12 beginnersfouten die een horlogeliefhebber niet mag maken

Ik wel.
Liefst inhouse, voelt beter…

1 like

Een Rolex met een sellita was dat vroeger geenTudor
:rofl::rofl::rofl:

Ik vind het een waardeloze lijst. Vooral #2 en #4 vind ik tenenkrommend slecht :face_vomiting:

De looks zijn belangrijk, maar in mijn optiek kan een slecht uurwerk een horloge zeker afwaarderen. Je zou een Rolex met een Chinees standaard uurwerk toch ook niet accepteren? Al ziet het er misschien nog zo mooi uit, een in aluminiumfolie verpakte drol blijft een drol.

2 likes

Ik heb geen omega speedmaster dus ik weet niet waar Ik het over heb.

Graag wil ik duidelijk maken dat het feit dat ik niet weet waar ik het over heb volkomen los staat van het feit dat ik geen speedmaster heb

1 like

Ik begrijp je punt absoluut en ik kan mij ook indenken dat je hier dus waarde aan hecht.

“Jawel” dus want ik stel geen vragen over het uurwerk als ik een horloge koop. Ook van mijn Rolex heb ik geen idee wat voor hart erin zit.

.moet wel aanvullen. Ga er wel vanuit dat het uurwerk in de duur betaalde horloges geen niets zeggende onbetrouwbare rommel is maar dat het merk er wel iets moois en van goede kwaliteit in gepropt heeft.

1 omdat er vele liefhebbers zoals jij zijn en ze daar op in moeten spelen denk ik.
2 omdat ze met onbetrouwbare (goedkope) rommel hun naam ten grabbel leggen.

Rolex niet top of the line is maar een beginners merk…

Volgens mij gaat het weer iets te nadrukkelijk over Olrex.
Echte beginnersfout is het aanschaffen van Mumbay specials en soortgelijken.
En denken dat het bezitten van meer horloges wenselijk is, uiteindelijk krijgen ze toch geen draagtijd meer.

Inmiddels gaat hier (puntje 1) een volgende investering wel gebaseerd worden op het uurwerk en niet het merk of uiterlijk: een Swatch-achtige met een Powermatic 80 met silicon hairspring. Tissot heeft er nu een maar er volgen er vast meer. Meteen ook een betaalbare COSC :muscle:

Eens…
Eerste fout gemaakt, mumbay special… :blush:
De tweede bewust gedaan. Veel goedkope horloges gekocht om toch wat diverse ervaringen op te doen. Ik wilde vooral kijken wat mij het meeste zou liggen. Inmiddels ben ik zover dat ik weet dat ik duikers mooi vind en verder vooral hele rustige horloges. Eerder een Jaeger-LeCoultre polaris als de master ultra thin perpatual…

1 like

Ik zou als beginnersfout willen noemen het opschalen van je collectie door te verkopen. Ik haal de lol uit steeds meer horloges en ja ik draag alles uit de collectie.

2 likes

download (1)

Vervang Walter even door Ben. :wink:

Ik mis in dit lijstje Invicta… :stuck_out_tongue:

nu ff serieus…
Zo’n lijstje is natuurlijk niks waard… Dat begrijp je toch wel?

Dit is geen horlogejournalistiek, dit is inhoudsloze brol met een click bait titel. De rest van de artikelen op die site is niet veel beter.

2 likes

Ik ben wel benieuwd wie er op dit forum
Nou nog echt een verzamelaar is of echte liefhebber? Dat hele Rolex verhaal wordt ook vermoeiend… denk dat 8 van de 10 uiteindelijk toch… je weet wel… en waarom? Als ik naar mezelf kijk… 7K voor een Christiaan van de Klauw of voor een Rolex? Dan kies ik voor je laatste… waarom? Ben denk ik een nep verzamelaar… die Rolex doet toch iets met me… stukje gezien worden, stoer gevoel, whatever… terwijl ik als liefhebber de van der Klauw veel cooler vind… het feit dat in een CvDK dan weer geen eigen uurwerk zit bijvoorbeeld doet me dan weer af aan het geld ondanks de complicaties…

Ik heb dus steeds een tweestrijd in wat ik
Echt mooi vind en wat ik het geld echt waard vind… zo’n Speedy bijvoorbeeld doet me helemaal
Niks… snap ook heel die ophef vaak niet… ondanks dat de geschiedenis me Dan wel weer boeit…

Anyway… ieder zijn eigen weg etc… inmiddels is in dit topic alweer 40x de naam Rolex gevallen dus met hun marketing is niks mis… ben benieuwd als we met ze alleen het steeds over Zenith gaan hebben of Longines… wat dit dan zou doen.

Vandaag keek ik naar mijn Seiko Sarb en was ik
Bijna net zo blij als wanneer ik naar mijn andere horloges kijk.

Op de rehaut staat het ook iets van 40x

1 like
  1. (als ex ICT geek begin ik bij 0 te tellen): spring bars push pins noemen omdat je het verschil niet kent tussen een punaise en een bandpen
1 like

Vlak niet de derde categorie uit; de investeerder.

2 likes

En de vierde: de enthousiaste dra(a)g(st)er of gebruik(st)er.

1 like

Ik heb ervaring met hoe menig forumlid denkt.

Kun je het nog vager formuleren dan dit? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Grapje hoor Jasper :wink: