145 jaar oude Seiko iconen in ere hersteld. .

Het was me een tocht. Onderdelen zoeken. Originele glaasjes uit respectievelijk Thailand, Italië en de verenigde Staten, weigerende knopjes, genoeg DNA om een buitenmuur mee te stucen, tandenborstels, 400 grid schuurpapier, dremels met gemodificeerde opzetstukken, accuboormachines, douaneproblematiek, Dreft, Brasso, schuursponsjes, tandenstokers en heel veel geduld. En plezier,

Eindelijk heb ik de serie compleet en zijn ze klaar voor de volgende generatie.

De Seiko 0634 -5001, 5009 en 5019. Iconen.
Er is ook een Seiko 0634 - 5000 maar die is zover ik weet identiek aan de 5001. Ach, mocht je deze ‘5000’ hebben liggen en doe je er niets meer mee.
Laat even weten👀

78 likes

Bloed, zweet en tranen! Echt mooi gedaan! :hugs::pray:t3:

1 like

145 jaar oud? Wist wel dat Seiko vroeg was met LCD, maar niet zo vroeg :thinking: :flushed: :grin:

2 likes

Slaat die 145 jaar op de ouderdom van de 3 horloges bij elkaar opgeteld?

3 likes

145 jaar oud slaat op de 3 iconen samen. Ik vind het van de ratten besnuffeld dat ik dat uit moet leggen. :joy:

12 likes

drie juweeltjes heb je daar :+1:

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een waardevol trio "Geschiedkundige Horlogerie":watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik wist niet dat jij van de triootjes was :smirk:
Leuk setje :ok_hand:

2 likes

Mooi hoor, de linker heb ik indertijd nieuw gekocht maar met een andere stalen band dacht ik, helaas uit mijn kastje op mijn werk gepikt en nooit meer teruggezien… :disappointed_relieved:
Kostte me een hoop centjes kan ik me nog herinneren.

1 like

:joy::rofl::joy::rofl: heel mooi werk .

1 like

:thinking: heb je er nu 6 opgeknapt of ben ik de bonen?

1 like

Mooi gedaan. Heb ook nog eens zoiets gehad. Ja, wie niet…

1 like

Mooi geworden :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Schitterend! Een heerlijke trip down memory lane!
Delorean Time Travel GIF - Delorean Time Travel Back To The Future -  Discover & Share GIFs

2 likes

Prachtig!

1 like

Ze stonden vroeger in de Wehkamp catalogus. De prijs was toen behoorlijk duur in guldens dan.

1 like

Nice mooi gedaan vooral nummer 1 , of komt het door de belichting het aparte bandje?

1 like

Erg leuk trio, dat is genieten, wat een kwaliteit dat het allemaal nog goed werkt.

Herinner me dat ik in die tijd de “dure” horloges van Seiko en Casio niet kon betalen en goedkope merken kocht, met alle ellende van dien😅.

2 likes

Mooi setje om ze zo bij elkaar te zien.

1 like

Erg leuk om te zien.

Nu nog een SDGA001 erbij

3 likes