123WATCHRepair Hengelo - Te mooi om waar te zijn

Ervaring met 123WATCHRepair HENGELO
leek in 1e instantie een degelijk bedrijf, na slechts 1 dag werd het horloge opgegeven, wat wilt u er mee vroeg men?
Graag terug, het heeft emotionele waarde voor mij, ik heb het al zo lang.
Het horloge komt retour, ziet er niet uit, is gewoon inelkaar "gegooid"zonder enige vorm van interesse, kortom onverschillig, slordig en nonchalant!Hier zou ik geen horloge aanbieden voor reparatie.

Heb je foto voor en na?
Ik ben benieuwd wat er precies niet netjes is.

het data lensje wat bij dit uurwek aan de binnenzijde glas zat, was verkeerd geplaatst op 12 uur, daarna veranderd en aan de buitenkant geplaatst op 3 uur, vervolgens zit er een lelijke plek? lijm?? aan de binnenkant op de 12 uur positie.
wijzers zitten los, tirette werk niet goed meer, ik wil proberen die lijm vlek te verwijderen maar het schiint dat de binnenkant van het glas een "opgedampte"laag heeft, ben dus bang die te beschadigen.
het uurwerk is alleen te reparen met een nieuwe “spoel” ?? de veer was magnetisch en daardoor liep het uurwer te snel.
deze "reperateur"gaf het meteen op!
ik heb inmiddels een nieuw uurwerkje gekocht wat hopelijk past en ga het nu zelf maar proberen.

Was het toevallig een replica horloge?

1 like

Ik weet wel iets van horloges, maar deze uitleg begrijp ik niet zo goed.

Ik begrijp de frustratie…maar is het teveel gevraagd om je tekst enigzins op te schonen, grammacitaal gezien? Dat leest prettiger. Het is nogal een rommeltje momenteel…
:thumbsup:

1 like

No pun intended

OT: Er zitten hier veel gekwalificeerde mensen op het forum die je ook zouden kunnen helpen met een reparatie of een service. 123Watch repair klinkt hetzelfde als mensen die je iPhone glaasje vervangen binnen 10 minuten en je aan dezelfde balie een shoarmaschotel kan bestellen.

9 likes

wet van muphry

3 likes

Een foto zou hier wel op zijn plaats zijn.

1 like

Ik snap er geen reet van.

1 like

Data = datum, uurwek = uurwerk, spoel = opwindveer/balans/balans-spiraal (naar keuze ;-)), opgedampte laag - AR coating, magnetische veer = de spiraalveer met zekerheid.

Ik probeer ook maar wat hoor. :smile:

Ken het bedrijf niet, er zitten nogal wat horlogemakers in die hoek van het land - maar deze lieten geen belletje rinkelen. Mogelijk ex-QWS werknemers…? Kan me niet voorstellen dat de broertjes Gronefeld het hele atelier in dienst konden houden na het vertrek van Breitling als opdrachtgever. En die eigen klokkies gaan vast niet met honderden de deur uit.

1 like

De nieuwste tourbillon van die eigen klokkies is gelimiteerd tot 12 stuks :smile:.

2 likes

Volgens mij voldoet de titel van dit topic ook niet echt aan de eisen. :cry:

Bij de naam krijg ik al de kriebels. Klinkt als een inspiratieloze kapsalon 12HAIR4YOU2.

1 like