Hallo, nieuw hier, nooit gedacht dat zoiets bestaat😀, maar wellicht kunnen/willen jullie beetje helpen
Hallo Barend,
Welkom op het forum!
Ik begrijp dat je wilt weten of een horloge 14 of 18 karaat goud is?
Zit er ergens een goudmerk op de kast?
Kun je scherpe foto’s van het horloge posten?
24 karaat is 100% goud. Komt niet voor als in sieraden/horloges. Het is doodeenvoudig te zacht om langere tijd vormvast te blijven. 22 karaat zie je heel sporadisch. 18 karaat is 75% goud, aangevuld met enkele half-edele metalen zoals koper. 14 karaat is 58,5% goud, idem dito qua legering.
Dit even heel kort samengevat. Mocht je meer vragen hebben, graag iets preciezer formuleren.
Om een idee van een goudmerk op een horloge te krijgen… het is meestal vrij klein. Goed zoeken. Als je het niet vind is het waarschijnlijk double ofwel verguld staal.
Welkom!
Heb foto maar begrijp niet hoe hier te plaatsen (ben tikkie over de datum )
Die zijn er meer hier
Hoi.
Als je een foto hebt kan je die aan je bericht toevoegen
Rechts onderin zie je twee icoontjes. Dat met een pijltje naar boven mag je gebruiken…
pload://v7XMNTisXGKTxF72XlZGY3ttAfa.jpeg)
Je hebt nog geen TL1, even een paar dagen meedoen zodat ze weten dat je geen bot bent.
Inmiddels wel.
Iets langer wachten tot de foto is geladen en dan pas je bericht posten
Je hebt per ongeluk de eerste u weggehaald.
Bijna gelukt! Wel spannend zo.
Nee hoor, ik ga hier geen tijd meer in steken.
Ojee. Dit wordt een soort trainingstopic . Ik denk dat over 2 dagen wel gelukt is. Succes
. En welkom haha.
Je vraag met betrekking tot 14- of 18 karaat goud is door PeterLC beantwoord dus rest mij je welkom te heten.
Komt heus wel goed