15k.... en dan?

Ik zou zeker voor deze Mil gaan, ligt/komt er geloof ik 1 bij SUB GMT :wink:

Er zijn verschillende JLC’s besproken dus het was me echt niet duidelijk. :wink:

O.K., geen probleem!

6 likes

Wauw!

Ja, erg mooi en dan nog liever de blauwe die sinds kort beschikbaar is.

Helaas net te groot. Het kan wel met mijn pols maar het is gewoon niet super comfortabel. En voor z’n bedrag wil ik geen 'twijfel’maat.

And now for something completely different:

http://www.chrono24.nl/cartier/cle-de--id3723704.htm

of:
http://www.chrono24.nl/cartier/new-cle-40mm-wgcl0004-18k-pink-gold-leather-boxpaperswarranty-ca51--id4051093.htm

Of;

Of;

http://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-moonwatch-orangegold-31163445101001--id3554471.htm

Of:
een perpetual chrono

https://www.hodinkee.com/articles/the-montblanc-heritage-chronometrie-annual-calendar-chronograph-live-pics

1 like

Die Cle is inderdaad mooi maar ik moet zeggen dat het nieuwe model dat nu geintroduceerd is op de SIHH misschien nog wel mooier is.

De gouden versie van deze Omega past me niet. Net als de gewone stalen heeft deze zo’n bandaanzet die aansluit op d kast, daardoor staat de band heel breed uit en past hij niet om m’n pols. De DSOTM varianten hebben niet zo’n band.

Die Montblanc is zeker mooi. Nadeel is dat het basiscaliber gewoon een Sellita is met opgebouwde modules. Daardoor is hij vrij dik. Maanfase vind ik overigens niet mooi gedaan bij dit horloge omdat hij wijzertje moet aanwijzen hoe de maan ongeveer staat. Dat had mooier gekund. Maar als geheel is hij zeker geslaagd. De 42mm is sowieso te groot. De 40mm kast van Montblanc is perfect om m’n pols.

En echt anders? Ochs und Junior

Kasten (36, 39, 42 mm) waarbij de lub-to-lug hetzelfde is als de diameter. Goed draagbaar voor de kleinere pols. Daarbij maximale personalisering. The sky is the limit.

42 mm op mijn 17,5 cm pols

Een vriend van mij heeft volgens mij een vergelijkbare pols als jij. De 39 mm past 'm perfect.

1 like

De rood gouden Speedmaster 9300 met de band van de DSotM Sedna gold en klaar ben je.

De gouden 9300 is trouwens flink in de aanbieding bij Martens!

Ik vind ze wel mooi maar het is absoluut mijn stijl niet, zoiets zou ik nooit kopen/dragen. Zou ik na twee dage helemaal klaar mee zijn. Terwijl ik die onderste wel erg mooi vind op het plaatje.

Als ik voor dat model zou gaan staat de nieuwe moonphase op 1 en de ceramische DSOTM met sedna gouden indexen op twee. Vind ik mooier dan helemaal goud voor dit model. (en minder zwaar gezien de omvang van het apparaat)

Ook gaaf!!

1 like

Ook ((veel) te) groot

En zodra je ook gevallen is op de lapt tekst op de bezel aan de onderkant kun je nergens anders meer naar kijken!

Als ik ooit bij 15 mille kom dan wist ik het wel!
Ik zou gaan voor een IWC Portugieser. Ik hou zelf niet zo van dikke randen en drukke uurwerken. IWC is rustig en toch redelijk van formaat.

Johan

Een IWC 5007 zou een no brainer zijn als ie een fractie kleiner was.

Okay, toch nog effe een upje voor deze. En dan even los van de 15k.

Hierboven kwam ik vrij snel op een klok uit die (in ieder geval voor mij) onder ‘dress’. (geen verdere behoefte aan een discussie over wat een dress watch is)

Maar een Rolex Cellini dual time, JLC Master thin moon, JLC Master calender meteoriet enz vallen voor mij daaronder.

Al zoekende kwam ik ook de JLC Master chrono weer tegen, een mooie klassieke chrono. Die stijl spreekt me helemaal aan. Heeft er iemand nog een alternatief dat ik vergeten ben in deze stijl. Zenith El Primero is te groot. El Primero 38mm vind ik te sportief, IWC Portugieser 3714 vind ik saai, IWC Portugieser 5007 is te groot.Cartier Tank MC chrono helaas ook. Dus eigenlijk onder de 42mm, al zegt die diameter niet alles.

Glashutte Sixties chrono is een alternatief, de vierkante of de ronde. Al heeft de vierkante wel erg veel bling met zoveel gepolijst.

Iemand nog andere alternatieven?

Thanks!!

Neeeeee, die datum! :cry: Zonde wwant verder is ie prachtig!

1 like

Wat vind je van de nieuwe Portuguese? Naar mijn mening minder ‘saai’ dan de 3714, en door de nieuwe kast wat meer sportief. Daarnaast ergens een mooie tegenhanger van de 5007, in een net formaat.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.