140 jarig bestaan IWC

IWC bestaat 140 jaar en dat moet gevierd worden. Ze brengen zes “legendes” opnieuw uit onder de naam “Jubilee Edition 1868-2008”. Ik vind ze erg mooi geworden. Zie hier de link.

http://www.thewatchquote.com/IWC-Vintage-Collection-Pilot-s-Watch-Hand-Wound-Portuguese-Hand-Wound-Ingenieur-Automatic-Aquatimer-Automatic-Da-Vinci-Automatic-Portofino-Hand-Wound-No_6358.htm

Maar mijn persoonlijk favoriet is de Aquatimer. Een duiker die niet zou misstaan als een dress watch. Wat is ie mooi. Zucht…

Michel

Mooi he, die fliegeruhr is ook best mooi… Het was overigens al een maandje of zo geleden opgemerkt op het forum;). Maar het kan nooit kwaad om deze mooi klokjes nog eens onder de aandacht te brengen. En nee… ik heb geen horlogewinkel en ben geen belanghebbende:)!

Groeten, Tom Vreeken.

Subtiel mooie klok, alleen jammer dat er zo’n vervelend prijskaartje aanhangt.

Ed

Lacroix Schreef:

Subtiel mooie klok, alleen jammer dat er zo’n
vervelend prijskaartje aanhangt.

Ed

Dat ^ dus

Ed,

Weet je toevallig wat de getallen op dat vervelende prijskaartje zijn? En dan bedoel ik de stalen versie. Naar de tot 500 stuks gelimiteerde platina versie zal ik maar niet informeren. :slight_smile:

Michel

Normaal hangt er al een prijskaartje aan (afhankelijk van het model) van zo’n 4000 tot 5000 $.
Laat staan als er speciale gelimiteerde versies op de markt komen, dan zal het nog wel iets meer worden.

Voor mij in ieder geval onbetaalbaar.

Maar toegegeven, het is een fantastische klok.

mg

Ed

Hoi Ed,

Bedankt voor de info.
Is dat een dollar teken of bedoel je toch euro’s. Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een echte topper in mijn collectie en hierbij gaan mijn gedachten uit naar een Rolex Sea-dweller. Deze heb ik al een paar maal van dichtbij mogen bewonderen en spreekt me erg aan. Maar dan heb je het ook over prijzen tussen de 4000 en 5000 euro. (slik, uche). De recente prijsverhoging nog niet meegerekend.
En dan plots kruist deze IWC mijn pad. Het komt niet vaak bij me voor, maar ik kreeg hier een echte “Hee, dat is hem” gevoel bij. Datzelfde had ik met de Omega Seamaster Planet Ocean (jawel, trotse eigenaar en drager) en de Rolex Sea-dweller (onderdeel van mijn vandaag ontstane dilemma).
Als de prijs in dollars is (cross my fingers) dan is hij betaalbaarder, maar nog steeds een hele kruiwagen vol, maar wel een plusje voor de IWC.
De IWC is aparter dan de Rolex. Hij is ook meer “dressie”, hij staat bij meerdere gelegenheden. De Rolex heeft dan wel weer echte “aanwezigheid”.
Afwerking, kwaliteit, uurwerken staan beiden ongetwijfeld op hoog niveau.
Maar gelukkig hoef ik nu niet meteen een beslissing te nemen, de aanschaf zal ongetwijfeld nog een tijd duren. Meer tijd om me te verdiepen, de IWC in het echt te bewonderen en nog meer voors en tegens voor beiden te verzamelen. En meer tijd om de benodigde liquide middelen bij elkaar te sprokkelen. Gelukkig is vakantiegeld voor meerdere doeleinden te gebruiken. En…is een dergelijk doel het stoppen met roken niet waard??? Waar een horlogehobby wel niet goed voor kan zijn.

Groeten van

Oooojeee, als er maar niet weer een kandidaat bijkomt,

Michel

Michel,

De prijs is in dollars en enigszins gebaseerd op de huidige collectie aqua modellen.
De jubilieum uitgave is een vintage model en naar mijn mening mooier dan de huidige serie, maar ik verwacht dan ook wel dat de prijs ook wel hoger zal liggen, vooropgesteld dat je er een kan bemachtigen.

met groet

Ed