Bedenk met die Oysterflex bandjes wel dat je meestal minimaal de noord- of zuidkant moet vervangen a raison van 280€ per stuk. Als je pech hebt beiden. Je kan maar heel weinig verstellen in de sluiting en die ruimte is eigenlijk maar net voldoende voor winter/zomer aanpassing.
Draagcomfort is wel echt subliem, zelfs tijdens de tropical praktijken afgelopen maand.
Doe je toch niet. In het “ener”-kader moet je dat bewijzen met een smikkelbipsfoto.
Geweldig. Echt.
Que?
Maar erger nog: Waarom kom ik alleen maar dit soort dingen tegen als ik smikkelbips google?
Interessant weetje: Snikkelbips bestaat op het hele interwebz niet. Zodra deze pagina geïndexeerd is heb ik gewoon keihard een GoogleWhack gebouwd!
???
Als het hoogst onwaarschijnlijk lijkt, moet je het bewijzen met een foto.
De mannelijke voorbips?
Hele mooie reply en eigenlijk zegt dit het wel helemaal. Het horloge is inderdaad onlogisch, niet courant, je gaat er op af schrijven, etc…
Ook nog een belangrijk punt is dat hij zo duur is dat ik me ga afvragen wanneer ik hem ga dragen.
Mijn eerste Rolex is mijn Cellini. Een dresswatch die ik uiteraard alleen meer dan netjes aangekleed voor nette gelegenheden hou. Deze heb ik al tig jaar en past me bij gelegenheid meer dan uitstekend en krijgt daarmee over de jaren serieuze polstijd.
De nog niet zo lang verworven Sub is al wat lastiger. Een Sub onder een pak blijft toch een beetje een Sub onder een pak. Het mooiste komt deze bij m i “smart casual” tot zijn recht: je ziet er wel uit dat je mogelijk avontuurlijk gedrag gaat vertonen, maar dat ga je dus zeker niet doen. De Sub mag dan mee en mocht er toch iets mis gaan/beschadigden, dan is het jammer.
En dan de Yacht-Master, Rolex, toolwatch, rose goud, rubberband, mega gouden clasp, maar ondanks dat zo onopvallend mogelijk, ongekend bij het grotere publiek, belachelijk duur, kortom… zooooooo lekker.
Maar wanneer gaat hij om. Naar kantoor ? Reken maar ! Okay, een gouden Rolex op rubber onder een pak. Er let toch niemand op je horloge… Lijkt me wel heel apart. Ook de YM is volgens mij het perfecte smart casual horloge. Op een poloshirt of een casual overhemd… dan is hij helemaal om te smullen.
Dus wel veel overlap qua draagtijd met de Sub. Dan zou die er dus uit moeten… maar ja, het is mijn eerste Sub en die MOET ik eigenlijk houden natuurlijk.
Van het weekend goed nadenken en dan wellicht toch Danny @LocalTime eens benaderen voor een passessie.
Wees mijn gast. Snelheid en internet zorgen bij mij voor fauten. Maar ik leer graag.
Nahhh niet helemaal. Lage klasse kan in Europa ook prima geld hebben. In de VS is klasse een op een verbonden met geld. Het is dan ook Amerikaanse klasse. In Europa hebben we veel mensen met geld en geen enkele klasse. Gelukkig komt het omgekeerde ook voor. Nieuw geld is wat mij betreft (ahum …) geen bewijs van het ontbreken van iedere vorm van klasse.
Met plebejers bedoelde ik een totaal gebrek aan klasse in combinatie met genoeg geld om dat gebrek uitgebreid te etaleren.
@mirage je kunt hem hebben ! Wat een prachtig horloge zo.
@Crownguard zo mooi !!! net als de openingsfoto op je website
dit is echt eye candy…
Ja, maar die Ramon is natuurlijk met een miljoen nog niet fatsoenlijk op te knappen.
Da’s ook weer waar vale!
Als we smart casual definiëren als iets met bruin lederen schoenen, een vrijetijdsbroek, overhemd en colbertje of vest: Nee. Daar heurt wat mij betreft geen duikhorloge bij. En al zeker geen geelgoud-en-zwart vehikel op, sorry, even de brokjes van m’n toetsenbord vegen, rubber met grote gouden sluiting. Bij een pak is het helemaal een totale doodzonde, natuurlijk.
Dan wel. Da’s gewoon casual dus. Met sneakers en een korte broek, bijvoorbeeld.
Geelgoud is van nature zachter dan staal. Ook is het horloge maar 100m WR. Medunkt dat jouw Sub veel beter geschikt is als toolwatch, al is 7000 ballen voor een beater ook al exorbitant tijdens het klussen.
Als we klasse even definiëren als iets wat met stijl, fijngevoeligheid en esthetiek te maken heeft dan is de suggestie van een Yachtmaster bij pakken, colbertjes en gekledere overhemden de ultieme illustratie van wat jij hierboven zegt.
Ik bedoelde klasse overigens in de sociaal-economische context als “een groepering van mensen op basis van een soortgelijke economische positie en de daaruit volgende levenskansen”: Plebejers.
Niet in de door mij bedoelde definitie. Wel in de definitie van klasse als mensen die smaak, stijl, fijnzinnigheid en een gevoel voor esthetiek bezitten: Er zijn inderdaad genoeg smakelozen die geld hebben. De vraag is of je er bij wilt horen of niet.
Kortom: Als je het cool vind om 17000 ballen aan een tweedehands yachtmaster uit te geven omdat je dat ding gewoon tof vindt: Prima. Maar kom niet aan met argumenten over de geschiktheid op kantoor of het toolwatch gehalte, want dan weet iedereen dat een OP 36 of 39 de betere keuze is van Rolex. Ik laat de Sinn 556i buiten beschouwing.
️
Dat allemaal.
Bijna. Op Colbertje na. Voor de rest, check.
Dat moet natuurlijk ‘jasje’ zijn inderdaad.
Er wordt nogal over gefilosofeerd zeg.
Blijkbaar ben ik een simpele vent.
Hey een YM , best leuk : ’ doen '.
Hey een glijbaan : ’ doen '
Ben 'm beu : ’ hallo Daytona , doei YM ’
Geen idee wat ik droeg tijdens die momenten overigens
Excuses heren. Ik was overmand door emotie.
Dat dus. Lekker simpel.
Ik ga ervan uit dat je geen colbert aan had op de glijbaan. Dan mag het.
En verder: stijl is wat anders dan versteende etiquette. Ik heb niet zoveel met dat wijzende vingertje. Van die types die met hun ongepoetste van Liers mij gaan vertellen dat mijn bruine Santoni’s niet “horen”. Dat je het niet mooi vindt is prima.
Een YM kan prima op kantoor, wat een onzin.
Zodra je moet gaan praten/bakkerlijen/debateren over ‘stijl’ dan is de kous voor mij al af
Je hebt het, of je hebt het niet.
Een aap met een gouden ring blijft gewoon een aap. Die waarschijnlijk stinkt … en aan z’n kont krabt… en daarna z’n vinger in z’n mond stopt
Ziet er niet beter uit in een colbert.
Helemaal eens. Hoewelnik gewoon niet snap dat je met die YM de wwbaan afging. Zeg ns, had je dat gewoon vergeten, of dacht je toen je ernaartoe liep “fuck it”?