Scenario
Je bent na een vliegtuigcrash gestrand op een onbewoond eiland. Als enige overlevende sleep je jezelf uit het vliegtuig wrak. Je been is gebroken, je hebt geen water, eten of onderdak.
Het enige dat nog werkt in het vliegtuig is de wifi en de tablet uit je handbagage. Op je bankrekening staat nog 1500 euro.
Wat doe je?
Je begint met het aanleggen van een 3 piece collection natuurlijk!
Spelregels:
⢠Totaal budget 1500 euro (absolute max)
⢠1 Dresser, 1 Casual/down time horloge, 1 Beater die tegen een stootje kan
⢠Horloges moeten nu te koop zijn voor het gespecificeerde bedrag, listprice/Chrono24/Uhrforum
⢠Als er een restbedrag over blijft geef je aan waar het aan besteed wordt.
2x een voorzet:
Collectie 1:
Dress: Orient Bambino
Three piece? Waarom in hemelsnaam? Ik zie het verschil niet tussen casual en een beater horloge.
Dresser.
Dit is de belangrijkste. Als heer alleen op een eiland weet je nooit wanneer er dames arriveren om mee te dineren. Maar het is en blijft een eiland, dus het moet tegen een stootje en een spatje kunnen. Vandaar iets met harde coating en 100m WR. De SARX035.
Ok, ik ben eruit. Ik ging even niet voor vintage, maar voor alles nieuw. Here goes:
Dresser: Archimede 1950s met gebold plexi, witte wijzerplaat en geblauwde wijzers. In een moderne 39mm voor ā¬580 (de linkse dus).
Casual: Stowa Flieger Klassik Ikarus. Een mooie klassieke flieger maar dan in een kleinere maat (40mm) en met een grijze wijzerplaat voor ā¬660
Beater: Manchester Watch Works Tatoskok. Een lekker lompe microbrand duiker van het puck type, met een mooie zwarte wijzerplaat met reliĆ«f in 42,5mm voor ā¬265.
Dan zit ik er precies ā¬5 overheen, maar fok dat.