14k prisma plus 14k band

Goedemorgen,

Zojuist kwam mijn collega met een horloge dat hij thuis had liggen en hij vroeg aan mij of ik kon informeren of er nog wat waarde in zit.

Het is een 14k Prisma met gouden band.

Voor mij is dit moeilijk te schatten omdat Prisma niet een hoogwaardig merk is.

Als het een Omega was gaat de prijs richting de €2000 afhankelijk van het model.

Graag jullie mening.

Foto’s zijn wat snel gemaakt op mn werk.

4 likes

De verzamelwaarde van zo’n Prisma is laag, dus ik ben bang dat het niet veel meer gaat zijn dan de smeltwaarde.
Die met zo’n massief gouden band overigens nog best significant zal zijn. :sunglasses:

3 likes

Dat dacht ik ook.

Maar welke waarde zou jij schatten?

Even de weegschaal pakken? Afhankelijk van het gewicht denk ik.

Inderdaad wegen. Vind het lastig om het gewicht van die band te schatten. Trek van het totale gewicht 10-15 gram af voor het uurwerk, wijzerplaat, etc.

Goudprijs is iets van 49 Euro voor een gram. 14 karaat is 58.3% goud, kom je op ongeveer 28 Euro voor een gram.
Stel het horloge weegt 40 gram. Trek er 15 af, kom je op 25 gram. Vermenigvuldig dat met 28 Euro, kom je toch nog op een 700 Euro.

Overigens zal een goudhandelaar nog een deel opslag vragen, dus je zult altijd minder krijgen dan de goudkoers.

1 like

Dat lijkt best veel, maar ik zou het zonde vinden als het daarvoor de smeltkroes in zou gaan.
Het is zo te zien een prachtige goedbewaarde dresser. Het goud houdt toch wel zijn waarde.
Prisma is een prima Nederlands merk waar doorgaans Zwitserse uurwerken (Schild? ETA?) van een uitstekende kwaliteit inzitten.
Dus als de eigenaar niet ernstig om die poen verlegen zit zou ik zeggen: houden dat horloge en af en toe mooi dragen!

1 like

Dit soort horloges zijn lastige handel. Door de geïntegreerde massief gouden band niet erg gewild en ook nog eens te duur voor het merk.
Dus als je het geld niet nodig hebt; inderdaad lekker houden en af en toe dragen. :sunglasses:

Fijn om het zo met elkaar eens te zijn!:+1:

1 like