10k horloges en een beetje meer of minder

Een mooie Christiaan van der Klaauw? Heb ik nog niet voorbij zien komen. Beetje Hollands Glorie toch (vind ze persoonlijk ook erg mooi met leuke en unieke features). Rolex heb ik dan weer helemaal niks mee. Misschien een idee om het watch jaarboek 2016 te halen? Kreeg deze van de Sint, leuk om in te bladeren en dromen (ik ben nog lang niet op dat niveau haha).

Ging net hetzelfde typen. Een mooie ariadne…

1 like

Interessante uitgangspositie. Ik ben bij het kiezen van een horloge nog nooit uitgegaan van een bepaald budget, ik had een bepaald horloge voor ogen en daar ben ik gericht voor gaan sparen. Als ik al een horloge verkoop is dat om een ander horloge te financieren. Ik kan me ergens goed vinden in de waardevermindering die je noemt, je wilt het gevoel hebben van een stap omhoog, zeker als je collectie in kwantiteit afneemt.

Maar.

Ik zie ook wel een vergelijking met een willekeurige overheidsinstantie: ze verhogen hun begroting preventief om in ieder geval maar niet tekort te komen. Alles wat aan het eind van het jaar overblijft raken ze wel kwijt, zodat er bewijs is dat de begroting klopte…

Een bepaald bedrag begroten verhoogt niet per se de kwaliteit van je collectie. Je kunt al je budget er wel doorheen jagen zodat voor je gevoel de waarde niet afneemt, maar als dit resulteert in een aankoop waar je niet volledig achterstaat is het uiteindelijk een slechte keuze. Als dat ene goedkopere model je nu veel beter bevalt, waarom zou je dan toch voor een duurder model gaan? Het gaat er uiteindelijk om dat je er één om de pols hebt die je tevreden stelt.

Wat kies je als je je niet blind staart op het uit te geven bedrag? Je kunt kiezen uit zo verschrikkelijk veel mooie horloges en toevallig heb je een ruim budget. Waar gaat je gevoel naar uit?

Om toch nog even een voorkeur uit te spreken over de getoonde modellen;

4 likes

Ik blijf het toch een beetje vreemd uitgangspunt vinden dat je primair op zoek gaat naar iets dat duurder is en niet iets wat je mooier vind. Maar als het echt moet omdat het kan zou ik het ook in de complicaties zoeken. Ik zou dus ook iets originelers uitzoeken dan AP, PP of Rolex, maar daarmee maak je het jezelf misschien iets lastiger qua doorverkoop als je in de 15-20k categorie terecht komt.

Misschien niet helemaal in lijn met bovenstaande: Een JLC Amvox uit die prijscategorie zou bij mij wel gaan jeuken.

Van dit rijtje vind ik die AP heel mooi en de Hulk echt gruwelijk mooi. Wel minder universeel draagbaar dan de AP.

Verder moest ik overigens ook direct denken aan een Speedmaster, de Grey Side of the Moon heb ik een tijdje terug in het echt gezien en even gepast (was niet voor dat model bij de juwelier overigens, was uit belangstelling en de verkoper zei dat ik 'm wel even om mocht doen). Dát is me toch ook een prachtig mooi horloge zeg…

Succes met de verkoop en de keuze voor een mooie vervanger, ik ben benieuwd!

1 like

Hallo vierport,
Een zelfde dilemma op 1/3 van jouw budget heb ik op het moment ook: interessant om over na te denken maar nog eng om de knoop door te hakken… Ben ik nog blij met 6/7 stuks (ja), draag ik het allemaal graag (hmm nee)? Dat soort vragen gaan door je hoofd :thinking:
On topic, die Ap royal oak vind ik persoonlijk erg mooi!
Succes met de hoofdbrekens!

1 like

Als dit kon wist ik het wel…

5 likes

Ja, die wilde ik ook. Erg mooi en veel mooier qua maat dan de grotere broers.

Maar als je zo’n klok maakt met zo’n bezel en de bezel is niet draaibaar dan sla je de plank toch behoorlijk mis!

3 likes

Ik vind die chrono-knopjes ook niet passen bij een duiker…

Doet u mij deze maar

2 likes

Voor 10k zou het voor mij een Panerai 233 worden. 8 dagen power reserve en manueel uurwerk. En supermooi!

2 likes

Ik vind de Royal oak ook een schitterend ding. Zou alleen dan wel de donkere versie worden. Of ik zou idd voor een speciale Panerai gaan, zodat je flink met bandjes zou kunnen wisselen…

1 like

Ha! een Staudt! laatst nog een presentatie van die gozer gehad, zijn leuke horloges voor die prijs :slight_smile:

Thnx
Yip maar blijft natuurlijk een beginnend merk
\Maar een leuk verhaald en er kan weinig mis gaanm met en Unitas 6947 uurwerk :wink:
Gr/Arthur

Prachtig ding, alleen jammer van die fake vintage lume.

Ik zou denk ik wel happig zijn op de DSOTM of een Royal Oak. Het Rolexgeweld aan Deepseas etc doet me niks, en voor vintage Rolex wordt veel te veel betaald. Of misschien een mooie dresser van JLC?

Persoonlijk heb ik liever vier horloges die ik af kan wisselen dan 1 die ik altijd draag. Alleen zit je wel met vier keer onderhoud.

Zocht eigenlijk wat argumenten of deze klok af te kraken tov een Rolex…
Maar helaas… Het is echt een mooi ding :smile:

Overigens een erg leuk en informatief youtubekanaal…

1 like

Erg mooi, maar misschien niet helemaal 10.000 Euro-mooi. Dan zou ik eerder een halfjaar op reis gaan.

1 like

Kijk eens buiten de bekende merken. Mijn favoriet is Ochs und Junior. Prijzen beginnen bij CHF 6000.

2 likes

nice!