116655 Yacht-Master

Leren bandje is geen gezicht.

5 likes

We kunnen gevoeglijk aannemen dat confrere Brakke inmiddels over het oordeel des onderscheids beschikt :blush:. Voor het overige laat ik met betrekking tot der Oberinspektor verder geen misverstand bestaan. Weet jij toevalligerwijs of zijn rechterhand Harry over een onbevlekt blazoen beschikt?

1 like

Een band van rubber aan boord van een zeiljacht maken perfect sense. Comfortabel, stoot ongevoelig en bestand tegen zeewater.
Leer is geen materiaal wat veel nat moet worden en al helemaal niet in zoutwater
 :astonished:

Leuk toch de yachtmaster voor het weekend aan boord of een midweekje zeilen met je jacht in de Caribbian :stuck_out_tongue_winking_eye: Sla je die andere Rolex wel weer om to the Office :smiley:

3 likes

Maar wat ik raar vind is dat ze her horloge slechts 100 m waterdicht maken en dan “Yachtmaster” noemen
 Voor een horloge dat je op zee draagt zou dat toch ietsiepietsie meer mogen zijn.
Nu, zolang je op je yacht blijft is er geen probleem natuurlijk :wink:

2 likes

Net het kleine broertje gespot.

2 likes

Het is geen duiker toch. In en ook om je jacht gaat deze het prima doen hoor. Je kunt er zelfs nog 100 meter onderdoor zwemmen.

Ik zeil al jaren met mijn Explorer. Staat nog steeds niet vol water.

3 likes

:joy:

Me dunkt. Zolang je niet kapseist kun je zelfs prima met een vintage horloge zeilen. :upside_down_face:

2 likes

Onderdoor - da’s kielhalen, niet? :sweat_smile:

2 likes

Zwart met Everose werkt echt heel goed gewoon!

9 likes

haha, ik had ook een review geplaatst over dit horloge. conclusie was doelgroep voor het horloge is iemand die een jacht heeft :slight_smile:

maar ook zonder jacht, ik had hem bijna gekocht

2 likes

:rofl: ach hoeveel mensen met een duikhorloge duiken, met een moonwatch lopen op de maan 
 het kan 
 hoeft niet 
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Als je “Yacht” 100 meter onder water ligt heb je wel grotere problemen dan de waterdichtheid van je horloge :upside_down_face:

1 like

Zeilen met een YM ?? Of een Explorer ?
Moet er niet aan denken. Dat is gegarandeerd beschadigen.

Inderdaad. In het echt werkt dat heel mooi. En dan zo geweldig afgewerkt.
De insert en het rubber maken het sportief, eigentijds en elegant.

De vraag is alleen: hoe gek ben je en nog belangrijker: ga ik hem dragen en wordt het mijn horloge of wordt het alleen een paar jaar koesteren en dan met dik verlies inruilen ? Kortom: welk leergeld wil je betalen ?

Wat wil je er wel mee doen dan? Het zijn nog altijd sporthorloges.

4 likes

Het zijn sportmodellen en daarmee nog geen sporthorloges.
Je kunt een Yaght-Master niet vergelijken met de Garmin Fenix 5.
Beter gezegd: ik kan me niet veroorloven om naast te kunnen zeilen ook nog geregeld een Rolex te vernaggelen.
Draag de Sub heel graag casual maar als ik ga zeilen gaat de Rus om, is het wat rustiger: de SKX en wordt het spelevaren: de Seamaster.

Wat is het verschil precies?:wink:

Ik doe vrijwel alles met mijn Explorer en hij ziet er na 3 jaar nog prima uit hoor.

4 likes

Dit horloge is goed te vinden voor 16.5-17K, compleet. Ik zal @lasteraar de flauwe grappen besparen, maar als je er dan geen hele rare dingen mee doet schrijf je daar niets of weinig op af hoor!

Bezel is keramisch en kan veel hebben, band ook. Dus enkel als zoetwatermatrooos-horloge inzetten beslist niet nodig!

Het zal niet zo lang meer duren voordat de meute begrijpt dat Rolex ons naar precious metal wil hebben en daarom staal gewoon lekker nauwelijks meer levert. Gaan alleen nog de echte idioten exact hetzelfde betalen voor een stalen model terwijl ze voor dezelfde poen de gouden heavyweight uitvoering kunnen kopen :roll_eyes:

5 likes

Vind z’n kleine broertje ook nog steeds super, erg fijn en draagbaar horloge 

3 likes

Juist. Rolex maakt buiten de cellini alleen maar sport- en werk-horloges. Als je iets wilt vertroetelen bij de zondagsbrunch koop je een jlc. :rofl::+1:

1 like

Alleen een JLC will do ?

1 like