1140 onderdelen...

Ik vind het schitterend. Waar kan ik het kopen??

2 likes

Vindt het ook een prachtig horloge stukje kunst

2 likes

Is niet mijn smaak, maar kan wel bewondering hebben voor de “mindset” om zoiets te maken.

In 2007 was ik in de manufactuur, met de rest van mijn “klasje” van mijn opleiding. We spraken onder andere met iemand die een minutentelveertje had voltooid, net.

Dat veertje zorgt er bij een chronograaf voor, dat bij ingeschakelde chrono, het minutentelwijzertje perfect op het volgende minutenstreepje valt.

Deze AP-medewerker had twee WEKEN gedaan over het aanbrengen van de juiste afwerking; borstelen, polijsten, de “anglage”, en het moest natuurlijk ook nog eens functioneren. :face_with_monocle: :sweat_smile:

Horloge van sowieso 6 cijfers voor de komma zou het gaan worden…

Ik tel schroefjes trouwens ook mee als onderdelen hoor. Bij veel uurwerken hoef ik ze niet meer bij het betreffende onderdeel te houden in de schoonmaakmachine; ik weet het vaak onderhand wel. Bij deze is dat wel even een ander dingetje… …ben wel benieuwd naar de service-kosten! :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Ze hebben dus niets van begrepen bij AP…less is more bestaat ook voor horloges hoor…

PS: de meeste onderdelen lijken wel schroeven te zijn :rofl: 20 al op de “wijzerplaat”

1 like

Amazing! Maar…

Hoe laat is het?

10 over 10, zoals op alle horloge-foto’s.

Wijzers zijn gewoon zichtbaar hoor. :man_shrugging: :slightly_smiling_face:

De onderste grote wijzers zijn chronograafwijzers; secondenteller en rattrapante-teller.

Die laatste staan normaliter exact boven elkaar op de 12, zoals bij elke nulgestelde chronograaf.

1 like

Zeker, één oogopslag!

Tuuk!

Wat een bizar knap kunstwerk! Misschien niet al te functioneel, maar wat maakt het uit? Soms is het gewoon lekker om iets nodeloos ingewikkelds te zien. Gewoon omdat het kan!

4 likes

Nee hoor

Gewoon kunst :ok_hand:

3 likes

Is een beetje de associatie die ik er mee krijg.

5 likes

Als je van De tuin der lusten van Jheronimus Bosch houdt wel, ja. Ik vrees dat ik dan liever Who’s afraid of Red, Yellow and Blue III van Barnett Newman aan de muur hang. Of desnoods een Mark Rothko. Terwijl ik geen echte fan ben. :slight_smile:

1 like

Eens, maar kan ook allemaal stuk hè

2 likes

De techniek die in dit horloge gestopt is, is natuurlijk schitterend. Prachtig in beeld gebracht door die eerste foto.

Of het een mooi horloge is, of praktisch, is hier niet aan de orde. Ik vergelijk het met een haute couture modeshow. High end kleding, met de hand gemaakt van exclusieve materialen. Niet praktisch en soms zelf nauwelijks draagbaar. Niet iets om op 30 graden te wassen.

Dat is dit horloge ook. Gewoon omdat het kan en aandacht genereerd voor het merk. Dus ja, prachtig horloge, in de zin van productie, materialen en techniek.

3 likes

Onbetaalbaar voor velen. Niet mijn persoonlijke smaak, maar

wel een kunstwerk en vakmanschap. Ik ben wel onder de indruk :yum:

1 like

Ondanks het gewicht kan ik melden dat ie prima draagt. Dit is een blok staal van exact het gewicht van het horloge.

2 likes

Is niet het geval, goed draagbaar en erg mooi in het echt.

Als ik in het ontwerp team zat had ik wel het “jaarvenster” iets anders gedaan. Het concurreert nu met het datumvenster. Je hebt ook een klepje die je aan de achterzijde voor de open caseback kan draaien. Ik weet niet of die ook meetelt met het aantal complicaties.

1 like

Deksels, dat is wel lekker :wink:! Heeft wel wat! Ook een intens prijskaartje

1 like

Beter te duur dan niet te koop hè, meest gecompliceerde horloge sinds 1899. Ze zijn van plan om er 8 uit te leveren dit jaar. Dus als je er eentje wil, op tijd bestellen.

Daar zit wat in! Het is wel een ongelofelijk technisch hoogstandje. En kan het ook wel weer waarderen dat ze dit gewoon wel op de markt brengen.