12-uur mark scheef op Baume & Mercier Clifton?

Hi! Ik heb vorige week een Baume & Mercier Clifton Baumatic gekocht. Super blij mee, mijn eerste “serieuze” horloge. Nu zag ik vandaag ineens dat het lijkt alsof het 12-uur mark een beetje scheef is: het rechter streepje lijkt wat lager te staan dan het linker streepje. Is dit normaal, of kan/moet ik hier wat mee?

Horloge komt van een officiële B&M dealer.

Ben benieuwd naar jullie reacties!! Alvast bedankt :slight_smile:

11 likes

:face_with_monocle: scheef als de tering.
Terug naar de winkel, en een nieuwe vragen.

8 likes

:point_up::point_up::point_up::point_up:
Dat dus, niet te lang mee wachten

3 likes

Helemaal mee eens!

2 likes

het rechter dingetje zit lager dan de linker…

Dit is geen spijkers op laag water zoeken. Dit zijn echt twee scheve spijkers. :man_shrugging: :grin: De linker lijkt echt offset te zijn, de rechter lijkt me in orde. Maar dit gaat een andere plaat/horloge worden. Zou streven naar het laatste.

Terug er mee!

Reken wel op tegengas van de dealer; die hebben hier waarschijnlijk helemaal geen zin in. Je gaat wellicht afgescheept proberen te worden met een waardebon van 50 euro o.i.d. Vermeld maar dat wij het allemaal ook zagen! :+1: :facepunch:

9 likes

Zeg maar dat heel het forum de adem inhoudt bij de correcte afwikkeling hiervan :wink:

6 likes

Oei, wel een mooi horloge maar dit is inderdaad niet acceptabel!

Gewoon even mee teruggaan! Die regelen dat voor je… geen twijfel mogeljk!

Laat je inderdaad niet afschepen, nieuw horloge, klaar.

Geen speld tussen te krijgen! Wel wat context: heb hem op vakantie gekocht in Italië en ben nu weer in NL. Maar ik ga maar even zoeken hoe dat werkt, begreep wel dat die garanties internationaal werken, maar het liefst ga ik nu naar een dealer in NL ipv (mail)contact met die Italianen. Iemand daar nog ervaring mee?

Kan echt niet, scheef! Wat een pech voor je. AD zou dit meteen moeten regelen. Ik snap eigenlijk niet dat dit door de kwaliteits controle is gekomen.

Dan zal het waarschijnlijk opgestuurd worden om te corrigeren, misschien een nieuwe wijzerplaat erin. Reken erop dat de AD handlingskosten in rekening brengt omdat hij niet de omzet van de originele transactie heeft genomen.

Kun je toch gewoon uitleggen… in Italie op vakantie, vreugde, euvel niet gezien. Terug in NL, opgevallen. Nu wil je graag gebruik maken van de internationale garantie… heel eenvoudig!

1 like

Doorsparen voor een Rolex :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Is niet scheef maar de linker is iets hoger dan de rechter. En omdat ie spits is lijkt het scheef. Vergroot de foto en je ziet het verschil, foutje.

Lijkt niet alleen zo, maar is gewoon zo.

Ik vind het een prachtig horloge. En het is niet zo omdat het ene streepje 0.1 mm wijkt het horloge daardoor in waarde stijgt?

1 like

Nondeju. Een collector’s item!

Leg er een waterpas op : scheef.
Maar al noem je het ongelijk, het is iig kut.

1 like

Zeker en de waarde zal er niet door stijgen.