116655 Yacht-Master

Ja.

Geen enkele doos is 3K waard. Ik voel dat een toelichting op z’n plaats is, als ik dit zo lees. :thinking:

50 Ekkies, prima, als ie van walnoot is met dure slotjes en shizzle, misschien eens 250,-. :slight_smile:

1 like

Het gaat ook niet zo zeer om de doos zelf. Maar meer het feit waarom er geen doos meer bij zit. Een nieuw horloge zonder b&p is toch vaak een beetje shady.

3 likes

Als een auto zonder onderhoudsboekje, zoiets. Die is ook 10%-20%minder waard (youngtimers), en stukken moeilijker te verkopen…

1 like

Shady is het niet als je het horloge van een gerespecteerde handelaar koopt. Daarnaast kan de b+p gejat zijn bij een inbraak. Daar is de prijs tenslotte ook naar.

2 likes

Je betaalt mede voor de beleving.
De doos & papieren zijn hier toch een wezenlijk onderdeel van.

Het is toch mooi om te zien van wanneer het horloge is, waar deze is aangekocht en om een mooie full set te bezitten. Het komt ook vertrouwder over wat betreft de authenciteit. Als je ergens een horloge koopt, de presentatie met boekjes en een mooie doos komt toch anders over dan dat het horloge los op de tafel ligt.

Vind ervan wat je wilt, maar het heeft nou eenmaal een meerwaarde op een set.

3 likes

Is natuurlijk puur psychisch. Als je het horloge houdt en zelf draagt, maakt het niks uit. Mij maakt het wel uit, mijn vrouw interesseert het niks. Maar die wil ook nooit een horloge verkopen.

1 like

Eens.

Zelf ben ik ook van full sets. Het voelt fijner aan als het setje compleet is. Maar voor mij is het geen must indien het wat scheelt in de prijs.

1 like

Ik geniet van de techniek, het design, de lekkere understated uitstraling van een grote gouden Rolex, de luxe en beleving, het geniet moment van de geopende horlogedoos, de keuze voor het horloge van het moment van de dag, het gevoel van verworvenheid om je pols, het sieraad dat je draagt, de herinneringen die er aan vast zitten, etc, etc., etc.
Maar helemaal met je eens @Flipperkast
Ik vind het ook eht heerlijk om al die spulletjes, geschiedenis, bonnetjes, restant onderdelen, foto’s van het onderhoud, etc… te hebben. Hoort toch een beetje HEB HEB HEB beleving bij zo’n duur horloge.

En gerenommeerde handelaar… tja, weet die plebejer aan wie ik mijn rolex ooit verkoop ("wat is jouw laagste prijs? ") hoe betrouwbaar Danny, Ramon, Jaap, Jasper, etc. is ?

Zonder D+P niet alleen lagere prijs maar ook minder en lagere kopers.

Ik vind hem ook mooi en irl inderdaad veel subtieler dan je obv de omschrijving van bijv. @Fate_Amenable_To_Change zou verwachten. Aan de andere kant vind ik een gouden toolwatch met een rubberen band zo onlogisch dat ik hem alleen al om die reden niet zou kopen.

Mijn benadering is de volgende (en die is nogal risk-averse maar dat zijn veel juristen ook): als je er nu al over twijfelt is de kans dat het nooit helemaal jouw horloge wordt aanmerkelijk. Ik zou er in dat geval niet zo’n bedrag aan uitgeven, vooral als je weet dat er een flinke afschrijving op de loer ligt.

Niet alles wat je mooi vindt moet je ook willen hebben (zie ook die gouden DD:wink: )

1 like

Thanks, daar kan ik wat mee!!

1 like

Aan de andere kant vind ik een gouden toolwatch met een rubberen band zo onlogisch dat ik hem alleen al om die reden wel zou kopen.

Het is dat deze YM zo duur is. Als zoiets 10k zou kosten, zou ik serieus overwegen mijn GMT ervoor op te offeren.

2 likes

Dat blijven ze roepen. En da’s de reden dat ik godnondeju een halve kast vol met van die rare rotdozen rond heb slingeren op zolder. Ze hebben geen enkel praktisch nut, ze liggen me in de weg, maar omwille van de zeer kleine kans dat ik wat flipper heb ik ze nog.

Sterker nog, als ik die dozen in één keer weg had gelazerd had ik nu misschien mijn witte Stargate nog. Niet verkoopbaar en zo.

:slight_smile: :slight_smile:

Maar ik ervaar de neiging om doos en papieren weg te smijten bij aankomst van het horloge als volslagen normaal. Ik flikker de verpakking van m’n nieuwe elektrische tandenborstel toch ook weg zodra ik zeker ben dat ie het doet en dat ik 'm wil houden?

Ik ga het doen ook. Zal zo m’n zolderkastje met horlogeprut eens leeg gooien. Ik haat het om horloges te verkopen.

4 likes

In de huidige betekenis: Lieden uit de lagere klasse. Ik kan je garanderen dat ik geen enkel individu in mijn ouder’s kennisenkring ken die 17K aan een Yachtmaster uit zou geven.

Of anders gezegd: Meer dan 150 Euro aan een horloge. Echte plebejers (in de moderne zin) hebben daar helemaal geen doekoe voor.

Jij bedoelt sociale klimmers, ofwel nieuw geld. :slight_smile:

1 like

Sinds wanneer benaderen we een horloge of aanverwant artikel met enige ratio? En al helemaal waar het Rolex betreft. Dit is een liefhebberij die gedreven wordt door gevoel zou ik zeggen. De markt bepaalt wat zo’n doos waard is en al lijkt het nu duur, het kan best zijn dat over een paar jaar blijkt dat het een hele goede zet was om hem er toch bij te kopen.
Toen ik een paar jaar geleden mijn GMT Master kocht vond ik het heel veel geld, nu blijkt dat het niet duur was

4 likes

Verkoop dan de dozen aan die lui die het er graag bij willen hebben. Jij ruimte en een paar leuke bandjes erbij en de kopers een doos ellende :wink:

1 like

Nou @mr_brakke, hele topic even doorgegaan en een aantal taalfouten vielen mij op. Maar ik was niet de eerste dus dat is al duidelijk.

Verder ben ik het met je eens, de YM is een prachtig horloge. Ondertussen ben ik ook van mening dat het ook best zou kunnen bij het werk wat je doet. Het kan in deze tijd allemaal wat makkelijker denk ik. Wat mij betreft als het haalbaar is zou ik het doen maar wel eerst eens aan de eigen pols knopen om te zien of het goed zit en oogt aan de pols.

En dan de prijs, als je die er voor over hebt zou ik het zeker doen. Maar om 3k neer te tellen voor D&P… Afschrijven doe je toch, met of zonder. Misschien iets minder met dan zonder. Dat is aan jezelf om te bepalen wat het waard is. Ik zou me er niet op blind staren.

Koop een auto en van alles wat je extra koopt zegt de verkoper dat er vraag naar is en de auto weer beter verkoopbaar maakt als je hem hem wegdoet. Kom je hem inruilen dan is er naar al die extra’s niet zo veel vraag en krijg je nauwelijks iets extra.

Have it your way en succes met alle overpeinzingen :wink:

1 like

Dit is de enige echte Yachtmaster in mijn ogen, de 16622 platinum.

rolex Yachtmaster 16622

Rosé goud icm de rubber band én 17K, nope. Ik doe het ook wel, maar dat is dan eerder in het 0.375K segment :wink:

3 likes

Heb er ook eentje. Erg fraai horloge. Het is inderdaad lastig dit horloge mooi op de foto te krijgen. Voor inspiratie kan ik je echter het “116655 owners club” topic op USA Rolex forum aanbevelen, daar zijn echt tientallen eigenaren en een aantal zeer getalenteerde fotografen!
Ik kom niet verder dan dit:

Mijne is overigens een NL full set tm tagjes, bezelprotector en de juiste witte sleeve etc etc. Bijzonder is dat dit horloge regelmatig gespot wordt door mensen die verder helemaal niks met horloges en of Rolex hebben, in positieve zin overigens.

13 likes

Deze meneer is het ook best aardig gelukt…

8 likes

15500_FB4_0_E75_4_DEC_9_A98_6_E92_D16_DF70_F

11 likes