nog net even verder voor een PP Aquanaut.

1 like